rsz התקף חרדה

מה הקשר בין עייפות כרונית לבין חרדות וכיצד הדרך משם לכיוון התקפי חרדה סלולה? ומהו בכלל התקף חרדה? את כל התשובות תוכלו למצוא במאמר זה!

פחד אל מול חרדה

המילה חרדה היא מילה, שהשימוש בה הוא לא תמיד נכון ולא תמיד מדויק ולכן חשוב בתור התחלה להבהיר: מהו פחד ומהי חרדה? ובכן, הפחד הוא רגש טבעי ואף חשוב מבחינה הישרדותית, מפני שהוא עוזר לנו להבחין במצבי איום וסכנה ולמצוא את הדרכים להתמודד אתם בזמן אמת. החרדה לעומת זאת, היא תחושה מוגברת, ולעתים אף מוגזמת, של פחד והיא נוצרת בזמני שגרה ולא אל מול איום קונקרטי. לדוגמה, אם אתם שוחים בים ולפתע אתם רואים כריש במים, הרי סביר מאוד שתפחדו! לעומת זאת, אם אינכם הולכים לים כלל מפני שעלול להיות בו כריש, הרי שזוהי חרדה.

העייפות הכרונית

הגוף והנפש שלנו זקוקים לשינה ולמנוחה וזהו טבעם של כל בעלי החיים. אבל מה קורה אם אדם מתקשה לישון או חש עייפות כל הזמן, גם אם הוא מבלה שעות רבות בשינה? מצב זה הוא אמנם שכיח למדי, אבל עובדה זו לא גורעת מהמחירים שמשלם האדם הסובל מהעייפות הכרונית ומהקשיים הניצבים בפניו באופן יום יומי.

מחירי העייפות

מי שמעולם לא סבל מעייפות כרונית לא יוכל להבין עד כמה קשה להתנהל בשגרה היום יומית עם עייפות כזו. ככל שהעייפות נמשכת לאורך זמן רב יותר, כך קשה יותר לבצע מטלות שגרתיות כדוגמת לימודים, עבודה, שמירה על יחסי חברות, יחסים רומנטיים ומשפחתיים וכך הלאה. למעשה, מי שסובל מעייפות כרונית מוצא עצמו פעמים רבות מנוהל על ידה וכך כל חייו סובבים סביב הימנעות ממצבים שונים, שעלולים להתנגש עם תחושותיו.

הקשר בין חרדה ועייפות כרונית

רגע לפני שנעסוק בדרך בין עייפות כרונית כתוצאה מחרדה ועד למצב של התקף חרדה חשוב להבין את הקשר בין חרדה לבין עייפות כרונית. כפי שהוסבר לעיל, החרדה היא תחושת פחד משתק מפני מצבים אפשריים והגיוניים יותר או פחות ולא ממצבים מאיימים באותו רגע נתון. לכן פעמים רבות החרדה מלווה את הסובל ממנה לאורך כל שעות היממה במחשבות טורדניות, המקשות על ההירדמות בלילה ומשפיעות באופן ישיר על איכות השינה. כך נוצר מצב, שבו הסובל מהחרדה אמנם מקדיש זמן לשינה, אבל לא מפיק ממנה את התועלת הנחוצה.

עוד שירותים שתמצאו אצלי:

עיסוי רפואי >> 

טיפול רפלקסולוגיה באשדוד >>

הדרך להתקפי חרדה

כאשר אדם מנוהל על ידי החרדות שלו באופן כזה, שגם השינה שלו מושפעת מכך והוא חש עייפות כל הזמן, הרי שהחרדה מלווה אותו כל הזמן ולא נותנת לו מנוח. מצב זה מוביל לכך, שהורמוני הסטרס מופרשים באופן קבוע בגוף ואותו אדם נמצא בכוננות מתמדת. בשלב מסוים, הגוף שלו יתקשה לשאת בעומס הרגשי המוטל עליו והדבר יבוא לידי ביטוי באמצעות התקף חרדה.

מהו התקף חרדה?

התקף חרדה הוא מצב, שבו הגוף מאותת החוצה את מה שמתחולל בתוך נפשו של הסובל מהחרדה באמצעות סימנים פיזיולוגיים: קשיים בנשימה, תחושת מחנק, כאבי ראש, דופק מואץ, הזעה מוגברת, כאבים בחזה ועוד. תחושות אלו מבהילות לכשעצמן ולכן פעמים רבות מגיעים אנשים לחדרי המיון מחשש להתקף לב כאשר לאמיתו של דבר מדובר בהתקף חרדה, שהוא לא מצב מסכן חיים כלל וכלל.

הטיפול המידי בהתקף שכזה הוא טיפול פסיכיאטרי שכולל תרופות הרגעה והטיפול המונע הוא טיפול רגשי מסוגים שונים כדוגמת: NLP, דמיון מודרך, הדרכה לנשימות נכונות וכמובן – טיפול בגורם הראשוני לחרדה.

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.