עיסוי באבנים חמות

אם אתם נוהגים ליהנות מעיסויים ומאמינים שיש בכוחם לרפא ולשחרר, ניראה שכבר נתקלתם בעיסוי שמושתת על אבנים חמות. עם זאת, לצד העובדה שמדובר בטיפול נעים, גם מדובר בטיפול שיש מאחוריו הרבה מחשבה וטכניקה, וכאן אתם מוזמנים להכיר את עיקרי הדברים. מוזמנים ללמוד מהיכן השיטה מגיעה, למה היא אידאלית, על מה יש להקפיד וכדומה.

שיטה שמגיעה מהתרבות האינדיאנית

כפי שניתן לנחש, השיטה מגיעה מהתרבות האינדיאנית. היו אלו האינדיאנים שגילו שלאבני בזלת יש יכולת להשפיע באופן מובהק על מגוון אזורים, כל עוד הן מונחות על הגוף כשהן חמות. מכאן שמעבר לשחרור אזורים תפוסים והרפיית שרירים, גם מדובר בניקוי רעלים ובהמרצת מחזור הדם, כאשר יש משמעות רבה לאופיו של התהליך האנרגטי שמושתת על שילוב חכם בין שלושת היסודות: מים, אדמה ואש.

אודות שיטת הטיפול

טעות לחשוב שאת האבנים מניחים במקומות קבועים, אלא לפני כל התחלת טיפול יש להבין אלו איברים מציקים, ובהתאם להחליט באלו מוקדים מתמקדים. באופן כללי נציין שלאורך הגב יש מספר נקודות, אך גם על הרגליים, הידיים ואף על האצבעות נהוג להניח את האבנים. מבחינת אופי הטיפול, נציין שאת האבנים ניתן "להשיט" לאורך הגוף, להפעיל עליהן לחץ וכדומה. עוד נציין שהטיפול אורך בין 50 ל90 דקות והוא מצריך להקפיד על טמפרטורה נכונה (סביב ה50 מעלות), כזו שאפקטיבית ובו זמנית נעימה. אומנם הטיפול קצר, אך ההשפעה שלו נמשכת עד כ72 שעות, אם כי מגוון מהלכים עשויים להיות מושפעים לטובה הרבה יותר זמן, למשך תקופה ארוכה, וזאת כי הטיפול נגע בשורש של הבעיה.

מתי נכון לבחור בעיסוי באבנים חמות?

בחירה בעיסוי מסוג זה נמצאת כאידאלית עבור התרחישים הבאים: כאשר טרודים ממגוון נושאים מהיום יום ומבקשים למצוא דרך אפקטיבית להירגע לטווח הארוך. כאשר מבקשים לתמוך בתקופת שיקום בעקבות נקע או פציעה. כאשר סובלים מדלקת פרקים, לחץ דם גבוה, או מבעיות מתחום השריר והשלד. כאשר מבקשים לחדש את זרימת האנרגיה. כאשר לא מצליחים לישון טוב וזקוקים לתחושת רוגע שתוביל לשינה בריאה. כאשר סובלים מכאבי שרירים שאינם מרפים. כאשר מבקשים לחוש יותר אופטימיים ואף כשמבקשים לנקות מהגוף רעלים. אנו ממליצים לבחור בעיסוי רפואי מקצועי.

מתי אין לבחור בעיסוי שכולל אבנים חמות?

לצד שפע היתרונות שהטיפול יודע להציע, יש לקחת בחשבון שהוא אינו מתאים לכולם. כך למשל הטיפול אינו מתאים לאנשים שיש להם פצע פתוח באזור של העיסוי. לאנשים שסובלים מפריחה. לאנשים שסובלים ממחלות זיהומיות. לאנשים שסובלים מהיווצרות קרישי דם. לאנשים שעברו לאחרונה ניתוח. לאנשים שעברו טיפולי כימותרפיה. לנשים הרות (חשוב לבדוק מראש) ואף הטיפול אינו מתאים למי שסובל ממחלות לב.

למעבר לעמוד דיקור סיני

בחירה מושכלת באבנים

טעות לחשוב שכל סוג של אבן מחוממת תעשה את העבודה. לרוב בוחרים באבני בזלת ובחלוקי נחל. באופן כללי נהוג לבחור באבנים שמכילות כמות גבוהה של בזלת ושבמקביל יודעות לשמר חום. כמו כן, הכרחי לבחור באבנים חלקלקות שנשחקו לאורך השנים באמצעות תנועת מים, וזאת כדי שסך תהליך הטיפול יהיה נעים.

נרגעים – טיפול נפשי רב חשיבות

לבסוף נציין שלצד העובדה שמדובר בטיפול נעים שמסייע להקל על כאבים ולטפל במגוון בעיות פיזיות, גם מדובר בטיפול שלא פעם מומלץ עבור אנשים שעוברים טיפול בחרדות. מדוע? ובכן עיסוי באבנים חמות יודע להפיג חוסר נוחות, להגביר את זרימת הדם ולסייע לישון טוב יותר, כך שהוא בין היתר מסייע לטפל בתסמיני חרדה וסטרס. כמו כן, הטיפול מסייע לאזן אנרגיה ברמה הנפשית והפיזית, כך שהמתח שמצוי בגוף משתחרר ומתמוסס, וזאת ניתן לחוש גם באופן פיזי, למשל באמצעות קמטים שאט אט נעלמים.

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.