דורבן ברגל

מהי דלקת דורבן בכף הרגל? מה הם הגורמים להיווצרותה וכיצד ניתן לטפל בה? על כך ועוד בכתבה שלפניכם

דורבן כף הרגל היא למעשה דלקת המתפתחת בעקב כף הרגל באזור המכונה: הרצועה הארוכה. דלקת מסוג דורבן עלולה לגרום לתחושת כאב תמידית בכל צעד, וזאת לנוכח העובדה שהאזור בו מתפתחת הדלקת מחבר בין הוא האזור המחבר בין עקב כף הרגל לאצבעות.

דלקת דורבן בכף הרגל – מה הם הגורמים להיווצרותה?

דלקת מסוג דורבן בכף הרגל עלולה להתפתח כתוצאה מעומס מתמשך על גבי הרצועה הארוכה, והיא נפוצה יותר בקרב אוכלוסיות המתמודדות עם פלטפוס וקרב נשים וגברים הנדרשים לעמידה ממושכת. ברוב המקרים, דלקת מסוג דורבן בכף הרגל, מתפרצת בטווח הגילאים 40 עד 60, אך בקרב קבוצת הסיכון היא עלולה להתפתח בגילאים מוקדמים יותר. בין יתר הגורמים המרכזיים המהווים "זרז" להתפרצות הדלקת נמנים: השמנת יתר ועודף משקל, נעילת נעליים אשר אינן מתאימות למבנה כף הרגל, הליכה ממושכת ותדירה על נעלי עקב, מאמץ יתר של כפות הרגליים (הליכה ממושכת, עמידה ממושכת וכו).

מהם תסמיני הדלקת?

דורבן בכף הרגל מלווה בהופעת כאב באזור העקב, כאשר כאבים באזור זה מופיעים דווקא לאחר מנוחה קצרה או שינה. במקרים כרוניים של הופעת דלקת החלק התחתון של העקב, הדבר עלול להוביל לשינוי פיזיולוגי של מבנה הרצועה הארוכה. כמו כן, דלקת דורבן כרונית עלולה להתפשט לחלקי רגל נוספים ולתחושת נימול באזור העקב ויתר חלקי כף הרגל.

שיטות טיפול נפוצות

ישנן מספר שיטות טיפול נפוצות לדורבן כף הרגל וביניהן:

  • טיפולי רפלקסולוגיה לדורבן  בכף הרגל – טיפולים אלו נועדו בין היתר לצרכי הגברת גמישותה של הרצועה הארוכה
  • עיסוי רפואי מומלץ ואיכותי לכפות הרגליים – שיטת עיסוי המוצעת לכם במסגרת שירותי רפואה משלימה במסגרתם ניתן להפחית את תחושת הכאב הנלווה לדלקת דורבן
  • דיקור סיני בכף הרגל – שיטת טיפול נוספת משירותי הרפואה המשלימה במסגרתה ניתן להפחית את הכאב ואף למנוע את הופעתה של הדלקת במקרים מסוימים
  • התאמת מדרסים – נשים וגברים המתמודדים עם דלקת דורבן באופן תדיר ו/או נשים וגברים המעוניינים להימנע ממצבי היווצרות דלקת דורבן, יכולים לעשות שימוש במדרסים המותאמים באופן אישי למבנה מדרך כף רגליהם. התאמה אישית של מדרסים לדורבן יסייעו להפחית במידה ניכרת את העומס הנוצר על גבי הרצועה הארוכה ובך הוא מפחית את הסיכון להיווצרות הדלקת לאורך זמן.

לצד טיפולים אלו, מומלץ להרבות במנוחה ולהפחית עומסים על כפות הרגלים. כמו כן, מומלץ לטבול את הרגליים בקערת מים חמים באופן תדיר עד להחלמת הדלקת.

למעבר למאמר רפלקסולוגיה מפת כף הרגל לנשים>>

רפלקסולוגיה לזירוז לידה>>

טיפול תרופתי, מתי הוא מומלץ?

במידה ואתם מתמודדים עם כאבים עזים בעקב הרגל, מומלץ להתחיל בטיפול תרופתי אנטי דלקתי הניתן באמצעות מרשם רופא. לאילו מביניכם הסובלים מכאבים תדירים לנוכח היווצרות דלקת דורבן, מומלץ לבחון חלופות טיפוליות תרופתיות הניתנות בין היתר באמצעות זריקות סטרואידים וזריקות קורטיזון.

 

 

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.