רפלקסולוגיה

כאבי בטן עזים, בעיות במתן שתן ועוויתות לא נעימות? יתכן שמדובר באבנים בכליות. על פי סטטיסטיקות, כאחד מבין 10 אנשים יסבול בחייו מתופעה לא סימפטית ומדאיגה של אבנים בכליות. מלחים שהתגבשו לאבנים הגורמות לחוסר נוחות, כאב ובמקרים חריפים – לסכנת חיים.
קיימים סוגים שונים של אבנים בכליות כמו אבני סידן, אבנים מחומצת שתן ואבני זיהום כתוצאה מזיהום בדרכי השתן או זיהום כרוני כלשהו.התופעה עשויה גם להתרחש בעקבות שינויים במשקל, הרגלי תזונה כמו תפריט עתיר בתרן או חלבון מהחי, מחסור בנוזלים. אוכלוסייה שנמצאת בקבוצת סיכון היא לרוב מי שבני משפחתו סבלו מאותה התופעה או סובל מבעיות מעיים או עבר ניתוח מעקפים.

כ-80% מאבני הכליה עשויות מסידן. השאר הם אבני חומצת שתן, שנוצרות אצל אנשים בעיקר עם רמות pH נמוכות בשתן.

איך תדעו שיש לכם אבנים בכליות?

סימנים שעשויים לבשר על הבעיה יכולים להיות הטלת שתן בתכיפות גבוהה וכאבים חדים בבטן התחתונה או באזור המפשעה וכן כאבי צלעות, בעיקר בין אזור הקיבה לגב. חשוב לגשת לבדיקה רפואית שלרוב כוללת אולטרה סאונד, רנטגן, בדיקות שתן על מנת לאתר את קיומן של האבנים.
הטיפול הקונבנציונלי לאבנים בכליות שאינן יוצאות מהגוף עם השתן כולל פרוצדורה לצורך ריסוק האבנים לעיתים גם בהרדמה מלאה. המטרה היא לרסק את האבנים כדי שיוכלו לצאת ביתר קלות בשתן.

בכל מקרה, חשוב לדעת שנתונים מצביעים על כך שלרוע המזל ב-50% מהמקרים התופעה חוזרת.
בעקבות הפוטנציאל להישנות התופעה, מומלץ למי שסבל מאבנים בכליות לאמץ הרגלים שיכולים למנוע חזרה של אבנים בכליות.

כיצד ניתן למנוע את חזרתן של אבנים בכליות?

כדאי לדאוג לצריכת נוזלים ברמה גבוהה לפחות 2-2.5 ליטר ביום, להימנע מנוזלים מייבשים כמו קפאין ולהעדיף שתייה כמו מיץ לימון, רימונים, סלרי או שורש שן הארי. כמו כן, הפחתת צריכת מלח וחלבון מהחי שעשיה להגביר את רמת החומצה בשתן.

ישנם תוספים שיכולים להפחית את הסיכוי בהיווצרות חוזרת של אבני כליה המבוססים על פוטסיום ציטראט שעל פי מחקרים, יכול להפחית ב 93% היווצרות של אבני כליה חדשות. הרכיב למעשה מעלה את ה-PH בשתן ואת רמות הציטראט בשתן ומסייע בעיכוב היווצרות אבני סידן אוקסלט וסידן פוספאט. תוסף ק-ציטק מכיל את הרכיב ויכול לסייע.

איך דיקור סיני ורפלקסולוגיה יכולים לסייע לכם?

קיימות גם שיטות טבעיות שיכולות לסייע ולהקל במידה וסובלים מאבנים. טיפול כמו דיקור סיני יכול מאוד לחזק את אנרגיית הכליה תוך שיפור זרימת האנרגיה לאורך מרידיאני הדיקור הפגועים על מנת לאפשר מתן שתן בלתי מתאמץ ולאפשר לאבנים לעבור בסופו של דבר בדרכי השתן.
דיקור סיני בהקשר של אבנים בכליות מתבסס על התפיסה שחוסר היכולת של האבן לעבור בשופכן היא מעין חולשה של אנרגיית הכליה וחיזוק האנרגיה יכולה לסייע במצבים שונים בהתמודדות עם אבנים בכליות.

עיסוי רפואי מומלץ אף הוא יכול להקל על הכאבים שנוצרים בעקבות התמודדות עם אבנים בכליות וכך גם טיפול רפלקסולוגיה היות וכי כל חלק ואזור בגוף משתקף דרך כפות הרגליים ודרך לחיצה והפעלת האנרגיה בעצם ניתן לסייע בהתמודדות עם הכאבים. טיפולים משלימים יכולים לסייע בהפחתת הכאב ולסייע גם בהוצאת האבנים או במניעת חזרתן כשחשוב תמיד לקבל ייעוץ ולגשת למטפל שידע להמליץ על שילוב בין השיטות הנכונות, תוספים משלימים וכדומה.

היו ערים ומודעים לאי נוחות, כאבים, שינויים  במתן שתן והכירו את כל האפשרויות שעומדות בפניכם לטיפול והתמודדות עם אבנים בכליות.

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.