תמונה של רפלקסולוגיה לתינוקות

רפלקסולוגיה לתינוקות – רפלקסולוגיה מציעה השפעות בריאותיות, נפשיות ופיזיות לכולם! אבל מכיוון שכפות הרגליים של התינוקות עדיין לא התפתחו סופית הן נוטות להגיב טוב יותר לרפלקסולוגיה. עיסוי כף הרגל אינו פולשני ואפשר לבצע אותו בכול מקום כדי להרגיע את התינוק בעת הצורך.

רפלקסולוגיה לתינוקות יכולה להביא יתרונות רבים. בכפות הרגליים שלנו יש נקודות רפלקס המתאימות למערכות, לעצמות, לשרירים ולאיברים ספציפיים בגוף. באמצעות הפעלת לחץ עדין על נקודות אלה, אפשר להקל על אי נוחות באזורים התואמים בגוף שנוצרים מגודש ומחסימות בזרימת הדם ובמערכת העצבית.

רפלקסולוגיה לתינוקות מקלה על כאבים

ראש ושיניים – רפלקסולוגיה לתינוקות יכולה להרגיע מיחושים בראש ובשיניים. קצות הבהונות ברגלי התינוק תואמות לראש ולשיניים. עיסוי עדין של קצות הבהונות יכול להועיל, במיוחד כאשר מתחילה צמיחת השיניים של התינוק.

סינוסים – רפלקסולוגיה לתינוקות יכולה לטפל גם בסינוסים. מרכזי הבהונות בכפות הרגליים מתאימים לטיפול בסינוסים. כאשר התינוק מקורר או מלא בגודש, הפעלת לחץ על כריות הבהונות יכולה לספק לו הקלה מסוימת.

עוד סיבות לבחור ברפלקסולוגיה

ריאות רפלקסולוגיה לתינוקות יכולה להקל על גודש בריאות. תינוקות סובלים לעתים קרובות מגודש בחזה כתוצאה מהצטננות שעלולה להקשות על הנשימה, האכילה והשינה. עיסוי עדין באזור הכדורי שמתחת לבסיס הבהונות, יכול לגרום לניקוז הגודש.

מקלעת השמש – לטיפול במקלעת השמש, הרפלקסולוגיה תתמקד בעיסוי האזור הכדורי שמתחת לבסיס הבהונות. מקלעת השמש ממוקמת מאחורי הקיבה, בבטן העליונה ומאופיינת ברשת עצבים מורכבת. אזור זה ממלא תפקיד חשוב בתפקוד הבטן, הכליות, הכבד ובלוטות האדרנל (adrenal).

לחץ ישיר על מקלעת השמש עלול לגרום למצוקה רגשית ופיזית כאחת, לקשיי נשימה, לכאבים או לתסמינים אחרים הקשורים לקיבה (כמו קלקול קיבה). אבל עיסוי בסיס הבהונות יכול להקל על אי הנוחות.

עוד שירותים שאנו מספקים :

שיאצו ברחובות כל המידע >>  | דיקור סיני באשקלון >> 

אזורי הבטן העליונה והתחתונה

עיסוי האזור הכדורי שבבסיס הבהונות, מתאים לטיפול בבעיות באזורי הבטן העליונה והתחתונה. תינוקות שחווים גזים או עצירות, יכולים ליהנות מעיסוי האזור העליון של כף הרגל שיעורר הנעה של המעיים. עיסוי האזור התחתון של כף הרגל יעורר את המעי הגס ויקל על אי הנוחות הנגרמת מעצירות ומגזים.

אזור אגן הירכיים

שהרגל של התינוק יסייע לטיפול באגן הירכיים. לשם כך יש להפעיל לחץ עדין על עקבי כפות הרגליים. העיסוי כרוך בהפעלת לחץ יציב אך עדין. אם המגע יהיה מרפרף זה עלול לדגדג את התינוק ולספק לו גירוי יתר לא נוח.

שגרת עיסוי לכפות הרגליים של התינוק
  • רפלקסולוגיה לתינוקות – לעסות את החלק העליון של כף הרגל, מהקרסול ועד לבהונות, באמצעות האגודל.
  • להחליק את האגודל מהעקב אל מתחת לכול אחת מהבהונות.
  • ׳לצייר׳ עיגולים בכיוון השעון סביב לקשת כף הרגל עם האגודל.
  • להפעיל תנועה של לחץ ושחרור עם האגודל, על כל כף הרגל.
  • בעדינות להאריך את כף הרגל, ללחוץ ולגלגל כל בוהן בנפרד בעזרת האגודל והאצבע.
  • לצייר׳ עיגולים קטנים סביב הקרסול.

להתייעצות עם אתי קגן מהמרכז לרפואה משלימה לחצו כאןו>> 

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.