meditate 1851165 640

לא מעט רופאים ממליצים לנשים בהריון לעשות פעילות גופנית מסוימת, זה טוב לנפש, טוב לגוף, ויש מחקרים שאפילו מלמדים שזה טוב להתפתחות של העובר. קיים מגוון רחב של פעילויות אשר נחשבות מאוד איכותיות וטובות עבור נשים בהריון, כשאחת הפעילויות הפופולאריות ביותר היא יוגה.

הקונספט של יוגה לנשים בהריון הוא יחסית חדש, מדובר על עניין של 2-3 עשורים אחרונים. לא רק שישנם מגוון רחב של רופאים שממליצים על שימוש בשיטה שכזו, אלא אפשר למצוא גם לא מעט מרכזי יוגה שפיתחו חוגים מיוחדים עבור נשים בהריון. חוגים אלו מועברים בעיקר על ידי נשים שהתנסו בעניין בעצמן, וכמובן מדובר מתמחות ביוגה על פי השיטות השונות שלה.

לפני שנסביר מדוע יוגה לנשים בהריון זה דבר טוב, חשוב לומר בהקשר של מדריכים ומדריכי לימוד מאחר ויש מגוון רחב של מקומות בהם אפשר ללמוד את התחום, הרי צריך לבדוק היטב מי מנוסה בכך, מי נחשב מקצוע, מי נחשב פחות מקצועי, לא לבחור את המקום הנוח והקרוב ביותר לבית או את המקום בו החברה היא טובה אך אין ערך מקצועי לפעילות. צריך לבחור מקום בו ניתן לקבל את כל הכלים הנדרשים, הן לצורך ביצוע תרגילים במהלך האימון והן לצורך תרגול בבית.

רוצות לקבל מידע על עיסוי רפואי לחצו>>

באילו רבדים יוגה יכולה לעזור לנשים בהריון?

ישנם כמה רבדים בהם אפשר למצוא כיצד יוגה יכולה לעזור לנשים בהריון. ראשית, הרובד שבין האישה לעצמה. אחד האלמנטים החשובים ביותר ביוגה הוא החיבור שבין האדם לעצמו, דרך התרגילים השונים שהוא מבצע, בין אם זה בתנועה ובין אם זה בנשימה.

כך בדיוק מרגישות נשים בהריון אשר מבצעות תרגילי יוגה, הן מתחברות לעצמן, הן מרגישות כיצד הכל מתחבר להן לאט לאט, באמצעות תרגילי הנשימה השונים ובאמצעות התנועה.

שנית, זה הרובד הפיזי עצמו. מאחר ובתקופת ההיריון קשה לבצע פעילויות גופניות מסוגים שונים, הרי שחשוב למצוא נישה אותה קל לבצע, באופן יחסי. על מנת להזיז את הגוף, על מנת שלא יווצר מצב בו נמצאים כל הזמן באותו מצב. צריך להניע את הגוף, גם בשביל שהשרירים יזוזו, יימתחו, גם בשביל שהדם יזרום, ואפילו בשביל התחושה האישית, הפנימית.

למעבר לעמוד טיפול רפלקסולוגיה>>

שלישית, באמצעות תרגילי יוגה רוכשים הרגלים נכונים, הן של תנועה והן של נשימה. זה לא עניין רק לבצע תנועה באימון וזהו, אלא רוכשים הרגלים מסוימים בהם ניתן להשתמש גם בחיים באופן כללי. אפילו בזמן הלידה, חלק מאותם הרגלי נשימה יבואו לידי ביטוי.

נקודה אחרונה שצריך להתייחס אליה היא, שבמהלך התרגול נוצר מרחב גופני מאוד רחב עבור האישה, זה יכול להקל עליה במובנים רבים, בוודאי בכל מה שקשור לכאבים שהיא חשה בזמן ההיריון ולאחר מכן בזמן הלידה. מדובר על דברים שיכולים להיות מאוד מהותיים עבורה ביום יום.

למידע נוסף על עיסוי נשים בהריון.

לפגישת יעוץ ואבחון בנושא עיסויי נשים בהריון השאירי פרטים כעת

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.