אבנים חמות

כאב כרוני מוגדר ככאב המלווה אנשים במשך תקופה של מעל 3 חודשים. לעיתים הוא בא והולך, לעיתים הוא רציף, כמו כאבי גב מתמשכים, מיגרנות שתוקפות במחזורים, כאבי שרירים ועוד. חשוב לציין שכאב כרוני, כמו כל כאב, הוא חוויה אישית סובייקטיבית והוא עלול להיגרם אצל כל אחד מסיבות שונות; פעמים רבות יש גם יותר מסיבה אחת.

כאב עלול להפוך לכרוני במקרים מתמשכים של:

  • בעיה באספקת דם למקום הכואב;
  • פגיעה טראומטית – חיצונית או פנימית;
  • פגיעה בהולכה העצבית;
  • מחלות מלוות כאבים כמו דלקת פרקים, אוסטאופורוזיס, פיברומיאלגיה ועוד;
  • לחץ רגשי שגורם חרדה, דיכאון, עייפות כרונית ועוד.

ישנם טיפולים קונבנציונליים שניתן לקבל במרכז לרפואה משלימה, כמו טיפול תרופתי, בחשמל, בגלי רדיו, בקרני לייזר, בהזרקות ועוד. אך ישנם אלו המעדיפים דרכים אלטרנטיביות, הוליסטיות יותר, שיעזרו להם להתמודד עם הכאב הכרוני.

בין הטיפולים האלטרנטיביים ניתן למנות למשל:

 

  • דיקור סיני – לפי הרפואה הסינית, שהתפתחה כבר לפני 2,500 שנים וזוכה כיום להכרה רשמית של הממסד הרפואי ברחבי העולם, כאב נוצר במקומות בהם יש הפרעה לזרימה תקינה של אנרגיית בחיים – ה"צ'י" – של האדם, לאורך המרידיאנים. אלה הם ערוצי אנרגיה ותקשורת בגוף. הטיפול נעשה על ידי החדרת מחטים עדינות ודקיקות בנקודות ספציפיות בגוף, ומגרה את סיבי העצב המתאימים; אלה בתורם שולחים מסרים למוח שמשחרר אנדורפינים – חומרים כימיים המסייעים בשיכוך הכאב.

ההבנה היא שמעבר לכך, המדקר יעזור למטופל לפתוח חסמים אנרגטיים ולאזן את הגוף כולו, וזה יעזור לפעילות הריפוי הטבעי של הגוף.

  • כירופרקטיקה – שיטת טיפול שהתפתחה בסוף המאה ה-19 ועוזרת לטפל בבעיות והפרעות תפקודיות שמקורן בחוליות עמוד השדרה ובמפרקים הגדולים. זו שיטת עבודה במגע, טיפול ידני ממוקד על ידי המטפל, מתוך הנחה שכאשר מטפלים בעמוד השדרה זה מאזן את הגוף ומפחית באופן ישיר כאבים – בעיקר בגב תחתון, בצוואר, בעורף – בכאבי גב מקרינים ועוד.
  • רפלקסולוגיה – שיטה הוליסטית ותיקה שמשמשת הן לאבחון בעיות פיזיות ונפשיות והן לטיפול. משמעות המילה רפלקסולוגיה היא "השתקפות". השיטה מבוססת על כך שכל נקודה בכפות הרגליים והידיים משקפת איבר בגוף. לא רק זאת, אלא שכל המערכות הפיזיולוגיות והנפשיות המשולבות זו בזו משתקפות גם כיחידה אחד שלמה.

השיטה עובדת במגע עם יכולת לעבודה נקודתית ספציפית על איבר מסוים, וגם על הגוף כמכלול שלם, כך שניתן לטפל בסיבה הישירה של כאב כרוני וגם להתרחב לבריאות הגוף כולו.

  • צ'י קונג – דרך להתמודדות עם כאב בתנועה תוך הזרמת אנרגיית החיים בגוף על בסיס קבוע. זוהי טכניקת ריפוי שאינה טיפולית באופן ספציפי, אלא שיש לתרגל אותה על בסיס יומיומי כדי לשמור ולשפר את הבריאות הכללית; כתוצאה זה יעזור במניעת כאבים. אך גם במקרה של כאב כרוני מטפל מקצועי יכול לתת למטופל תרגילים מתאימים שיעזרו בהפחתת הכאב.
  • יוגה – כולם שמעו על תרגול יוגה אך פותחה גם יוגה טיפולית שמתאימה לאלו הסובלים מכאבים כרוניים בלתי מוסברים. גם פה השיטה היא באמצעות תנועה ותרגול על בסיס קבוע תוך התמקדות באיזון, ביציבה, בגמישות, בתנועתיות, בזרימה וברגיעה של הגוף.
אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.