תמונה של דיקור סיני להרזיה

בואו נודה על האמת, יש אנשים שינסו כמעט כל דבר כדי לרדת במשקל.
יש אינספור טכניקות הרזיה, והרבה מהן טרנדים שכוללים קיצוץ בקלוריות,
הגברת הפעילות הגופנית או שיטות פחות קונבנציונליות כמו כירותרפיה והיפנוזה.
אחת מאותן שיטות אלטרנטיביות עליה מרבים לדבר היא דיקור סיני להרזיה.

דיקור סיני נחשב לשיטה שיכולה לעזור ולהקל על מתחים, כאבים פיזיים, אלרגיות ועוד – אבל האם יש דבר כזה שנקרא דיקור סיני לירידה במשקל שאכן יכול לעזור לכם להשיל כמה קילוגרמים? בואו נראה מה אומרים על כך המומחים בתחום.

האם דיקור סיני יכול לעזור לך לרדת במשקל?

לפי המומחים, עד היום אין עדויות רבות לכך שניתן להסתמך על דיקור סיני להרזיה ולהשיג את התוצאות המצופות. אחרי הכול, דיקור סיני מקצועי זה לא קסם וגם לא שיטה שגורמת להמסת השומן בגוף.

עם זאת, דיקור סיני עשוי לסייע בהפחתת המתחים ולהגביר את תחושות האושר. זה מצדו עשוי לעזור לכם בעקיפין להיצמד ליעדי ההרזיה שלכם בצורה יעילה יותר.

דיקור סיני להרזיה

יש כמה מחקרים המצביעים על דיקור סיני להרזיה אשר מתמקד בדיקור באוזן שנקרא דיקור אוריקולרי (Auricular Acupuncture). דיקור זה יכול לעזור לירידה במשקל. דיקור אוריקולרי יעזור להפחית את החשק והתשוקה שלכם לאכול ולסטות מהדיאטה שקבעתם לעצמכם כדי לרדת במשקל.

ההשערה היא שהתשוקות קשורות במידה רבה לזיכרון, וכשאנחנו משתוקקים למשהו זה בגלל שאנחנו זוכרים טעם ספציפי שגורם לנו להרגיש טוב יותר. מאחר שהאוזן ממוקמת ליד ההיפוקמפוס (Hippocampus), האזור במוח שממלא תפקיד חשוב בזיכרון, הדיקור באוזן תורם לגירוי העצבים בגולגולת הקשורים לדיכוי התשוקות המושרות בזיכרון. עם זאת נדרש מחקר נוסף כדי להוכיח זאת באופן מובהק.

עוד כתבות בנושא:

עיסוי רפואי מקצועי >> 

למעבר לעמוד טיפול רפלקסולוגיה מקצועי>>

איך בדיוק יכול הדיקור להועיל לירידה במשקל?

דיקור סיני להרזיה, או לכול מטרה אחרת, יכול לשחרר כימיקלים מסוימים בגוף, כמו סרוטונין ואנדרופינים הידועים כהורמונים המעניקים לנו ׳הרגשה טובה׳ ומאפשרים לנו לחיות חיים נורמליים ומאושרים. כלומר, אם באופן כללי אתם רוצים להרגיש קצת יותר טוב, יש לדיקור הסיני כמה יתרונות פוטנציאליים.

כתוצאה מהשיפורים במצב הרוח וההימצאות במרחב חיים חיובי יותר, סביר להניח שתוכלו להתמיד ביעילות רבה יותר ולהשיג את יעדי הירידה במשקל שלכם. אבל הקשר העקיף הזה בין הדיקור לירידה במשקל הוא תיאוריה שטרם הוכחה.

לסיכום המאמר דיקור סיני להרזיה

בסופו של דבר, פשוט אין מספיק ראיות מדעיות חותכות כדי שבשלב זה ניתן יהיה להשתמש בדיקור סיני להרזיה. אבל אם זה מעניין אתכם, בהחלט כדאי לכם לנסות להיעזר בדיקור סיני בזמן שאתם בהליך של ירידה במשקל, ובלבד שאתם מטופלים על ידי איש מקצוע מיומן.

אחרי הכול, אין תשובה וודאית לסוגיה זו! יש נתונים שמראים שהדיקור עוזר ויש נתונים אחרים שמראים שלא. אבל בכול פעם שהמומחים לוקחים בחשבון את הסיכון והתועלת, נראה כי התועלת שמציע הדיקור הסיני היא פוטנציאלית גבוהה מאוד וגם לא כרוכה בסיכונים.

ליצירת קשר עם אתי קגן מרכז לרפואה משלימה לחצו>>

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.