רפלקסולוגיה

מתוך שלל טכניקות הרפואה האלטרנטיבית שמציעות כיום קופות החולים, רפלקסולוגיה היא אחת מהנפוצות והיעילות שבהן. הטכניקה פותחה בראשית המאה ה-20 על ידי רופא אף אוזן גרון אמריקאי, אך שורשיה מתפרשים הרחק עד ל-3,000 לפני הספירה ונראה כי נעשו טיפולים רבים דרך כף הרגל ברפואות הסיניות, ההודיות והמצריות העתיקות.

המילה רפלקסולוגיה נגזרת מהמילה האנגלית Reflection, השתקפות, שכן שיטה זו נובעת מתוך התפיסה כי לכל אבר או מערכת בגוף, קיימת נקודה מקבילה בכף הרגל ולכן לחיצה או טיפול בה, יוכלו לסייע בשיפור מצבים רפואיים רבים ולהתמודד עם מחלות שונות. הרפלקסולוגיה היא אחת מפרקטיקות הרפואה המשלימה שגובתה במחקרים הרבים ביותר ומטופלים רבים מצאו אותה כיעילה ביותר לבעיות רבות. הצלחנו לעניין אותך? אלו כמה נקודות לחיצה מרכזיות ומשמעותיות בכף רגלך שעשויות לסייע בבעיות רבות וכדאי להכיר.

קשת כף הרגל

בשקע הקעור במרכז כף רגלך, נמצאת הנקודה המקבילה לאזור המעיים בגופך. סדרת לחיצות באמצעות האגודל יוכלו לסייע בבעיות עיכול. לחיצות הנגררות קדימה, כמו פעולת סחיטה עדינה, יוכלו לסייע בהצטברות גזים ובעצירות.

בחלקה המרכזי של הקשת, נמצאים גם קצות עצבים רבים. עיסוי עדין של אזור זה יסייע לך לפרוק מתח רב, ליצור תחושת רוגע ולשפר את מעבר הדם לכלל רקמות הגוף.

למעבר לעמוד טיפול במים>>

מתחת לעקב

לחיצות באזור תחת עקב כף הרגל, מעודדות את מערכת ההפרשות של הגוף לעבוד באופן מוגבר ויסייעו לך להוציא מגופך רעלים המצטברים בו ביותר יעילות.

הבוהן

אחד מחלקי כך הרגל החשובים. אזורים שונים בבוהן עשויים לסייע במגוון בעיות רפואיות.

מתחת לציפורן

לחיצות מתחת לציפורן הבוהן עשויות להקל משמעותית בכאבי שיניים קשים ויאפשרו לך לשרוד עד התור הבא לרופא השיניים.

מרכז הבוהן

אחראי על פעילות הבלוטות ומסייע באיזון הורמונלי בגוף ומסייע לסובלים מתת פעילות או יתר פעילות של בלוטת התריס.

ראש הבוהן

עיסוי של החלק העליון של הבוהן מסייע בשיפור המטבוליזם ולהתמודדות עם עודף משקל ומקל כאבי ראש ומתח.

צדי כף הרגל

בשוליים לצדי כף רגלך, קיימים נתיבים רבים אל בלוטת יותרת הכליה. עיסוי של נקודה זו במרץ תסייע להיאבק בתשישות ולהתמלא באנרגיות. זוהי דרך נהדרת למלא מצברים באמצע יום מפרך. בשול הימני, נמצאת גם הנקודה הקשורה לפעילות הלבלב. עיסוי נקודה זו יכול לסייע באופן משמעותי לחולי סוכרת ולשפר את תפקוד התהליך המטבולי.

בגבעה שתחת הבהונות

מיד מתחת לבהונות ורגע לפני שמתחילה קשת כף הרגל, ישנה גבעה בולטת. זוהי נקודה חשובה ומשמעותית מאוד, בעיקר לאלו מאיתנו שסובלים לעתים קרובות מזיהומים בדרכי הנשימה כמו המתמודדים עם אסטמה או ברונכיט ספסטית. עיסוי של הנקודה יכול לסייע בשיפור תפקודי הריאה, ובהקלה על שיעולים וקוצר נשימה.

הדרך הטובה ביותר, אמנם, לטפל באופן מקיף ומעמיק בכל בעיה, היא להתנסות בטיפול רפלקסולוגי על ידי מומחים שייעדו עבורך את הטיפול המתאים ביותר לצרכיך.

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.