תמונה של טיפול רפלקסולוגיה

בריאות הגוף קשורה קשר בל יינתק עם בריאות הנפש. כאשר האדם נמצא במצב נפשי מתוח ומעורער אזי הגוף חשוף יותר למחלות ולפגעים, שאכן, עלולים להגיע. הרפואה הקונבנציונאלית נותנת מענה טוב ומוצלח למחלות ופגעים שונים. אבל לאורך השנים אנשים רבים נחשפו לשיטות טיפולים משלימות ואלטרנטיביות אשר מסייעות במידה כזאת או אחרת לגוף ולנפש.

חלקן אף נותנות פתרונות של  ממש בייצוב מצבו הרפואי של החולה. קיימים מספר דרכי טיפול כמו: שיאצו, עיסוי רקמות עמוק, דיקור סיני, טיפול רפלקסולוגיה ועוד. הרפלקסולוגיה היא שיטה אשר הצליחה לחדור לתודעת החברה והאנשים אשר חיים בה ורבים נעזרים בה בפרקי זמן שונים לאורך חייהם.

רפלקסולוגיה – חשיבותה של כף הרגל

טיפול רפלקסולוגיה היא שיטה אלטרנטיבית המשתמשת בכפות הרגליים לצורך אבחון רפואי ולטיפול באדם. התורה פותחה במאה ה20 על ידי ד"ר ויליאם פיצג'ראלד, רופא אף אוזן וגרון. לכל איבר וחלק בגוף יש מייצג בכף הרגל. בעזרת לחיצות על נקודות מסוימות בכף הרגל ניתן ליצור תגובות עצביות ואנרגטיות ואלו מעוררים תהליכי טיפול טבעיים.

כך אפשר לאבחן בעיות רפואיות ולבצע טיפולים המרגיעים ומקלים על כאב במערכות טבעיות שונות בגוף. הטיפולים כוללות מישוש, עיסוי ולחיצות בנקודות הנבחרות. מרבית הלחיצות נעשות בכף הרגל אבל יש כאלו במתבצעות גם באזור השוק.

אבחון רפלקסולוגי

המאבחן בודק את כף הרגל ולומד להכיר את הנקודות בהן נוצרות חסימות והפרעות בתפקוד הגופני והנפשי של המטופל. בעזרת תשאולו הוא יודע למקד את הטיפול. העיסוי, המתיחות הקלות של כף הרגל והלחיצות גורמות לריאקציה עצבית אשר מובלת אל נקודות בעיתיות בגוף. טיפול רפלקסולוגיה טובים לשורה ארוכה של בעיות.

ניתן לאבחן בעיות כמו: התקררות, יתר לחץ דם, אסתמה, בעיות קרדיולוגיות, סוכרת, דלקות באוזניים ועוד. לכל בעיה יש לפחות סימפטום אחד שמופיע באזור מסוים של כף הרגל. הסימפטומים יכולים להיות, אודם, גודש, נפיחות, כמות גדולה מדי של נימי דם, גבשושיות, נקודות לבנות, חריצים ועוד.

לעיתים, נוצרים כאבים בזמן המישוש וגם הם מעידים על בעיות שונות. מאבחנים ומטפלים מוסמכים יודעים לשייך כל אחד מהסימפטומים לבעיה שממנה עלול לסבול הלקוח.

טיפול רפלקסולוגיה לתושבי רחובות, אשדוד, אשקלון והסביבה של גדרה

טיפול רפלקסולוגיה אינו מכאיב והינו נעים ומפנק. לעיתים, עלולה לצוץ רגישות קלה באזורים רגישים למגע. הטיפול מתחיל בזה  שהמטופל מוסר את הסיבה לשמה הוא הגיע ואז מתחיל תהליך שנמשך מספר פגישות. כמות הפגישות תלויה בקצב ההחלמה. לעיתים, יש החמרה מסוימת לאחר הטיפולים הראשונים. אלו, דווקא, סימנים מעודדים שמוכיחים שהטיפול אכן מגיב.

טיפולי רפלקסולוגיה טובים במצבים של בעיות רב מערכתיות, בעיות רגשיות וכרוניות, הריון, ומיועדים גם לאוכלוסיית גיל הזהב, לילדים שסובלים בעיות קשב וריכוז, לתינוקות שסובלים מבעיות עיכול ונשימה ועוד. הטיפול טוב גם למניעת בעיות ולתחזוקת גוף. מומלץ לטפל בכף הרגל  ולשמור עליה למען בריאותה. מומלץ לבצע טיפולי רפלקסולוגיה אצל מומחים מוסמכים לנושא אשר הינם בעלי ידע וניסיון בתחום.

תמונה של טיפול רפלקסולוגיה

טיפול רפלקסולוגיה דוגמאות 

מומחה ל- טיפול רפלקסולוגיה יודע לאבחן בעיות שונות על ידי זיהוי סימפטומים שונים.  סימפטומים של  התקררות הינם אודם בגרון, גודש באף, התנפחות בלוטות הלימפה ועוד. מבט מעמיק על אזור בוהן הרגל יכול לזהות סימנים להתקררות. לחץ דם גבוה מאופיין בכף רגל נפוחה מהרגיל ואדומה. סימנים לדלקות אוזניים הם נפיחות וכאבים באזור הזרת.

סימנים לסוכרת הם נקודות לבנות על כף הרגל  באזור הלבלב, גבשושיות זעירות דמוי ארז מתחת לעור, וכן, כאבים בעת מישוש או בקריסטלים.  בעיות קרדיולוגיות מאופיינות בנימי דם ברגל בכמות רבה מהרגיל. נפיחות או אודם בקשת שמעל לעקב יכולה להעיד על דלקות בשלפוחית  השתן ועוד.

אבחון וטיפול להקלה במצבים שונים

אבחון הבעיה  נעשה בעת פגישה עם המטופל המדווח על הסיבה לבואו אל טיפול רפלקסולוגיה. התשאול כולל מסירת מידע רפואי רלוונטי כולל היסטוריה רפואית. בנוסף, יבדוק המטפל את כף הרגל באמצעות מישושה והנעתה. כל טיפול אורך כ 45 דקות. הטיפול נעים ואינו כואב. רפלקסולוגיה מסייעת רבות בשורה של מצבים.

בעיות רגשיות שהסימפטומים שלהן הם מתח נפשי, חוסר ריכוז, חולשה, כאבי ראש ומיגרנות. בעיות מערכתיות שהסימפטומים שלהן הן: בעיות במערכת  העיכול, הכליות ההורמונים ועוד. הטיפול טוב גם לנשים בהיריון הסובלות מעומס ומתח נפשי וכן, מתחושות עייפות, חולשה, כובד, נפיחות ברגליים ועוד.  הטיפול מיועד גם לאנשים מבוגרים הסובלים מבעיות בגפיים ובעיקר בכפות הרגליים ועוד.

סדרת טיפולי רפלקסולוגיה

הטיפולים הינם מתמשכים ונעשים בסדרת פגישות, ולרוב, כבר בטיפול השני יחול שיפור והכאב יתחיל להיעלם.  לאורך זמן ולאחר טיפולי המשך ירגיש המטופל טוב יותר. טיפול רפלקסולוגיה הינו, כאמור, גם טיפול מונע.

טיפול על בסיס קבוע ישפר את זרימת הדם, העיסוי והלחיצות ישחררו אזורים חסומים, יסייעו למניעת הופעת מחלות חדשות, מערכת החיסון תתחזק וכל ההרגשה הכללית תשתפר מאוד. הטיפול מתאים לכל אחד כולל ילדים ומבוגרים. מומלץ להתייעץ תמיד עם רופאים לפני התחלת טיפול.

המלצה כללית היא לשמור על כפות הרגליים ולתחזקם היטב כל העת ועל בסיס יום יומי. טיפולי רפלקסולוגיה תופסים כ 15% מטיפולי הרפואה המשלימה וזאת על פי נתוני קופות החולים הגדולות. הנתונים מחזקים את נחיצותם ופופולאריותם בקרב הציבור. מומלץ לבצע טיפולים אלו אצל מומחים לנושא.

המרפאה יושבת בגדרה ומספקת מענה לתושבי רחובות, אשקלון, אשדוד והסביבה.

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.