תמונה של דיקור סיני לחרדות

דיקור סיני לחרדות – בעידן המודרני, מיליוני אנשים מבוגרים בעולם סובלים מתסמינים של חרדה, המתייחסת לדאגה מוגזמת שקשה לשלוט בה ואשר משפיעה לעתים קרובות על חיי היומיום. מצב זה מטופל לעתים קרובות באמצעות פסיכותרפיה, תרופות או שילוב של השניים.

דיקור סיני (השיטה העתיקה הכרוכה בהחדרת מחטים לנקודות ספציפיות בגוף), הפך לטיפול חלופי פופולרי בחרדות. יש כמה ראיות מדעיות לכך שדיקור סיני לחרדות – יכול לסייע לכמה מהתסמינים המאפיינים מצב של חרדה.

דיקור סיני לחרדות יתרונות

מספר מחקרים, שבדקו את הטיפול בדיקור סיני לחרדות, התמקדו בעיקר בהפרעת חרדה כללית, והם מצביעים על כך שדיקור סיני יכול להועיל כטיפול בסוג זה של חרדה.

לדוגמה, נמצא כי שימוש בדיקור סיני בחדרה הועיל לשיפור תסמינים אצל אנשים עם חרדה שלא הגיבו לטיפולים אחרים, כולל פסיכותרפיה ותרופות.

אם אתם סובלים מחרדה שלא הצלחתם לטפל בה בשיטות טיפול אחרות, או שאתם פשוט מעוניינים לנסות טיפול חדש, דיקור סיני לא אמור להחמיר את התסמינים שלכם.

למעבר לשירות עיסוי רפואי לחצו כאן>>

למה לצפות?

כאשר אתם מגיעים לראשונה לטיפול בדיקור סיני לחרדות, המטפל ישאל אתכם שאלות הקשורות לתסמינים שאתם חווים. הוא גם ישאל על כל התרופות שאתם נוטלים, על ההיסטוריה הרפואית שלכם, ועל כל בעיה בריאותית אחרת שיש לכם. זה זמן טוב לשאול את המטפל כל שאלה שמעניינת אתכם ונוגעת להליך הטיפול.

במהלך הטיפול בדיקור סיני לחרדות, המטפל יחדיר מחטים ארוכות ודקיקות לנקודות לחץ שונות על הגוף שלכם. המחטים יינעצו למשך פרק זמן שתלוי בנקודות הלחץ המשמשות לטיפול. המטפל עשוי גם לסובב מדי פעם את המחטים או להפעיל עליהם פולס חשמלי. בדרך כלל, המטפל ישאיר את המחטים למשך כ-20 דקות, לפני שיסיר אותן בזהירות.

סביר להניח שלא תרגישו הקלה מיידית לאחר טיפול אחד. רוב טיפולי הדיקור דורשים מפגשים חוזרים. יש מטופלים שדיווחו על שיפורים מיידיים, אבל רובם הבחינו בשינויים עדינים והדרגתיים ככול שהגיעו שוב ושוב לטיפולי דיקור.

האם הדיקור הסיני כרוך בסיכונים?

אמנם, דיקור סיני לחרדות לא יחמיר את החרדה שלכם, אבל הוא מגיע עם כמה תופעות לוואי וסיכונים אפשריים. מרובם אתם יכולים להימנע פשוט על ידי פנייה אך ורק למטפל מוסמך ומנוסה. בכול מקרה, תופעת הלוואי העיקרית שמטופלים חווים בעקבות הדיקור הוא כאב, אשר חולף בדרך כלל תוך כמה שעות. לפעמים, הדיקור מותיר כמה חבורות על העור. יש מטופלים המרגישים כאב גם כשהמחט ננעצת בעור במהלך הטיפול.

מטפלים מורשים לדיקור נדרשים להשתמש במחטים סטריליות וחד פעמיות. אם תקבלו טיפול ממטופל שלא משתמש במחטים סטריליות, אתם עלולים ללקות בזיהום. סיבוכים שכאלה הם נדירים מאוד כאשר הדיקור מתבצע על ידי מטפל מנוסה ומוסמך בדיקור סיני.

דיקור סיני לחרדות – סיכום

יש מספר מצבים בריאותיים, בהם עליכם להימנע מדיקור סיני, כמו: יש לכם קוצב לב או שאתם סובלים ממצבי דימום, כמו המופיליה. להתייעצות עם אתי קגן מרכז לרפואה משלימה חייגו עוד היום ואשמח לענות לכם על כל השאלות.

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.