מהי שטיפה אנרגטית? כל אחד ואחת מאתנו יכולים להיזכר באירועי עבר מטלטלים שעיצבו אותנו והשפיעו על השקפת עולמנו. הם אינם מוכרחים להיות קשים או טראומתיים, אולם צריבתם בתת המודע שלנו, מלווה אותנו במשך שנים, לעתים מבלי שנשכיל להבין מה מנהל אותנו במהלך היום-יום.

אירועי עבר יכולים לנוע מתרחישים טרגיים וקשים כגון התעללות ואלימות במשפחה ועד לרגעים 'קטנים' שהטביעו את חותמם כגון כיתה המגחכת על תלמיד בעת שלא הצליח לפתור בעיה מתמטית על הלוח, או שגמגם בעת התשובה.

מהי שטיפה אנרגטית? חוויות וטראומות מן הילדות

הרפואה האינטגרטיבית המאחדת נוסדה על-ידי הקרדיולוג הישראלי ד"ר נאדר בוטו, ועל-פיה כאשר מתרחש אירוע משברי, הוא מפחית את חיוניותו של הגוף. במחקרו הממושך, מיפה ד"ר בוטו את איברי הגוף תוך שהוא משייך כל אירוע משברי לכל איבר ואזור בגוף.

אותו ילד שחווה כיצד כיתה שלמה מלגלגת עליו, הושפע מן האירוע וחיוניותו האנרגטית פחתה. הרפואה האינטגרטיבית מונה תנאי נוסף: כאשר החיוניות פחותה והאירוע משתחזר, הרי שהדבר מתבטא בכאב, חולי, פחדים, מתחים, תחושת תקיעות ועוד.

אותו אירוע של לגלוג בכיתה, יכול לשוב על עצמו גם בשנותיו המאוחרות כאשר הילד הוא למעשה גבר צעיר. כך למשל, אם ישגה בעבודתו ויחשוש שמא צוחקים עליו, או כאשר יקלע לאירוע שיעורר בו מבוכה.

אולי יעניין אתכם גם:

עיסוי רפואי מומלץ >> | מרכז רפואה משלימה של אתי כגן

מהי שטיפה אנרגטית? טכניקת הטיפול של הרפואה האינטגרטיבית המאחדת

מהי שטיפה אנרגטית? שיטת הטיפול הייחודית אותה פיתח ד"ר נאדר בוטו עונה לשם שטיפה אנרגטית.

זהו טיפול אנרגטי רגשי עוצמתי המבוסס על שילובן של מספר טכניקות טיפוליות: טיפול באמצעות הילינג להזרמת אנרגיה מן המטפל אל המטופל, טיפול באמצעות דמיון מודרך וטיפול באמצעות נקודות לחיצה.

מטרת הטיפול היא לשחרר את המטופל מן החוויות והטראומות שהותירו את חותמן, שהובילו לחסימות אנרגטיות ושהשתרשו כאמונות מגבילות.

מטרת השטיפה היא כפולה: לשחרר את החסמים האנרגטיים ולהבטיח זרימה הרמונית בכל 7 מרכזי האנרגיה, ולצד זאת, לאפשר למטופל לסגור את המעגל עם חוויית העבר המטלטלת; לסלול עמה דרך חדשה, לנקות את הפצע ולאפשר לו להחלים.

כיצד הטיפול נראה בפועל?

הטיפול מתחיל בשיח המתקיים בין המטפל למטופל. מטרת השיח איננה רק להבין את הסיבה אשר הובילה את המטופל להגיע לטיפול, אלא גם להכיר, לייצר שיח נעים ומכיל שאיננו מחייב לכיוון מסוים.

עם תום השיחה, המטופל עובר למיטת הטיפולים. יש לציין כי אמנם מדובר בטיפול הכולל נקודות לחיצה, אך הוא נערך בביגוד מלא.

הטיפול מתחיל עם תרגול נשימות מעגליות והזרמת אנרגיה מן המטפל אל המטופל דרך פלג גופו העליון. השימוש בדמיון מודרך נערך כבר בשלב זה, כאשר המטפל מנחה את המטופל לדמיין אור לבן נכנס מן הראש ושעובר בכל שבעת מרכזי האנרגיה.

לסיכום המאמר מהי שטיפה אנרגטית?

לאחר מכן מתבצע נדנוד של הגוף, שלעתים כבר בשלב זה ישנו פורקן גדול, הקלה מאוד משמעותית והארה. לעתים בשלב הבא, המשלב נקודות לחיצה, מגיע הפורקן.

כפי שצוין מעלה, כל אירוע משברי מקבל כתובת משלו בגופנו, וכאשר המטפל לוחץ באזור הכואב, הרגשות צפים, האירועים מן העבר עולים. זהו רגע של הכרה במקור הכאב, באירוע שליווה ומלווה אותנו מבלי שלעתים נשים לב אליו כלל.

מן המקום הכואב האצור בגוף, סוללים דרך חדשה ועתיד חדש. סוגרים מעגל ומסירים חסמים.

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.