הליכה

פעילות ספורטיבית סדירה תורמת רבות לכל אדם שמקפיד עליה. היא מביאה עימה יתרונות רבים. היתרון  הבולט ביותר הוא כמובן, בריאותי. פעילות גופנית מפעילה וממריצה מערכות שונות וחשובות בגוף כגון: מערכת הדם והלב, השרירים, השלד ועוד. פעילות אירובית מכל סוג תורמת לסיבולת לב ריאה. תרגילי כוח מחזקים את מערכת השרירים, עצמות גוף שנחשפות לעומס מתחזקות וכל הגוף הופך לחיוני, עמיד וחזק יותר. מעבר לאלמנטים  החשובים  הללו יש תוצרי לוואי חשובים מאוד.

פעילות גופנית  משפרת את מצב הרוח. בעת הפעילות משתחררים כימיקלים במוח שמסוגלים להעלים מחשבות רעות ולעודד מצב רוח שמח יותר. הדבר קורה במיוחד כאשר מחליטים על הפעילות המועדפת. כאשר היא הופכת לדבר שבשגרה אזי באופן כללי האדם הופך למאושר יותר.

פעילות גופנית תורמת לשינה בריאה ועמוקה ועוזרת להירדם. כאשר הגוף שרוי במנוחה שלאחר המאמץ הוא מוכן יותר לשינה, וכאשר היא מתחילה היא הופכת לעמוקה יותר. כמובן שחשיבות נראות חדר שינה חשובה לא פחות על מנת לשדר רוגע לגוף.

למידע ופרטים על טיפולים במרכז השאירו פרטים כאן

פעילות ספורטיבית גורמת לירידה במשקל. הגוף שורף קלוריות ועל ידי כך מפחית את השומנים  המצטברים. כך, ניתן לעצב אותו  היטב ואין צורך להיכנס לתוכניות דיאטה מורכבות.

פעילות אירובית משפרת את  היכולת  הקוגניטיבית ומפחיתה ירידה בזיכרון. במקרים רבים, ירידה קוגניטיבית נובעת מתהליך  הזדקנות של המוח ופעילות כזאת משפרת ומרעננת אותו.  אנשים מבוגרים מרגישים צעירים יותר לאחר פעילות גופנית. היא תורמת גם לילדים שסובלים מחוסר ריכוז בעת הכנת שיעורים ובנסיבות אחרות.

פעילות גופנית תורמת לחיי  המין. מרגישים נמרצים יותר, העוררות המינית גוברת והאקט המיני הופך להיות מהנה יותר. גם בעיות בתפקוד המיני יורדות בעקבות פעילות ספורטיבית סדירה. רוצים לקבל הצעת מחיר עבור עיסוי רפואי לחצו>>

פעילויות ספורטיביות

פעילות ספורטיבית מחזקת את הביטחון העצמי. החיזוק מגיע ממספר מקומות. מרגישים בטוחים וחזקים יותר בגוף נטול שומנים ובמראה פיזי משודרג. מהסביבה מגיעות מחמאות שגורמות לנחת ותורמות להרגשה העצמית. הקשרים בחברה, בזוגיות ובמקומות נוספים עשויים להתחזק עקב כך. יהיה נוח וקל יותר לרקום מערכות יחסים חדשים עם בני ובנות זוג ועוד.

פעילות ספורטיבית עשויה לעזור להתגבר על התמכרויות של אוכל, ניקוטין, סמים וכדומה. הפעילות יכולה להיות תחליף נהדר במצבים בהם רוצים לאכול, למשל, או לעשן סיגריה. פעילות כגון ריצה למרחקים גדולים עשויה לשחרר כימיקלים היעילים נגד התמכרות.

לסיכום המאמר

פעילות ספורטיבית שנעשית בקבוצות נחשבת כפעילות חברתית לכל דבר. קבוצות רכיבה על אופניים, ריצה קבוצתית, אימוני חדר כושר ואחרים שנעשים עם אנשים נוספים מביאים להיכרויות חדשות, לבילוי משותף ועוד. הקשרים יכולים להתפתח מעבר לפעילות הספורטיבית המשותפת.

פעילות גופנית מגבירה את  המוטיבציה. התמדה בפעילות גופנית יכולה לעזור להגברת  המוטיבציה בתחומים אחרים. האדם לומד להיכנס למסגרת קבועה ומסודרת.

פעילות גופנית היא מהנה. כל אחד יכול לבחור את זאת המועדפת והאהובה עליו, ריקוד, שחייה, הליכה, רכיבה, חתירה בקיאקים, בילוי בחדר כושר וכדומה, וליהנות  ממנה.

לעוד מידע על יוגה כפעילות גופנית.

מאמר זה נכתב על ידי אתי קגן מהמרכז לרפואה משלימה

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.