תמונה של רפואה סינית

רפואה סינית – הרפואה הקונבנציונאלית נותנת פתרונות רבים ומודרניים לכשלים גופניים, למחלות ובעיות פיזיות ונפשיות. אולם, למרבה הצער, יש מצבים בהם המענה הינו חלקי ולא מושלם ואז המטופל אינו מבריא לחלוטין או שעדיין סובל מקשיים מסוימים. למרבה המזל, לאורך השנים התפתחה רפואה משלימה אשר מאבחנת ומבצעת טיפולים שונים על בסיס טיפולי מגע, שימוש בתרופות ובמרקחות טבעיות ועוד. אלו גם אלו עובדות על כשלים פיזיים ותורמים רבות גם בתחום הטיפולים הנפשיים. רפואת הגוף קשורה קשר בל יינתק מרפואת הנפש. ידוע לכל כי אדם הסובל מבעיות נפשיות מתקשה בהתמודדות עם בעיות פיזיות וגופניות שונות ומורכבות והחלמתו מתעכבת או אינה מתבצעת כלל. אחד הטיפולים הטבעיים הוא דיקור סיני או בשמו האחר – אקופונקטורה.

רפואה סינית עתיקה

התורה מתבססת על פילוסופיה סינית עתיקה שהתפתחה לאורך כ5000 שנים. התיאוריה מספרת על כך שמומחים עתיקים נכחו לדעת כי אנשים אשר נדקרו בחצים פתחו תגובות טובות לבעיות מגוונות שהיו קיימות בגופם. מכאן החל מחקר שהוביל למסקנה כי בגוף האדם קיימים מרדיאנים שהן למעשה תעלות אנרגיה שמחברות אברים פנימיים חיוניים שונים בגוף כמו: לב, טחול, קיבה, כבד ועוד. דיקור במקומות מסוימים על ציר המרידאן יכול לתעל אנרגיה שמכוונת לאבר  המטופל והיא תסייע לריפויו. כך ניתן לטפל במחלות עיכול על ידי תיעול אנרגיה לקיבה, לטפל כאבי ראש ומגרנות, אסטמה, בעיות פוריות ואורתופדיה, וכן, בבעיות נפשיות כמו דיכאון וחרדה.

יחס הרפואה המודרניתל- רפואה סינית

הרפואה המודרנית מנסה להסביר את חוכמת רפואה סינית על ידי התיאוריה שהדיקור גורם להפרשת נוירוטרנסמיטרים מסוג סרטונין שהם מעין הורמונים חיוביים שמשפיעם לטובה על האדם ובכך תורמים לריפוי. בנוסף לכך, מתברר כי בנקודות הדיקור נוצרת קוטביות גדולה יותר של מטען חשמלי. הרפואה המסורתית מאמינה, אם כן, בשיטות ריפוי אלטרנטיביות דוגמת דיקור סיני, ואף מגישה אותן בצורה ממוסדת כרפואה משלימה. תהליך הטיפול כולל אבחון, ובין היתר, נערכות שיחות הבהרה עם המטופל כדי ללמוד על הבעיות מהן הוא סובל. יהיה צורך להביא מסמכים רפואיים, נתונים על בדיקות דם, צילומים רפואיים ועוד. ייעשו בדיקות דופק, בדיקת לשון שיכולה לספק מידע חשוב, בדיקות יציבה, שפת גוף, ריח גוף, צבע עור ועוד.

מהלך הטיפול

הטיפול עצמו נעשה באזורים שונים בגוף ובאווירה נינוחה. המחטים הינן דקות מאוד וסטריליות שמושמדות לאחר הטיפול. הטיפול עצמו בטוח ואיננו מסוכן, המטופל כמעט ואינו חש מאומה, ובמידה ויש כאב קל הוא נעלם במיידית. משך הטיפול משתנה בהתאם לסוג, לצורך, לגיל המטופל ועל פי פרמטרים שונים. נתונים שונים של השנים האחרונות מראים כי הטיפולים של רפואה סינית משלימה הינו יציב (כ5% בקרב קופות חולים מובילות) לאורך השנים, וזאת בנוסף לקליניקות פרטיות. מתוכם מהווה  הדיקור סינית כשליש מכל יתר הטיפולים גם יחד.  מומלץ לקבל טיפול במכון שיש בו תשתית מתאימה ומומחים בעלי ידע וניסיון בתחום.

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.