הרפואה המשלימה – כשמה כן היא – מהווה אלטרנטיבה מצוינת לטיפול בשלל בעיות רפואיות שהרפואה המערבית לא תמיד יכולה או מצליחה לתת להן מענה. ישנם עקרונות מסוימים המבדילים את הרפואה המשלימה מזו המערבית ולכן יש לה יתרונות רבים בשלל בעיות או מצבים בריאותיים.

הנחת היסוד שנעדרת בהרבה מקרים מטיפול רפואי קונבנציונלי היא זו שמי שחש ברע מתאר או מבטא רק את התסמינים החיצוניים שהוא חווה. לא תמיד (אם בכלל) הרופא רואה קשר ישיר בין התסמינים המתוארים לבין מצב רגשי או נפשי בעייתי ובמקרים רבים הוא כלל לא ישאל או יתייחס לאלה. לעומת זאת – המטפלים של הרפואה המשלימה הוכשרו לבצע קישור ישיר בין הגוף של המטופל לבין נפשו ורגשותיו וכך הם מטפלים בכל בעיה שמתעוררת אצלו – המכלול שלם של פנים וחוץ, של גוף ונפש, של חומר ורוח.

אילו טיפולים מוכרים כיום ברפואה המשלימה?

כאשר מתעמקים בתחומי הטיפול ובאפשרויות שמציעה הרפואה המשלימה – קל יותר להבין איך מתבצע הריפוי. להלן כמה דוגמאות לטיפולים מבוקשים ונפוצים:

  • דיקור – לדיקור יש השפעה פנימית חזקה מאד על זרימה של אנרגיה חיובית בכל ערוצי הגוף. המחטים מסירות מחסומים רגשיים או כאלה שעלולים להפריע לזרימת האנרגיה – מה שבתורה עלולה לגרום לחולי.
  • עיסוי רפואי הוליסטי – ישנם כמה וכמה סוגים של עיסויים שכל אחד מהם משיג מטרות אחרות ויש לו גם ייעודים אחרים. באופן כללי מיועדים העיסויים להענקת תחושת רוגע ושלווה בגוף, לאפשר הפגת מתחים וכמובן הרפיה מלאה של הגוף והנפש.
  • רפלקסולוגיה – הרפלקסולוגיה מבוססת על נקודות אסטרטגיות בכפות הרגליים – נקודות שכל אחת מייצגת מערכת אחרת בגוף. על פי הרפלקסולוגיה מהווה כף הרגל מפה של הגוף כולו, מפה שבה אפשר לראות ולהבין מה לא בסדר, היכן נמצאים מכאוביו של המטופל וכמובן – לגעת בנקודות הרלוונטיות על מנת להבין למזור והקלה.
  • טיפול שיאצו – השיאצו מבוסס על מתיחות ומציאת תנוחות שבהן העצמות והשרירים נמתחים, משתחררים מהם מתחים והתחושה הכללית בסיום הטיפול היא של הרפיה ורוגע עמוקים.
  • טיפול באבנים חמות – האבנים הן אבנים מיוחדות המיועדות אך ורק לשימוש זה. הן מחוממות לטמפרטורה שמתאימה להנחה על הגוף תוך השגת תחושה טובה ונעימה, החום שלהן חודר פנימה אל השכבות הפנימיות של העור וכך מסייע לזרימת הדם ותחושת החמימות עוטפת את המטופל ומשכיחה ממנו חסמים או קשיים פסיכולוגיים, רגשיים ונפשיים.
  • איך מטפלים בדורבן ברגל על הטיפים במאמר הקרוב>>

מה חשוב לדעת על טיפולי רפואה משלימה?

כשם שמבצעים סקר שוק לפני שפונים לכל איש מקצוע – כך חשוב לעשות גם כאשר פונים למטפל ברפואה משלימה. כדאי לדעת שבמקרים רבים יתקצר זמן הטיפול במידה ובמקביל נותנים תמיכה לבעיה גם מכיוון אחר. כך למשל מי שמתקשה בהליכה – נהוג להמליץ לו להתקין מאחזי יד על מנת שיהיה לו קל יותר להתנייד ולהתנועע בתוך הבית שלו עצמו, זאת במקביל לטיפולים שהוא מקבל על מנת להקל על בעיה זו או אחרת שמהן הוא סובל. בנוסף לכך – חשוב לברר את כל פרטי הנגישות של הקליניקה לפני שיגיע אליה מטופל שיש לו מוגבלות פיזית כלשהי. התקנת מאחז יד למדרגות תהיה הכרחית ומטופלים רבים יוכלו להיעזר בו.

איך מתאימים את הטיפול לבעיה?

מטפלים ברפואה משלימה מציעים בדרך כלל כמה סוגים של טיפולים, כך שהם יכולים לשמוע ממה בדיוק סובל המטופל וכך להציע את מה שנראה להם כטיפול היעיל ביותר. במידה ולא תושג התוצאה הרצויה – אפשר יהיה לנסות לטפל בשיטה אחרת או בסוג טיפול שונה וכך לבדוק האם לאחר השינוי תושגנה תוצאות טובות יותר.

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.