כאבי צוואר

כאבים בגב ובצוואר מוציאים לא פעם את השגרה מאיזון. הכאבים עשויים לנבוע משלל גורמים, מפציעה ועד ארגונומיה לא תקינה. לא פעם מדובר בבעיה שהשורש שלה נמצא בשרירים, בעמוד השדרה ואפילו בכפות הרגליים, מה שגורם ליציבות לקויה, להגבלות בתנועה ובסופו של דבר גם לכאבים. איך מפחיתים את הכאבים הללו? במאמר הבא תמצאו כמה אפשרויות טובות.

כמה מילים חשובות על מבנה הגב והצוואר

עמוד השדרה מתחיל בבסיס הגולגולת ומסתיים בעצם הזנב. זהו מבנה מורכב הכולל חוליות המחוברות באמצעות מפרקים וביניהן דיסקים המתפקדים כבולמי זעזועים. בלעדיהם, עמוד השדרה לא היה יכול להתפתל, להתכופף או להביא להטייה של הצוואר לצדדים.

החוליות הן אלו ששומרות על חוט השדרה שעובר לכל אורך עמוד השדרה. הן חלק ממערכת העצבים. בנוסף אליהן קיימות רצועות התומכות בתנועתיות וגם שרירים.

ואיך ההסבר הזה יעזור לי להיפטר מהכאבים?

זה פשוט: על מנת להיפטר מהכאבים או למנוע אותם בעתיד, עליכם להשתמש בטכניקות ובאמצעים שישמרו על המבנה הקיים, יפיגו מתחים באזור הכואב ויעזרו לכם להימנע מעומס מוגבר.

מכשירים להפגת כאבים

בעולם הרפואי תמצאו מגוון רחב של מכשירים שאמונים על שיכוך כאבים. הגב והצוואר לרוב מטופלים באמצעות מכשיר טנס לטיפול בכאבים. המכשיר מעביר זרמים חשמליים באמצעות אלקטרודות שיש להדביק על האזור הכואב ולטפל בכאבי שרירים, עצמות, דלקות פרקים, נקעים, בעיות מפרקים ורקמות פגועות.

מכשיר טנס לטיפול בכאבים נמצא בשימוש בקרב מרבית הפיזיותרפיסטים ומרפאות הכאב אם כי ישנם דגמים קומפקטיים ודיגיטליים שניתן לרכוש עצמאית ולהמשיך להשתמש בהם בבית.

רפואה משלימה

גישות רבות ברפואה האלטרנטיבית מטפלות בבעיות שנוגעות לגב ולצוואר. השיטות השונות רואות בגוף כמערכת הוליסטית שסובלת מחסמים שיש לשחרר. החסמים הללו הם פנימיים יותר ולכן הטיפול מתבצע באופן עמוק ויעיל, אך באופן שאיננו פולשני כלל. דיקור למשל, מסוגל להפחית את הכאבים עם הזמן ולהביא במקרים מסוימים גם להתאחות של הבעיה הקיימת. טיפולי וואטסו (שילוב בין טיפול שיאצו להידרותרפיה) עשויים להפחית מעומסים ומהתנגדויות ולספק מרחב מתאים לריפוי.

הרגלים בריאים

מעבר לכל האמצעים הרפואיים שניתן ליישם, חשוב לטפח הרגלי חיים בריאים שיאפשרו להפחית את עוצמת הכאבים ולרווח את זמני הופעתם: לינה על מזרון תומך וכרית שמוחלפת באופן יחסית תדיר, לעתים אפשר להיעזר בשכיבה גם בכרית לתמיכה בין הברכיים, עיסויים רפואיים עדינים באזורים הכואבים, שתייה מרובה של מים וכמובן ביצוע תרגילים שיסייעו רבות.

תרגילים ותנועתיות

אנשים שסובלים מכאבי צוואר וגב מוכרחים לבצע תנועתיות, אך חשוב מאוד שהיא תהיה בפיקוח של איש מקצוע רלוונטי. תרגיל שמסב עומס או שלא מבוצע כראוי עלול להסב נזקים קשים במיוחד ולהחמיר את הבעיה. התרגילים המומלצים לביצוע הם פיתולי גב (בישיבה, שכיבה או עמידה), תרגילים כנגד הקיר וסיבובי כתפיים עדינים. מאמנ/ת מוסמכ/ת יוכלו לתת לכם רשימת תרגילים מדויקת לביצוע ולגוון בה עם הזמן.

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.