מערכת חיסונית

איש אינו אוהב להיות חולה, ו"העיקר הבריאות" זה האיחול שכולנו מאחלים לנו וליקירנו. המטען הגנטי של כל אחד ואחת מאיתנו משפיע על הבריאות הכללית. אולם אין להניח שבריאות היא רק תוצאה של גנטיקה. לצורך שמירה על מערכת חיסונית בריאה אפשר לנקוט צעדים שונים. נציג כמה טיפים מועילים וטובים לבריאות טובה, הן בזמנים רגילים והן בתקופות מיוחדות, של אי וודאות ציבורית או חברתית (כדוגמת תקופת הקורונה).

מנוחת לילה טובה

שינה לא טובה, בלתי מספקת או לאורך פרקי זמן קצרים מדי מחלישה את המערכת החיסונית במידה רבה. בהכללה, מרבית האנשים כיום ישנים פחות מדי מהנחוץ. אם תעניקו לגופכם את השינה המספקת, תקומו רעננים יותר, מרוצים יותר וגם בריאים יותר. יש להדגיש כי השינה צריכה להיות טבעית ולא תוצאה של כדורי שינה או סמים משכרים. אם חלילה אתם מכורים לפתרונות מהסוג הזה.

ניקוי הגוף מרעלים

למרבה הצעד הסביבה המודרנית עתירת רעלים מסוגים שונים. חומרי ריסוס והדברה, עשן המכוניות ומזהמים שפולטת התעשייה. אפילו מאכלים רבים מכילים אין ספור רעלים, כגון צבעי מאכל מלאכותיים, חומרי טעם וריח שנוצרים במעבדות. שלא לדבר על עישון סיגריות או חשיפה למקורות זיהום אחרים, שתיית משקאות מעובדים ועוד. לאור זאת, שמירה על מערכת חיסונית בריאה מחייבת מפעם לפעם לנקות את הגוף מרעלים. לצורך כך מצויות טכניקות רבות כגון שתיית שיקים לטיהור הגוף ושינויי תזונה חשובים.

שירותים נוספים שאני מספקת:

טיפולי שיאצו מתקדמים>>

דיקור סיני מקצועי>>

הירגעות במקום סטרס

סטרס ולחץ, חרדות, פחדים, דיכאון – כל הדברים הללו פוגעים מאוד ברווחה הנפשית וגם במערכת החיסונית. על מנת לחזק את מערכת החיסון שלנו חשוב לקחת את הנושא בידיים ולהבין כי אפשר לפעול על מנת ליהנות מרגיעה. הירגעות במקום סטרס ניתן להשיג בעזרת טכניקות מגוונות. שיטות מסוימות ברפואה משלימה עוזרות להשיג רגיעה. מדיטציה, עיסויים, שיאצו, מביאים עימם שלווה נפשית. גם פעילות גופנית מתונה נחשבת למאוד מרגיעה וכן גם טיולים משיבי נפש בחיק הטבע או ביקור בחוף הים או בשמורות.

ויטמינים, נוגדי חמצון ומינראליים

אין ספור טיפים בנושאי בריאות יכולים להשפיע על הבריאות הכללית ועל מערכת החיסון שלנו. הכללים הבסיסים ידועים למרבית האנשים, למשל הפחתת צריכת הפחמימות, פחות סוכרים, פחות שומן רווי. אך כדאי לבצע עוד דבר נוסף – להקפיד להסתכל ברשימת המרכיבים של המאכלים שאנו נוהגים לאכול או חומרי הגלם שבעזרתם אנו מבשלים. חשוב לספק לגוף שפע של ויטמינים, נוגדי חמצון ומינרלים. במידה וקיים חוסר, כדאי מאוד למלא את החסר על ידי צריכת סופר פוד או על ידי שימוש בתוספי תזונה בהתאמה אישית. לכל אלה השפעה דרמטית וחיובית על המערכת החיסונית ששומרת על הגוף מפני זיהומים ומחלות.

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.