טיפול באבנים חמות

כיום כאשר הרפואה הקונבנציונלית מעניקה הרבה יותר מקום לרפואה המשלימה, ניתן למצוא מגוון שיטות חדשניות שנושאות עמן היסטוריה ארוכה, ופה אתם מוזמנים ללמוד מעט אודות אחת השיטות היותר מופלאות שקיימות, שיטת אירידיולוגיה. אירידיולוגיה היא שיטת אבחון שמושתתת על הנתונים שמציגה רשתית העין. אם רק יודעים לבחון את הרשתית באופן נכון, ניתן לאתר מגוון מחלות שנמצאות בשלבים ראשוניים, וללמוד אודות טראומות מהילדות, אופי אישי, בעיות תזונה, מועקה נפשית, נטייה תורשתית וכדומה, כך שאין זה מפליא שמאז ומעולם אנשים הרגישו שבאמצעות מבט עמוק ניתן לחוש מיהו האדם שעומד מולנו.

מענה פיזי ונפשי

לא סתם ציינו שמדובר בשיטה חדשה שמסתירה היסטוריה ארוכה. אומנם רבים נחשפים לשיטה רק בשנים האחרונות, אף בפועל מדובר בשיטה שהחלה את דרכה כבר בשנת 1961 ואף בתרבות היוונית ניתן למצוא לה עדויות. אם נקפוץ בחזרה להווה, נמצא שמגוון אבחונים קונבנציונליים נעזרים בשיטה, ואף לא מעט אנשים בריאים. מדוע? השיטה מעניקה מידע פיזי ונפשי בו זמנית. היא מלמדת על רמת החסינות בפני מחלות, על ההיתכנות להיות רגישים למאכלים מסוימים ואף היא עשויה להציף נושאים שמצריכים טיפול נפשי. עוד מעניין לציין שבחינה של רשתית העין מעידה על הקשר החזק בין העולם הנפשי לפיזי, כלומר העין יכולה לספר לנו שאדם מסוים נוטה להיות קשה מבחינה השקפת חיים ובו זמנית שהוא סובל מפריצת דיסק – שני אלמנטים שניתן להצביע על קשר חזק ביניהם.

אודות תהליך האבחון

מבחינת המטופל, הוא זוכה לגלות על עצמו מגוון נדבכים חשובים מתחומי הנפש והבריאות, וזאת באמצעות טיפול יחסי קצר שלרוב אינו נמשך יותר משעתיים. עוד נסביר שהאבחון מחולק ל4 מקטעים. בחלק הראשון מאפיינים נתונים שקל לשים לב אליהם, נתונים כגון גוון, האופי של המארג ומיקומם של הסימנים השונים. בחלק השני עורכים שיחה שבמהלכה איש המקצוע (האירידיולוג) מציג מגוון מסקנות ואילו המאובחן יכול לשאול ולבחון את הדברים. השלב השלישי מפנה מגוון שאלות כלפי המטופל ואילו השלב הרביעי נתון להסקת מסקנות והצגת דרכי טיפול.

טיפולים נוספים שתמצאו אצלי

מרכז לרפואה משלימה של אתי קגן

עיסוי רקמות עמוק באשקלון>>

התפיסה שמאחורי השיטה

מבחינת ההליך עצמו, טוב לדעת שהוא מאוד פשוט ואינו כרוך בחוסר נוחות. האבחון מסתכם בשימוש בפנס וזכוכית מגדלת, ללא שום מעורבות של מכשירים נוספים. כיצד אם כן השיטה עובדת? ובכן לפי התפיסה המרכזית, כל מחלה נוצרת מפסולת. הפסולת מפרה את האיזון של הגוף ובמקביל מייצרת סימנים ברשתית העין. אי לכך אין זה מפתיע לגלות שלרוב אבחונים מעין אלו מובילים למגוון המלצות שנוגעות לשינוי תזונה, וזאת מתוך מטרה לנקות את המערכת.

כשמבקשים טיפול שנוגע בשורש הבעיה

כיום שיטה זו מסייעת לאבחן שורה ארוכה של בעיות – פיזיות ונפשיות. לצורך הדוגמה נציג שגם לבעיית סבוריאה דרמטיטיס שיטת אירידיולוגיה בהחלט יודעת לסייע. לכאורה מדובר בבעיה שנהוג לטפל בה באמצעות מגוון תכשירים ומשחות ייעודיות, אך בפועל טיפול חיצוני יתגלה כשטחי, ואילו טיפול בתחושות נפשיות יוביל לריפוי אמתי. מכאן שאבחון אירידיולוגי מסייע לבחון את מצבה של מערכת העור הפנימית – כולל מערכת העיכול, מערכת הנשימה וכדומה, כך שהרבה יותר קל להתחקות אחר סך ההליכים שנמצאים מאחורי הקלעים, כאלו שמובילים לבעיה להתפרץ בכול פעם מחדש. כך למשל אצל אדם אחד האבחון יעלה שיש לטפל בפן הנפשי ואילו אצל אדם שני ייתכן שהאבחון יעלה שיש לטפל באלרגיה, בזיהום וכדומה. מכאן שבין אם סובלים ממחלה מסוימת ורוצים למצוא מענה אמתי ובין אם סקרנים להבין מדוע מתנהלים כפי שמתנהלים, הרי שאבחון בתחום תמיד מומלץ לעשות מול איש מקצוע.

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.