תמונה של עיסוי רפואי הוליסטי

עיסוי רפואי הוליסטי מהו ואיך הוא עוזר?
מעסים רבים מתארים את עבודתם כעיסוי הוליסטי.
עם זאת, מונח זה משמש לעתים באופן מעורפל וקשה
להבין למה בעצם הם מתכוונים.

אם אתם מבקשים לעבור עיסוי רפואי הוליסטי,
איך תוכלו להיות בטוחים שתקבלו את העיסוי
שאתם רוצים וצריכים, הן מבחינת איכות החוויה
והן מבחינת קשת הטכניקות בהן משתמש המטפל?

המונח ׳רפואי הוליסטי׳ מתייחס מצד אחד לטכניקה הדורשת ידע והבנה בתחום הרפואי
ובעיקר במבנה השרירים וצורת העבודה שלהם; ומצד שני לטכניקה שהיא הוליסטית.

מהי המשמעות של המונח ׳הוליסטי׳ 

עיסוי רפואי מומלץ עוסק במהותו בתקשורת רגישה באמצעות טכניקת המגע. כאשר המטפל מניח את ידיו על גופו של המטופל,
עשויות להתרחש מגוון תגובות פיזיולוגיות אשר משפיעות על: העור, קולטני העצבים התחושתיים, רקמת השריר, מחזור הדם והלימפה, העיכול ותנועת המפרקים.

עיסוי רפואי הוליסטי מה זה?

רגשות מוכרים, כמו שמחה, פחד או כעס, הם ביסודם תגובה פיזית וחוויה שנוצרה בעקבות מצב שבו הייתם מעורבים. כשהמטופל נוגע בגופכם הוא נוגע ברגשות שלכם. אחרי הכול, הגוף מגלם את מערכות האמונות שלכם, המודעות והלא מודעות, לגבי עצמכם.

אם יש לכם ביטחון עצמי גבוה, אתם נושאים את הגוף בצורה מסוימת, השרירים שלכם מפתחים דפוסים מסוימים של מתח והרפיה ואתם מציגים לאחרים מראה מסוים. אם ההערכה העצמית שלכם נמוכה, היציבה וטונוס השרירים שלכם ייראו שונים לחלוטין.

כמה עולה טיפול רפלקסולוגיה >> 

כשהמטפל נוגע בכם במהלך של עיסוי רפואי הוליסטי, הוא נוגע גם בדעה שיש לכם על עצמכם וברגשות המסייעים לכם לשמור על דעה זו. כיוון שדעה זו היא תוצר של חוויות שעברתם עד היום, כך שבמהלך עיסוי רפואי הוליסטי המטפל נמצא בקשר, לא רק עם מי שאתם עכשיו, אלא גם עם ההיסטוריה האישית שלכם עד לרגע זה.

מצדו של המטפל

עיסוי רפואי הוליסטי, מציע מגע שבו נוכחות לא רק התגובות הפיזיות והרגשיות שלכם, אלא גם של המטפל. אין מנוס מכך שהמטפל יביא לעיסוי את התסמינים הפיזיים, הרגשות, החוויות וההיסטוריה האישית שלו.

מטפל העוסק בעיסוי רפואי הוליסטי מקצועי, מסתמך על ההיסטוריה שלו בהתאם לצרכים שיוכלו לסייע לתהליך האישי של המטופל. זה אומר שהוא עשוי לפתח מיומנויות מסוימות כשהוא מטפל במטופל זה או אחר, כי החוויות והצרכים של המטופל קשורים גם לשלו.

לכן, מגוון התגובות האפשרויות בטיפול מסוים אחד הוא עצום, והוא מפגיש בין המורכבות העשירה של מי אתם, מי המטפל, וכיצד אתם מתחברים יחדיו באמצעות טכניקת המגע.

לסיכום המאמר

המטפל והמטופל הם אמנם שתי ישויות נפרדות, אבל לכל אחד מהם יש גוף. בכול זאת לכול אחד מהצדדים יש תרבות ומסורת עתירת שנים של התניות שמנסות לדחוק את הגוף לשוליים כשהן מלמדות אותנו להתבייש בגודל, בצורה או בתפקודים שלו. לכן, ניתן לומר שעבודת המעסה ההוליסטי היא עמוקה כי היא עוזרת למטופל לחגוג את הפיזיות שלו.

לקבלת מידע על עיסוי הוליסטי על ידי מרכז לרפואה משלימה של אתי קגן צרו איתי קשר.

 

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.