תמונה של טיפולים במים

טיפולים במים יש מספר יתרונות מובהקים. היתרון העיקרי הוא בכך שהם מספקים לגוף האנושי את הנוזלים הנדרשים לקיומו.

אולם, בנוסף לכך, יש להם יתרון משמעותי אחר בכך שהם מצליחים להרגיע את האדם והגוף בשורה של מקרים. מים העוטפים את הגוף מרגיעים מאוד, לאנשים הנמצאים בהם אין תחושת משקל וניתן לחממם. המים יוצרים לחץ הידרוסטאטי על הגוף ונעימים למגע. משום כך, ומסיבות נוספות אחרות רתמה  הרפואה את המים לתחום הטיפולים. טיפולים במים הלו מומלצים על ידי רופאים וניתנים כתוספת לטיפולים אחרים או במקומם. הצלחת הטיפולים הינה ניכרת ויתרונם הרב  נעוץ בעובדה שאין הם מייצרים תופעות לוואי. המונח נגזר משילוב של המילים הידרו (מים) ותרפיה(טיפול).

יתרונות של טיפולים במים

טיפול במים נעשה בתנאים נוחים מאוד למטופל ולמטפל כאחד. במים מאבד האדם כשני שליש ממשקלו והדבר מאפשר להניחו במצב אופקי על מנת לטפל בשלד ובמפרקים שונים. ניתן לחמם את המים והדבר מסייע לשחרר שרירים מכווצים. התוצאה היא הקלה מידית שמתגברת לאורך זמן. המים מדכאים את מערכת העצבים שאחראית  על קצב הלב ומגבירים את לחץ הדם. הלחץ ההידרוסטטי אינו מאפשר לגוף ליפול או לאבד משקל, ולכן, שומר על יציבות המטופל. הלחץ גובר ככל שמעמיקים ולכן, מסייע לתפקוד מערכת הנשימה ובהתנגדות למחלות למיניהן. הם מסייעים במניעת היווצרות בצקות, מעודדים סילוק פסולת מהגוף ומסייעים להארכת שרירי מערכת הנשימה.

לעוד כתבות:

עיסוי רפואי מקצועי >>

טיפול רפלקסולוגיה למידע לחצו>>

טיפול במים לנסיבות שונות

טיפולים במים הידרותרפיה ניתנים לצורך שיקום במצבים נבחרים. הם ניתנים לאחר טראומה וגם במצבים בהם נדרש טיפול בשרירים שהתקצרו. נתן לטפל תוך כדי שימוש בזרמי מים ומערבולות כדי לשפר תנועה. ההליכה במים טובה לפגועי גפיים וברכיים בגלל שאין עומס משקל עליהם, וכך, ניתן לבצע תרגילים מורכבים שימנעו נזקים נוספים לאלו שקיימים. ניתן למתוח שרירים ולהניע מפרקים על מנת לשפר תנועה, שיווי משקל ויציבה. אלו נפגעים מאוד בכל מקרה של חבלה או תאונה. קיימות טכניקות טיפוליות שונות שמותאמות לצורך הרפואי ולמצב המטופל. הטיפולים טובים לכל אדם בכל גיל כולל תינוקות ומבוגרים. באופן פרטני יש אוכלוסיות מיוחדות שנזקקות להם כמו: ילדי חינוך מיוחד, חולי מחלות נוירולוגיות. אנשים עם בעיות אורתופדיות ומחלות פרקים ועוד.

טובים לכל גיל

טיפולים במים הידרותרפיה ניתנים, במקרים רבים, בגילאים מתקדמים ובמצבים בהם יש נזקים מעומס על מערכת השרירים והשלד. לאורך השנים השלד מתנוון ועמו השרירים התומכים, יש בעלי מקצוע שמעמיסים על השלד והגוף עד כדי פגיעה בו. טיפולים אלו מסייעים מאוד לריפוי הגוף במצבים בעייתיים אלו. הטיפולים מתבצעים בבריכות מיוחדות שיש בהן מגוון רחב של עזרים שונים שנועדו למצבים מגוונים. יש אמבטיות ישיבה, אמבטיות אדים, בריכות טיפוליות, והטיפולים כוללים חבישות חמות טיפולי קומפרסורים ועוד. מומלץ לקבל טיפולים אצל מומחים לתחום אשר למדו את הנושא לעומק. הטיפולים כוללים מספר מפגשים בהתאם לצורך. הם יספקו מענה לבעיות גופניות ואף יתרמו לשיפור המצב הנפשי של המטופלים.

המרפאה יושבת בגדרה ומקבלת מטופלים מכל רחבי הארץ.

במרפאה תוכלו למצוא מומחים מן השורה הראשונה למגוון בעיות אשר פתרונן ניתן להעניק באמצעות טיפולים במים.

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.