תוסף מזון

ברפואה המערבית אנו רגילים כי כמעט לכל בעיה יש תרופה. אבל התרופה המתאימה והאפקטיבית ביותר לבעיות עיכול היא לא תמיד זאת שנמצאת על מדף התרופות בבית המרקחת.

מזה מיליוני שנים חי האדם במערכת סימביוטית עם חיידקים,למעשה כל אחד ואחד מאיתנו הוא יותר חיידקים מרקמת אדם. ובלעדיהם אין לנו קיום. הם נמצאים בכל מקום ובכל, ובכל מערכת בגופנו, ובכמויות בלתי נתפסות, ומעל לכל במערכת העיכול. לכן כדאי שתכירו אותם טוב טוב כי יחסים טובים איתם יעניקו לכם בריאות איתנה. לעומת זאת, יחסים רעים איתם, יביאו לשלל בעיות עיכול, בעיות עור, ואפילו לדיכאון.

מערכת העיכול ובעיקר פלורת המעי שלנו חשופה כל הזמן להתקפות מבחוץ, נזקי החיים המודרניים מתח ודאגה, תזונה לא מאוזנת, חומרי הדברה, אוכל מעובד ומשומר, שימוש מוגבר באנטיביוטיקה וזיהום סביבתי הם רק חלק מרשימה ארוכה של השפעות הגורמות להפרת האיזון הטבעי של אוכלוסיית החיידקים בגוף, ובכך מחלישות אותו וחושפות אותו למחלות. 

לכן איזון בין החיידקים הטובים לרעים הוא הכרחי לאיכות חיים טובה ועידוד צמיחת חיידקים ידידותיים. 

איך עושים זאת?

פרוביוטיקה!

פרוביוטיקה היא צריכה של מזון או תוסף תזונה המכילים מיקרואורגניזמים חיים, בדרך כלל חיידקים, בעלי פעילות חיובית ויכולת פירוק רכיבי התזונה לחומרים רצויים לאדם. קיימים מספר סוגי פרוביוטיקה שונים, והיתרונות הבריאותיים שלהם נקבעים באמצעות הפעולה שהם עושים במערכת העיכול.

למעבר לעמוד רפלקסולוגיה מפת כף הרגל לנשים

מה אומרת הרפואה הסינית?

גם עפ"י הרפואה הסינית בעיות במערכת העיכול מיוחסות בעיקר לחוסר איזון בטחול ובקיבה. איברים אלו אחראים לעיכול, ספיגה, שינוע הנוטריינטים המופקים מהמזון וייצור הצ’י (אנרגיית החיים)  והדם שמזינים את הדם ותומכים בכל תפקודי החיים. 

אנטיביוטיקה מזיקה לפלורת המעי וגורמת לשלשולים, גזים, אי נוחות כללית בבטן ומחלישות את אנרגית הטחול. האנרגיה שלה קרה (נוגדת דלקות) אך פוגעת בטחול ולעתים גם בקיבה. פרוביוטיקה נוגדת את השפעות הלוואי, משלימה ומאזנת את השפעת האנטיביוטיקה, ולכן סביר שתשפר את תפקודי הטחול והקיבה.

לסיכום המאמר

קיימת יעילות של פרוביוטיקה בצמצום תופעות של אטופיק דרמטיטיס. כיוון שאטופיק דרמטיטיס בעיקר אצל ילדים על רקע חום מן הכבד או חסר דם, יש להניח שפרוביוטיקה מתערבת באופן לא ישיר בחיזוק הדם על ידי חיזוק הטחול.

נרשמת יעילות בפרוביוטיקה גם בצמצום הופעה חוזרת של דלקות אוזניים ולוחמה בקנדידה.

מהדברים האמורים לעיל ניתן להסיק כי פרוביוטיקה יעילה בכל המצבים של חסר צ´י של הטחול והקיבה ובמצבים של עודף ליחה על רקע ליקוי בטרנספורמציה של הטחול, אך חשובה גם במצבים בהם מתקיימת פלישת הכבד אל הטחול. 

דבר נוסף לסיום, קיים מגוון רחב של פרוביוטיקה. מחקרים ראשוניים החלו לגלות כי ניתן להתאים את סוגי החיידקים למצבים שונים, על מנת להגיע לתוצאה אופטימלית. כמו כן, לתסמינים שונים, מומלץ לנסות שילוב של תוספי פרוביוטיקה. אם האחד פחות אפקטיבי, השני יעיל יותר. מכיוון שאלו חיידקים הנמצאים באופן טבעי בגופינו, הרי שאנו מגיבים אליהם בצורה טבעית.

רוצים להתייעץ עם אתי קגן מהמרכז לרפואה משלימה לחצו>>

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.