תמונה של הלוקס ולגוס רפלקסולוגיה

הלוקס ולגוס רפלקסולוגיה – אם אתם סובלים מהלוקס ולגוס (Hallux valgus), הפרעה בכף הרגל הנקראת בעברית ׳בוהן קלובה׳, אתם בוודאי מתקשים בהליכה ומחפשים טיפול שישפר את תפקוד כף הרגל שלכם. יש טיפולים שונים שיכולים לעזור להחזיר את הבריאות והניידות לכף הרגל שלכם, וביניהם פיזיותרפיה ורפלקסולוגיה.

מה זה הלוקס ולגוס?

הלוקס ולגוס רפלקסולוגיה – הלוקס (בוהן) ולגוס (מעוקמת) היא מצב בכף הרגל שבו בוהן דוחפת את הבוהן הסמוכה וגורמת לעיקום המפרק שנדחף החוצה. הבליטה שנוצרת כתוצאה מכך נקראת ׳בוניון׳ (Bunion).

מצב זה יכול לגרום ללחץ על החלק הקדמי של כף הרגל ולכאבים. פיזיותרפיה או רפלקסולוגיה יכולות לעזור ליישר מחדש את מפרק הבוהן הגדולה ולהקל על הכאב.

הלוקס ולגוס רפלקסולוגיה – סימנים

התסמינים של הלוקס ולגוס יכולים להיות שונים מאדם לאדם, לכן חשוב לפנות לרופא אם אתם חווים אחד מהתסמינים הבאים:

  • כאב קיצוני בעת עמידה או הליכה
  • אדמומיות, נפיחות ונוקשות באזור הבהונות
  • בליטה (בניון) בקדמת כף הרגל.

מצב זה עשוי להיווצר עקב מתיחה לא תקינה ושימוש יתר ברצועות התומכות בה. התוצאה היא התפתחות של דלקת סביב המפרק וכאבים. ללא טיפול, המצב עלול להחמיר בהדרגה ואף להגיע למצב הדורש ניתוח.

אולי יעניין אתכם גם

טיפול בבוניון (הלוקס ולגוס)

הלוקס ולגוס רפלקסולוגיה – רפלקסולוג יכול לשפר מצבים שבהם הבוהן הגדולה מעוקמת פנימה.

הלוקס ולגוס רפלקסולוגיה –  למרות שהטיפול בבליטה (בוניון) די מאתגר, עדיין איש מקצוע יוכל לטפל בכם ולשפר את המצב.

הלוקס ולגוס רפלקסולוגיה – בעזרת עיסוי רפואי מתקדם ניתן להחזיר את האיזון והתפקוד לכף הרגל על ידי הפחתת הדלקת, שיפור טווחי התנועה והחזרת הכוח והגמישות לאזור.

הלוקס ולגוס רפלקסולוגיה – ניתן לשלב טיפולי רפלקסולוגיה עם ביצוע תרגילים ושימוש בחום, קור או אולטרסאונד.

תרגילים להלוקס ולגוס

אחד התרגילים להלוקס ולגוס כולל שימוש במשקולות שמאפשרות למתוח את מפרק הבוהן וליישר אותה בהדרגה. כיוון שתרגיל זה עלול לגרום לפציעה אם לא ייעשה בצורה הנכונה, חשוב לבצע אותו רק בפיקוחו של המטפל.

תרגיל אחר כולל הצמדת הבוהן הכלואה כלפי מעלה כדי שהיא לא תוכל לזוז ולהתעקם (שיטה זו כוללת נעילת נעליים מיוחדות המאלצות את הבוהן להתיישר על ידי משיכת העקב כלפי מעלה). משיכת העקב יכולה להתבצע גם באמצעות רצועות התנגדות או צינורות אלסטיים המחוברים מסביב לקרסוליים.

טיפול פיזיותרפיה או רפלקסולוגיה כדי לטפל בבוהן כלואה יכול להמשך כשישה שבועות או יותר, תלוי בתסמינים הספציפיים של המטופל. יש מטופלים שנזקקים להגיע לטיפולים נוספים כדי להמשיך ולשפר את המצב.

מדוע אנשים משתמשים בפיזיותרפיה או ברפלקסולוגיה?

יש סיבות שונות בגינן אנשים משתמשים בטיפולי פיזיותרפיה או רפלקסולוגיה. רובם מבקשים להקל על המצב ולשפר את תפקוד כף הרגל, אבל יש גם סיבות אחרות, כגון:

  • שיפור האיזון
  • שיפור הניידות וטווחי התנועה
  • הפחתת הכאב
  • הגברת הכוח באזור הבוהן הגדולה

אם אתם סובלים מהלוקס ולגוס, נראה שהגיע הזמן לדבר עם הרופא ולקבל המלצה לטיפול המתאים לכם.

להתייעצות עם המרכז לרפואה משלימה של אתי קגן לחצו כאן >> 

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.