תמונה של התכווצויות שרירים בכל הגוף

התכווצויות שרירים בכל הגוף  באופן פתאומי וחד שיכולה להעיר אתכם באמצע הלילה, עשויה להיות סימן לכך שחסר לכם משהו בגוף. התכווצויות שרירים היא תופעה נפוצה, בלתי רצונית ובלתי צפויה.

על התכווצות שרירים

התכווצויות שרירים בכל הגוף יכולות להתרחש בכול שעה ביום וכמעט בכול אזור בגוף. עם זאת, התכווצות השרירים הנפוצה ביותר היא זו המתרחשת ברגליים ובידיים. מדובר בכיווץ בלתי רצוני של שריר, שלפי הרופאים הוא בדרך כלל סימן לכך שהגוף זקוק לשינה, למים, או למינרלים חשובים.

התכווצויות שרירים בכל הגוף יכולה להיות התכווצות חמורה שלא מרפה. אתם רוצים שהכאב ייפסק מהר והוא נמשך בדרך כלל רק שניות ספורות – אבל הן מורגשות כמו נצח.

כל אחד חשוף לתופעה זו ואנשים בכול הגילאים יכולים לחוות התכווצויות שרירים בכל הגוף. ילד שמשחק כדורגל ומתייבש יכול לחוות זאת, ומבוגר שמגזים בפעילות הגופנית במהלך היום, עלול לגרום לעייפות שרירים שתסתיים בהתכווצות שרירים.

לקבלת מידע על מסג רפואי לחצו>>

איך עוצרים התכווצויות שרירים בכל הגוף?

אין גלולה או זריקה שיכולה להקל באופן מיידי על התכווצויות שרירים. לכן, הדבר הטוב ביותר שאתם יכולים לעשות זה למתוח את השריר שהתכווץ ולעסות אותו. אם ההתכווצות היא ברגל, קומו והסתובבו. לפעמים, ניתן למנוע התכווצות שרירים ולעצור אותה לפני שהיא מתרחשת.

שיטות למניעת התכווצויות שרירים

לרוב, התכווצויות שרירים בכל הגוף אינן מזיקות וניתן לפתור אותן בעזרת תרופות ביתיות פשוטות.

הנה מספר צעדים שיכולים לסייע בעת התכווצויות שרירים בכל הגוף, או להפחית את הסיכוי להופעתן:

למתוח את השרירים – התחילו כל פעילות גופנית בתרגילי מתיחות. אם אתם חווים עוויתות שרירים במהלך האימון, הפסיקו מיד ועסו בעדינות את האזור הפגוע. לאחר שהכאב נרגע, המשיכו באימון.

לקבלת מידע על דיקור סיני לחצו>>

דברים שניתן לעשות

להניח קומפרסור חם או קר – הכינו קומפרסור חם והניחו על השריר כאשר העווית מתרחשת לראשונה. לאחר שההתכווצות חולפת, הניחו קרח על המקום. גם תרופות אנטי דלקתיות, כמו איבופרופן, יכולות לעזור.

לשתות הרבה מים – התייבשות עלולה לעורר התכווצויות שרירים. ודאו שאתם שותים מספיק מים בכול יום, ושתו יותר אם השגרה שלכם כוללת פעילות גופנית, במיוחד לפני האימון ובמהלכו. אם שתיתם מספיק מים בזמן האימון, לאחר סיום האימון יהיה לכם דחף עז להשתין. אם לא, הגדילו את צריכת המים שלכם.

לסיכום

לבדוק את התרופות שלכם – התכווצויות שרירים בכל הגוף יכולה להיות סימן לכך שבגוף חסר מגנזיום או אשלגן. תרופות מסוימות עלולות לגרום לכך. אם אתם נוטלים תרופות באופן קבוע וחווים התכווצויות שרירים, בדקו עם הרופא האם ההתכווצויות נובעות מתרופות אלה. תמיד תוכלו לבצע בדיקת דם שתקבע את רמת המינרלים האלה בגופכם.

הגדילו את מנת הפירות והירקות שלכם – התכווצות שרירים יכולה להיות סימן לכך שהגוף לא מקבל את החומרים המזינים שיאפשרו לו לתפקד כראוי. הגדלת כמות הפירות והירקות שאתם צורכים באופן יומיומי, יכולה לעזור.

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.