תמונה של שיאצו מים

שיאצו מים, שנקרא וואטסו (Watsu), הוא טיפול שמחזיר אתכם לילדות. וואטסו הוא צורה עמוקה ועוצמתית של טיפול בגוף. מדובר במפגש אינטנסיבי ואינטימי של טכניקות עיסוי ומניפולציה המתבצעות בזמן שאתם צפים בבריכת מים חמימה. הוואטסו יכול לספק מרפא לנפש, לגוף ולרוח.

מטופלים שהתנסו בטיפולי וואטסו טוענים כי לשיאצו מים יש איכויות התחדשות יוצאות דופן. לטענתם, הטיפול יכול לשחרר ממתח נפשי, לשחרר מתח בשרירים ולהפיג כאבים, כפי ששום טיפול אחר לא יכול לעשות. בנוסף, מטופלים מספרים ששיאצו מים יכול באותה מידה לשחרר את המטופלים מעינויים רגשיים ולהחזיר את תחושת התמימות והשמחה המאפיינת את הילדות.

שיאצו מים

שיאצו מים משלב שיאצו עם טבילת הגוף במים חמימים. השיטה נוסדה בתחילת שנות ה-80 על ידי מורה לשיאצו בשם הרולד דאל (Harold Dull), שפיתח את הטכניקה תוך תרגול שיאצו באשדוד עם תלמידים כשהוא ממשיך לתרגול של שיאצו במים. שיטת הוואטסו פרחה לראשונה באירופה וביפן והיום הפכה לטיפול פופולרי מאוד בעולם המערבי.

עוד שירותים שתמצאו אצלנו:

מה גורם לוואטסו לעבוד?

נראה כי טיפול בשיאצו מים עובד מכיוון שהמים מקלים על חלק מהלחץ היומיומי המופעל על הגוף, הם מקדמים גמישות ומאפשרים למטופל להגיע למצב של רגיעה. וואטסו מבוצע בדרך כלל במים חמימים, כאשר המטפל משתמש ביד אחת כדי לאזן את המטופל במים וביד השנייה כדי לכוון את הגוף בתנועות עדינות של נדנוד, מתיחה או כיפוף.

לקבלת מידע על מסג רפואי לחצו פה>>

הוואטסו יכול להקל על מצבים שונים

שיאצו מים, או וואטסו, יכול להקל על:

  • דלקת פרקים
  • כאבי גב וצוואר
  • פיברומיאלגיה ומצבי כאב כרוניים אחרים
  • הפרעות במצב הרוח (כמו חרדה או פוסט טראומה)
  • פגיעה בחוט השדרה או במוח עקב טראומה, שבץ או מחלה ניוונית

מה זה שיאצו מים?

אנשים רבים מצאו שה- שיאצו במים עזר להם במצבים של נדודי שינה וחרדה, שחרר ממתח עמוק ושיפר את היציבה. לוואטסו יש השפעות עמוקות ברמה הרגשית, במיוחד כשמדובר באנשים עם בעיות אינטימיות. לפי הרולד דאל, המגע ההדוק בין המטפל למטופל הוא אחד ההיבטים החיוניים של הטיפול במים. מגע זה גורם לכך שהריפוי הרגשי העמוק יוכל להתרחש. אנשים מגלים שהמגע הקרוב והמפרגן מעלה בהם זיכרונות ישנים, לפעמים טובים יותר ולפעמים פחות. הוואטסו יכול גם לזרז את ההליך הטיפולי בקרב אנשים שעוברים טיפולים פסיכולוגיים.

לסיכום :

  • שיאצו מים טיפול בוואטסו בקליפורניה הצליח לעזור לאנשים עם התמכרויות, ובאופן פרדוקסלי הוא גם עזר לאנשים להתגבר על פחד ממים.
  • אחד המחקרים מצא כי נשים הרות שקיבלו שני טיפולי וואטסו נהנו מבריאות נפשית טובה יותר ומהפחתה בכאבים, מנשים שלא עברו טיפולים אלה.
  • מחקר אחר מצביע על כך שקשישים בסיכון גבוה לנפילה כבר לא היו בסיכון זה לאחר שקיבלו טיפולי וואטסו.
  • מחקר נוסף שנערך בקרב דיירים בקהילה של פנסיונרים מלמד שקבלת 18 טיפולים של וואטסו השפיעה לטובה על כאבים, מתח רגשי, גמישות ויכולת להירגע.
אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.