תסמונת המעי  הרגיז היא מחלה תפקודית של מערכת העיכול אשר אין לה ממצאים קליניים ברורים. בבדיקות שעורכים לא מגלים את הסיבות הממשיות להימצאותן. התופעות עלולות להיות: שלשולים, עצירויות, מאמץ חריג בהתרוקנות, תחושה של נפיחות בבטן,  תחושות של אי נוחות וכאבי בטן, וכן, תופעות נוספות העלולות להופיע ולהצטבר כגון: צרבות, כאבים בחזה, עייפות חרדה ודיכאון. הסימפטומים משתנים מאדם לאדם ועלולים במקרים קיצוניים לפגוע באורח החיים של הסובלים מהם. קיימים קריטריונים שונים להגדרת  המחלה ובהם הקלה בכאבים לאחר יציאות, שינוי בתכיפות ובצורות היציאות ועוד. כאשר אלו מתבטאים בתדירות מסוימת שמעידה על חשד למעי רגיז אזי יכול הרופא להחליט על מספר סוגי טיפולים. הטיפול השמרני כולל הקפדה על תזונה מתאימה, פעילות גופנית, והימנעות מטיפול במצבי מתח וחרדה. טיפול נוסף הוא תרופתי שמטרתו להקל על הסימפטומים. טיפול שיאצו מסייע אף הוא בדרכו לסובלים מתסמונת זאת.

אבחון על ידי מומחה לשיאצו

השיאצו הינה תורה שפותחה ביפן על פי תורה סינית ואומצה בהתאמות שונות על ידי התרבות המערבית. הטיפול נעשה באמצעות אצבעות הידיים והרגליים וכולל לחיצות, עיסוי רפואי וכדומה. לאורך  הגוף קיימים מרדיאנים שהם ערוצים בהם זורמת אנרגיה רבה. לאורך המרידיאנים יש נקודות שונות המשפיעות על אברים שונים בגוף. בין הנקודות יש כאלו המשפיעות על אברים במערכת העיכול. במרכז לרפואה אלטרנטיבית של אתי כגן ניתן לקבל טיפולי שיאצו מגוונים כאלו. בתחילת כל טיפול למעי רגיז תתבצע אבחנה על ידי מומחה. הוא ירצה לקבל דיווח מהחולה על הסימפטומים שלו, וכן, תוצאות בדיקות מעבדות. לאור הממצאים הוא יחליט על סוג הטיפול הנדרש. ככלל, טיפול משלים שמקורו במזרח מנסה לפתור בעיות של חוסר איזון אנרגטי  בגוף ובאיבריו שנגרם מאורח חיים לא בריא, מתזונה לקויה, מרגשות במצבים נפשיים ועוד.

מהלך הטיפול

טיפול במעי רגיז יכלול, איפה, טיפול מקומי למערכת העיכול וטיפול מקיף משלים לכל האזורים בגוף שיש להם קשר לפריצת התופעה. לחיצות בנקודות המשפיעות על תפקוד איברים שונים במערכת העיכול דוגמת כבד, טחול, וקיבה. הלחץ המכאני ישפיע על זרימת האנרגיה במרידיאן הקשור למערכת העיכול. הטיפול כולל גם עבודה על חלקי גוף אחרים כמו גב עליון, שכמות ובטן הקשורים לאברים אלו. כמו כן, יקדיש המטפל תשומת לב למפרקים וגפיים ויגרום להנעתם מתוך מטרה לעודד זרימה חלקה של הצ'י והדם בגוף. לצורך טיפול יתבקש המטופל להגיע לסדרת פגישות וכבר החל מהטיפול החמישי הוא אמור להרגיש הקלה. הטיפול מיועד לשני בני המינים בגילאים שונים ומתבצע  כאשר המטופל בלבוש מלא. מומלץ לבצע טיפולים אלו במרכז המתמחה בכך. אצלנו במרכז לרפואה משלימה של אתי כגן ניתן לקבל מידע, ייעוץ וטיפולים אלטרנטיביים שונים. אנא, פנה אלינו ואנו נסייע לך בבעיית של תסמונת המעי  הרגיז  המפריעה לך בשגרת החיים. להתייעצות עם אתי קגן מהמרכז לרפואה משלימה לחצו>

למידע כללי על טיפולי שיאצו

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.