משקולות

חשיבות הכושר הגופני לבריאותנו

נראה כי גם הרפואה הקונבנציונלית מכירה בסגולות הרפואיות של פעילות גופנית סדורה. פעילות גופנית היא אחת הפעילויות המועילות ביותר לבריאותנו הכללית, בין אם מדובר בהורדת לחץ ומתחים, ירידה במשקל, או לצורך הרגשה טובה לאורך זמן.

הגוף זקוק לתפקוד גבוה של השרירים, ע"מ להתמודד בהצלחה עם משקל השלד והאיברים הפנימיים. אימון כושר נכון ויעיל, מחזק את המערכת החיסונית, בונה את השרירים החיצוניים בגופינו, מחזק ומחסן את העצמות והמפרקים, ובכך מגן עלינו מפציעות וחבלות. במהלך אימון כושר, הגוף משחרר הורמונים שיוצרים בקרבנו תחושות של רוגע ורוממות-רוח.  בנוסף- הורדה במשקל וחיזוק סיבולת הלב-ריאה, מפחיתים את הסיכון לחלות במחלות לב וכלי הדם, סוכרת, שבץ מוחי וסרטן.

עם זאת, יש דברים שעלינו לדעת ולהפנים כאשר אנחנו מתאמנים בחדר הכושר בראשון לציון – כפי שחדר-הכושר מועיל לבריאותנו, כך האימונים המתבצעים בו  עלולים לעתים להוות גורם סיכון, שכן העמסת יתר, עבודה לא נכונה, שימוש לא נכון במכשירים, וגורמים נוספים, עלולים ליצור אצלנו פציעות וחבלות.

כתבות נוספות:

דיקור להרזיה>>

רפסולוגיה כף רגל>>

סכנות בחדר-כושר

הפציעות המתרחשות כתוצאה מאימון בחדר-כושר הן אופייניות למדי, ולרוב חוזרות על עצמן בקרב המתאמנים השונים.  סוגי הפציעה הנפוצים הם-  מתיחה של שריר או רצועה בכתף, בברך או בקרסול, נקעים, פריקות, שברים, דלקות, קרעים בשריר, שחיקת סחוסים, פריצות דיסק, מרפק טניס, ועוד.

על המתאמנים להקפיד על כמה כללי מפתח, שיסייעו להם להימנע מפציעות:

  • שתייה מספקת, שינה מספקת, ותזונה שמתאימה למטרות האימון.
  • חימום, מתיחות, ומנוחה מספקת בין סט לסט.
  • להקפיד כי הנעליים ושאר האביזרים בהם אנו עושים שימוש הם חדשים ותקינים, ללא קרעים או בלאי.
  • לא לבצע העמסת-יתר על גופנו – להקשיב להוראות המדריך, לבחור עצימות מתאימה, ולבצע הפסקה מיידית של האימון במידה ומופיע כאב גופני כלשהו.

מה קורה אם נפצענו? הטיפול בפציעות כולל מנוחה, הנחת קרח, ולעיתים גם (לא עלינו) פינוי לקבלת סיוע רפואי, שכן  פציעת חדר-כושר עלולה לגרור ביקורים מתמשכים אצל פיזיותרפיסטים ומומחים לטיפול בפציעות ספורט. בנוסף לטיפול הקונבנציונאלי, רבים בוחרים לפנות גם לרפואה המשלימה בחיפוש אחר פתרון לכאב ולאי-נוחות שהם חווים.

פציעות ורפואה משלימה

הרפואה המשלימה מציעה מבחר טיפולים להבאת מזור והקלה כנגד פציעה או חבלה בחדר-הכושר – טיפולי שיאצו, טיפולי רפלקסולוגיה, עיסויים רפואיים ומשולבים, דיקור סיני, עיסוי אבנים חמות, טיפולי כוסות רוח, טיפולי קינזיו טייפ, ועוד.

חשוב לזכור כי הרפואה המשלימה, כשמה כן היא – משלימה את הרפואה הקונבנציונלית, ולא מחליפה אותה, כך שלאחר הפציעה או החבלה, מומלץ לבצע אבחון רפואי מקיף.

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.