תמונה של רפלקסולוגיה לילדים

רפלקסולוגיה לילדים – אנחנו חיים בתקופה שבה ילדים רבים נמצאים בלחץ הולך וגובר להגיע להישגים טובים בבית הספר, לא להיפגע מהשיח בקבוצות הווטסאפ השונות, להתמודד עם לחץ חברתי ועם המדיה החברתית, ובכלל, קצב החיים שלהם הרבה יותר מהיר מאי פעם בעבר.

הבריאות הפיזית, הנפשית והרגשית של הילדים נתונה מדי יום תחת עומס אדיר הגורם ללחצים שעלולים להוביל לחרדה, דיכאון, חוסר ריכוז, דימוי עצמי נמוך, בעיות שינה, חוסר איזון הורמונלי, בעיות עיכול, כאבי ראש או בעיות כעס. כאן נכנסת לתמונה הרפלקסולוגיה לילדים.

רפלקסולוגיה לילדים

לפני שנבדוק את התרומה של ר- פלקסולוגיה לילדים, כדאי להבין את הלחצים הפועלים היום על הילדים שלנו.

הלחצים הפיזיים והנפשיים שמאפיינים את חיי היומיום גורמים לחוסר איזון בגוף ובנפש של ילדים. כאשר ילדים לחוצים, בלוטות יותרת הכליה מתחילות לייצר הורמונים הקשורים ללחץ. הורמונים אלה מכניסים את הילד למצב הישרדותי של קרב, fight. אם מדובר בפרצי לחץ קצרים אז לא נורא, אבל הקושי נוצר כשהילד מתתמודד עם תקופות לחץ ממושכות.

עוד טיפולים שתמצאו אצלנו:

רפלקסולוגיה באשדוד כל המידע >> | מסאז ברחובות >> 

מצב הגוף

במצבי fight, הגוף מתמקד רק בהזרמת דם וחמצן לאיברי הליבה (הלב, הריאות המוח והשרירים). המשמעות היא שהמערכות הפחות חיוניות (כמו מערכת העיכול, המערכת האנדוקרינית, מערכת הרבייה ומערכות החיסון), עלולות לאבד את האיזון שלהן ולהפסיק לתפקד כראוי.

ילדים שמוצפים בהורמוני סטרס בתדירות גבוהה, יכולים לפתח חרדות שבתורן גורמות לתחושות של עצבנות ועייפות, ולסבול מתסמינים גופניים שונים, כמו אלה שהוזכרו למעלה.

איך יכולה הרפלקסולוגיה לעזור לילדים להתמודד עם מצבי לחץ?

באופן כללי, רפלקסולוגיה הוכחה קלינית כשיטה המפחיתה מתח וחרדה. רפלקסולוגיה לילדים כרוכה בעיסוי רפואי מתקדם נקודות רפלקס בכפות הרגליים והידיים, המתכתבות עם אזורים מתאימים בגוף. עיסוי נקודות רפלקס אלה מעודד איזון מחדש של הנפש והגוף.

באמצעות סדרה של טיפולי רפלקסולוגיה לילדים, ניתן להרגיע את המערכת הסימפתטית (המודל של Fight or flight, הילחם או ברח), להפחית את רמות הלחץ והחרדה ולהגביר את המערכת הפארא-סימפתטית (העיכול, מערכת החיסון ההורמונים וכו׳), ולאפשר לילדים להתחיל לתפקד שוב כראוי.

ה- רפלקסולוגיה לילדים תשיב את האיזון לגוף ותעזור להקל על התסמינים הנלווים לחיים העמוסים שהילדים מנהלים בימינו.

מה קורה במהלך הטיפול?

לקראת הטיפול, רפלקסולוגיה לילדים יתשאל את ההורים והילד כדי לקבל תובנות לגבי אורח החיים של הילד והדאגות המציקות לו. בדרך כלל, ההורים מוזמנים להיות נוכחים בטיפול והם יכולים לנצל את הזמן להירגע, לקרוא ספר או סתם לעצום עיניים.

כל טיפול נמשך עד 45 דקות לילדים בני 14 ומטה, או עד שעה לילדים בני 15 ומעלה. לאחר שהילד ישב בכיסא הרפלקסולוגיה הטיפול יתחיל עם כמה תרגילי נשימה כדי לשחרר מתחים שונים.

בדרך כלל, הטיפול מתמקד בשתי הרגליים כדי לאזן את הגוף בכללותו. במהלך הטיפול, יש ילדים שמעדיפים לעצום עיניים ולהירגע, ואחרים מעדיפים לפטפט ולהשתעשע עם המטפל. אבל מה שהכי חשוב זה שהילדים ידעו שזה הזמן שלהם! להתייעצות עם אתי קגן מהמרכז לרפואה משלימה לחצו>>

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.