תמונה של טיפול שיאצו

מהו טיפול שיאצו במאמר הקרוב נספק לכם את כל המידע. גוף האדם הינו מכונה מופלאה שפועלת ברציפות מרגע הגיע האדם לעולם ועד לכתו לעולמו. לאורך כל התקופות הגוף עובר שינויים רבים שמאופיינים בתהליכים מורכבים. יש עיתות מחלה ועיתות של חיוניות מלאה. בריאות הגוף והנפש קשורות אלו באלו וכאשר יש פגיעה בגוף אזי הנפש סובלת ולהיפך. גוף האדם זקוק לתחזוקה שוטפת, בעיתות רגילות ולריפוי בעת מחלות ומצוקות.

יש שיטות שונות שתומכות ומטפלות, חלקן מסורתיות  ואחרות הינן אלטרנטיביות ומבוססות על פילוסופיות וידע עתיק. הרפואה המסורתית על שלוחותיה השונים והמקצועות הפרא רפואיים מספקת את מרבית אמצעי ושיטות הטיפול. לצידה התפתחו שיטות טיפול אחרות כמו שיאצו, דיקור סיני, רפלקסולוגיה, טיפולים במים, עיסוי רפואי ועוד.

טיפול שיאצו – טיפול באמצעות מגע

טיפול שיאצו היא שיטת טיפול שמקורה ביפן והיא משלבת, למעשה, ידע יפני עם מערבי. גוף האדם מורכב ממערכות שונות שמשולבות אלו באלו. מערכות, דם, עצבים, עיכול, שלד ושרירים ועוד. בתוך כל המערכות הללו,  יש מסלולי שמאופיינים בזרימת אנרגיות מתמדת שנקראים מרידיאנים.

כאשר יש פגיעה בנקודה כלשהיא במערכת אזי עלולים להיווצר כאבים וחוליים במקומות שונים בגוף. לאורך הגוף יש נקודות אשר ניתן ללחוץ עליהן ולגרות אותן.

הגירוי, העיסוי או הלחיצה גורמים לשחרור חומרים כימיים אשר יוצרים תגובת שרשרת שבעקבותיה מתחיל טיפול בנקודות בעיתיות באיבר עצמו ובאלו הקשורים בו. שיטת הטיפול מבוססת בעיקר על לחיצות באמצעות האגודלים אבל לאורך השנים התפתחו גם  ללחץ באמצעות הידיים, לטיפול באמצעות הנעת מרפקים, כפות ידיים ורגליים.

איזון ורוגע של הגוף

מטרת הטיפול הוא להורדה או ביטול של כאבים, לשחרור חסימות בשרירים, להבאת איזון לגוף, לשיפור תחושות ולבריאות הכללית. אל טיפול שיאצו יש דרכי טיפול שונים שמבוססים הן על לחיצות באגודלים והן על לחצים שמגיעים בתנוחות שונות של הגוף.

הטיפול מתחיל להתבצע לאחר פגישת הכרות בו המטופל מדווח למרפא על הסיבות שהניעו אותו להגיע לטיפול. הטיפול עצמו יכול להיות רגוע ומפנק אבל גם עמוק ומרגיע. הוא ניתן בשורה של מקרים דוגמת: כאבי ראש ומגרנות, כאבי צוואר וגב, כאבי שרירים, בעיות בשלד ועוד. מסייע במקרים שונים של בעיות נפשיות שנובעות מעייפות, חרדות, מתחים וכדומה. המטרה היא להביא לאיזון ורגיעה בגוף.

תמונה של טיפול שיאצו

למי מתאים טיפול שיאצו?

הטיפול מתאים לאוכלוסייה מגוונת בכל הגילאים וטוב בעת מחלות, הריון, לאחר טראומות וכדומה. המגע בגוף הינו,מטבעו, מרגיע ומנחם ומשום כך תורם את תרומתו החשובה לריפוי, לאיזון הגוף והנפש. הטיפול נעשה כאשר המטופל לובש בגדים קלים, רחבים ונוחים. אורך טיפול תלוי בסוג הבעיה, במצב  ובצרכי המטופל. ככלל רצוי להגיע בעת שהגוף זקוק לטיפול אבל גם לצורך תחזוקה.

גם כשהגוף נמצא במצב רגוע הוא זקוק לטיפולי תחזוקה דוגמת של טיפול שיאצו לצורך הגברת הנינוחות והחיוניות שלו. תחזוקה כזאת דוחה מחלות ופגעים שונים ועושה רק טוב. מומלץ לקבל טיפולי שיאצו אצל מומחים לנושא שהינם בעלי ניסיון וידע בתחום.

טיפולי שיאצו לכאבי גב

כאבי גב הם מהתופעות המורכבות ביותר המטרידות גברים ונשים בשלבים שונים של חייהם. המורכבות נובעת משילוב עדין ומיוחד בין מרכיבי השלד על חוליותיו ומפרקיו, ובין השרירים והמערכת העצבית הקשורה אליהם. הרפואה השמרנית לא תמיד מצליחה לתת מענה מוצלח ומקיף, ואזי הכאבים חוזרים ונשנים.

היא מטפלת בכאבי גב מתבססת על מתן תרופות שעלולות לגרום לפיתוח תלות בהם, עושה שימוש בחומרים המוחדרים לגוף בשיטות שונות, וכן, מבצעת פרוצדורות חודרניות.

הרפואה האלטרנטיבית נמנעת מכל אלה ומצליחה במקרים רבים, לתת מענה נוסף לטיפולים השמרניים. היתרון העיקרי שלה הוא שהטיפולים אינם גורמים לתופעות לוואי. טיפול שיאצו בכאבי גב הוא סוג מוצלח של טיפול אלטרנטיבי.

טיפול אלטרנטיבי

בעיות גב רבות נוצרות בגב התחתון. אדם הסובל מכאבי גב תחתון מתקשה לתפקד לאורך מרבית שעות היום, ובמקרים רבים, הכאבים נרגעים קמעא רק בעת שכיבה. מיותר לציין, כי אין יכולת תפקוד נורמאלית במצב כזה. מומלץ בכל מקרה, להקדים ולהגיע למרכז לרפואה המשלימה שלנו לצורך טיפול שיאצו כאשר הכאבים חלשים ועדיין נסבלים. הטיפול בנקודת זמן כזאת יכול למנוע הידרדרות במצב.

טיפול שיאצו הינה שיטת טיפול עתיקה שמטפלת באמצעות לחיצות של אצבעות ידי המטפל על נקודות שונות ונבחרות בגוף. בגוף האדם ישנם מרדיאנים הנמתחים לאורכו והם מהווים ערוצים בהם נאגרת אנרגיה. לחיצה על נקודות מסוימות הקשורות לגב התחתון, ואשר אינן בסביבתו, תגרומנה לשחרור חומרים טבעיים בגוף אשר יספקו את האנרגיה החסרה ויסייעו לריפוי.

תמונה של טיפול שיאצו

תהליך טיפול שיאצו

תהליך הטיפול מתחיל באבחון הבעיה וכולל הקשבה ללקוח והבנת מצבו. המטפל יבחר את אופי הטיפול מתוך האפשרויות העומדות לפניו. הטיפול מתבצע לאורך זמן וככל שיידרש. תדירות הטיפול ומספר הפגישות ייקבעו על סמך המצב ותגובות המטופל. לרוב, יוחלט על סדרה בין 8 ל 10 טיפולים במרווח של שבוע בין כל טיפול שיאצו וזאת כדי למצותו ולנצלו עד למקסימום  וכדי לקבל שיפור מקסימאלי.

הלחיצות לא תמיד מתבצעות בנקודות הכאב וכלל לא מתבצעות מתיחות לשרירים באזור, ולמרות זאת, במקרים רבים, יש הקלה כבר בטיפול הראשון או השני. הסיבה לכך נעוצה  בשיטת הטיפול ובידע ובניסיון שיש ברשות המטפל מטעמנו.

הסיבות לכאבי גב תחתון

הסיבה השכיחה לכאב גב תחתון נובעת מהתכווצויות שרירים שמגיעים עקב יציבה שאינה נכונה. כאשר הכאבים אינם חולפים במשך 3 חודשים הם נחשבים לכרוניים. הסכנה היא להתנוונות המערכת עקב אי פעילות גופנית וכן, ללחץ על הדיסק והמפרקים שיובילו לנזקים משמעותיים.

מטפל מטעמנו יודע לזהות את מקור הבעיה ולספק טיפול נדרש. המרכז לרפואה משלימה של אתי קגן הינו בעל תשתית הכוללת מכשור רפואי ופרה רפואי, וכן, צוות נאמן, אדיב, סבלני ומקצועי. כל בעיה תאובחן ביסודיות והמטפל יתחיל בתהליך הטיפול המסור.

טיפול שיאצו ברחובות, אשקלון ואשדוד

אנא, פנו אלינו באמצעות האתר או הטלפון על מנת לקבל ייעוץ מקדים וטיפול הולם. המרכז לרפואה משלימה של אתי קגן נמצא בגדרה ונותן מענה לכל תושבי הסביבה.

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.