תמונה של מסאז בכפות הרגליים

מסאז בכפות הרגליים הוא אחת הדרכים הנפלאות לפנק מישהו יקר לכם, ולעזור לו להירגע לאחר יום ארוך ומיגע. אם מעולם לא עשיתם מסאז׳ כף רגל לפני כן, אולי לא תדעו איך בכלל מתחילים. אל דאגה, מתן מסאז׳ טוב לכפות הרגליים אינו משהו שקשה לעשות, ברגע שאתם יודעים באילו חלקים בכפות הרגליים צריך להתמקד וכמה לחץ להפעיל.

יצירת אווירה מרגיעה

לפני שאתם מתחילים להעניק למישהו מסאז׳ בכפות הרגליים, נסו ליצור אווירה מרגיעה, כך שהעיסוי יהיה אפילו עוד יותר מדהים. הנה 3 עיסויים שיעזרו לכם להעניק מסאז׳ מפנק לכפות הרגליים של יקירכם.

  1. עיסוי החלק העליון, העקב, הסוליה והבהונות של כף הרגל

כשאתם מתחילים במסאז׳ בכפות הרגליים, שפשפו את חלקה העליון של כף הרגל באמצעות האגודלים שלכם. התחילו בקצה הבוהן תוך שאתם נעים באטיות לעבר הקרסול. נועו חזרה במורד כף הרגל, החל מהקרסול. הפעילו עם האגודלים לחץ חזק, תוך שאתם חופנים את כף הרגל בידיים שלכם.

מסאז בכפות הרגליים

נועו מעלה ומטה לאורך כף הרגל 3-2 פעמים. החזיקו את כף הרגל קרוב לחזה שלכם, כשהגוף שלכם נוטה לעבר המטופל. זה יעזור לכם להפעיל את כמות הלחץ הנכונה על כף הרגל שלו.

השתמשו בכובד משקל הגוף שלכם ולא בשרירי האגודלים שלכם כדי לעסות את כפות הרגליים. אם תשתמשו רק בשרירי האגודלים, תתעייפו מהר והשרירים שלכם יתכווצו.

עיסוי קשת כף הרגל

בעת מסאז׳ בכפות הרגליים, התמקדו גם בקשת כף הרגל. השתמשו באגודלים כדי להפעיל לחץ קל על קשת כף הרגל, ממש מתחת לכדור כף הרגל. הזיזו אגודל אחד בכיוון השעון, ואת השני בכיוון ההפוך בתנועות מעגליות קטנות, למשך 30 שניות לפחות.

הניחו את האגודלים בשני קצות כף הרגל והניעו אותם האחד לעבר השני. עשו זאת כ-5-3 פעמים לפחות. נועו מעלה מטה באזור התחתון של כף הרגל.

אחזו בלחץ בכף הרגל תוך כדי העיסוי. כך שלא תגרמו לדגדוג שעלול להפריע. אם תגלו נקודות כואבות בכפות הרגלים, אל תפעילו עליהן לחץ רב מדי כדי לא לגרות את האזור.

עוד שירותים שאתי קגן מספקת:

עיסוי העקב

במהלך המסאז׳ בכפות הרגליים הזיזו את האגודלים מעלה מטה לאורך גיד אכילס העובר מהעקב דרך הקרסול ועד לשריר השוק. הניעו את האגודלים בתנועות סיבוביות ושפשפו את עקב כף הרגל. יתכן שתצטרכו להרים את הרגל ביד אחת, כדי לקבל גישה לעקב. באזור זה העור נוטה להיות יבש או קשה, לכן כדאי למרוח קרם שיפחית את החיכוך.

טיפול באצבעות הרגליים

מסאז׳ בכפות הרגליים כולל גם טיפול באצבעות הרגליים. החזיקו את הרגל ביד אחת ממש מתחת לקשת. את האגודל של היד השנייה שלכם הניחו על הבוהן הגדולה. האצבע המורה שלכם צריכה להיות מתחת לבוהן הגדולה שלו. סובבו מעט את הבוהן לצד אחד, והחלו למשוך את הבוהן מלמעלה למטה. חזרו לחלקה העליון של הבוהן ולחצו אותה בעזרת האגודל והאצבע. וכך, עברו וטפלו באצבע אחר אצבע. להתייעצות עם אתי קגן מהמרכז לרפואה משלימה לחצו>>

 

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.