תמונה של דורבן בכף הרגל

דורבן בכף הרגל – מה זה, מהם הגורמים ומהם הטיפולים המקובלים? דורבן בכף הרגל הוא גידול גרמי בתוך כף הרגל היוצר בליטה מתחת לעור. דורבן בכף הרגל נוצר בעקבות לחץ על רצועת כף הרגל. לעתים קרובות, לא מרגישים שהתפתח דורבן בכף הרגל, עד שמתחילים הכאבים. אין ריפוי לבעיה זו והמטפלים ממליצים על ניתוחים או על טיפולים אלטרנטיביים כדי להקל על התסמינים הקשורים אליה.

מהו דורבן בכף הרגל?

דורבן העצם נוצר בדרך כלל בכפות הרגליים, במרכז החלק העליון של כף הרגל או באזור העקב, אם כי הוא יכול להיווצר גם בירכיים, בעמוד השדרה, בברכיים ובכתפיים.

דורבן בכף הרגל שנוצר למשל באזור העקב, מתהווה במקום שבו עצם העקב מתחברת לרצועה העוברת בין העקב לכדור כף הרגל, הפלנטר פאשיה (Plantar fascia).

כ-15% מהאנשים סובלים מדורבן בכף הרגל. מצב זה מתפתח עם הזמן. ניתן אמנם להסיר את הגידול הגרמי באמצעות ניתוח, אבל בדרך כלל מומלץ להיעזר בטיפולים לא ניתוחיים שיכולים להקל על התסמינים של דורבן בכף הרגל.

עוד שירותים שאנו מספקים:

האם דורבן בכף הרגל זהה לדלקת בכף הרגל (Plantar fasciitis)?

דורבן בכף הרגל ודלקת בכף הרגל הם מצבים קשורים אבל אינם זהים:

  • פלנטר פאשייטיס מתרחש בעקבות שימוש יתר שבמהלכו ה-Plantar fascia מותח או קורע את הרצועה העוברת בין העקב לכדור כף הרגל. פלנטר פאשייטיס גורם לכאב דוקר ועז בעקב שמופיע ונעלם לאורך היום. הכאב קצת נרגע בזמן ההליכה, אבל חוזר כשיושבים וקמים שוב והולכים.
  • דורבן בכף הרגל יכול להתרחש כתגובה ללחץ ולדלקת הנגרמים על ידי הפלנטר פאשייטיס. התגובה של הגוף ללחץ מתבטאת לאורך זמן בבניית רקמת עצם נוספת. רקמה זו הופכת בסופו של תהליך ל-דורבן בכף הרגל. רוב האנשים לא חשים כאב בעקב שלהם.

תהליך האבחון של

האבחון כולל בדיקה של הכף הרגל וראיון באשר לפעילות הגופנית של המטופל, שעלולה להיות הגורם לכאב. לאחר מכן, צילום רנטגן יאפשר לאשש את ההערכה כי אכן מדובר ב- דורבן בכף הרגל.

כיצד מטפלים בדורבן בכף הרגל?

בדרך כלל, הטיפול בדורבן שנוצר בעקב דומה לאופן שבו מטפלים בדלקת בכף הרגל. זאת משום שהגורם לכאב בעקב מיוחס לרוב לדורבן בעקב, אבל נגרם למעשה מבעיה בפלנטר פאשייטיס. טיפול בתסמינים של פלנטר פאשייטיס יכול להקל על כאב הקשור לדורבן בעקב.

הטיפול האופייני כולל:

  • מתן מנוחה לכף הרגל אם אתם רצים, קחו הפסקה כדי לשכך את הכאב.
  • שימוש בקור. הנחת קרח על חלקה התחתון של כף הרגל יכולה להקל על הכאבים.
  • נטילת תרופה אנטי דלקתית דרך הפה.
  • שימוש ברפידות בנעליים. ריפוד החלק התחתון של כף הרגל יגן עליה מפני כאבים.

האם רק ניתוח יכול לעזור?

אפשר להסיר את הדורבן בתהליך ניתוחי, אבל ברוב המקרים לא מקובל להשתמש בהליך זה כדי לטפל בכאבים הנובעים מדורבן בכף הרגל.

לאחר שהדורבן נוצר בכף הרגל הוא יהפוך למצב קבוע. ניתוח הוא הדרך היחידה להסרתו. עם זאת, ישנם טיפולים אלטרנטיביים, כמו מסג רפואי או דיקור סיני, שיכולים להקל על כאבים אלה.

 

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.