עזרה לכאבים

 

על אף שהרפואה המשלימה איתנו כבר עשורים שלמים ובמובנים רבים איתנו כבר אלפי שנים, בעיקר בדמותה של הרפואה הסינית אך לא רק, ועל אף ההכרה ההולכת וגוברת של אנשי מקצוע מתחום הרפואה הקונבנציונלית בערך הרפואי של הנפש והרוח, עדיין מתנהלת הרפואה המשלימה כענף נפרד מהרפואה הקונבנציונלית, ולרוב דורשת את מודעות המטופל לעצם קיומה על מנת לדרוש את קבלתה.

הרפואה המשלימה בשירות הרפואה הקונבנציונלית

אחת ההבנות שהולכת ומתגבשת בצורה מובהקת ברפואה המערבית הקונבנציונלית היא, שלמטען שנושאת הנפש ישנה השפעה רבה על הבריאות הפיזית של האדם. אדם שעבר אירוע טראומתי כמו תאונה, נפילה או פציעה קשה, יכול להאיץ מאוד את תהליך הריפוי הפיזי שלו באמצעות טיפול נכון בנפש ולהיפך. אדם שבעקבות אירוע כזה ייפול לתהליכים של דכאון והתקרבנות, עלול למצוא את עצמו מתקשה מאוד להבריא גם מהפגיעה הפיזית שחווה. בהתאם לכך, גם במסדרונות המוסדות הרפואיים הקונבנציונליים, מקדמים כיום טיפולים משלימים בצורת דיקור סיני, רפלקסולוגיה, שיאצו ועוד מגוון טיפולים משלימים שיגבירו את החוסן הנפשי של המטופל.

כתבות נוספות:

טיפול באבנים חמות>>

מסג רפואי מקצועי>>

חוסן נפשי וחשיבותו לתהליכי טיפול ומניעה

את הנושא של חוסן נפשי אפשר לחקור לעומק בעיקר בתחום של חוסן נפשי מהתמכרויות. בתהליכי גמילה מהתמכרויות, ובכלל זה התמכרות לסמים, לסקס, להימורים, לעישון או לכל גורם אחר, ניתן לראות בצורה מובהקת את הקשר בין החוויה הפיזית שחווה המטופל ובין ההשלכות הנפשיות ולהיפך. בטיפולים אלה ניתן לראות כיצד חיזוק החוסן הנפשי הופך מהר מאוד למפתח ההצלחה של תהליך הגמילה כולו. אנשים שלא מצליחים להתגבר על החוויה שהם עוברים ברמה הנפשית, לא יצליחו להתגבר גם על התופעות הפיזיות שהם חווים וימהרו לחזור למושא ההתמכרות שלהם מייד בהזדמנות הראשונה שיוכלו.

מעבר לכך, את החשיבות של חוסן נפשי מהתמכרויות אפשר לזהות קודם כל בהיבט של המניעה. אנשים בעלי חוסן נפשי כללי יכולים להתמודד טוב הרבה יותר עם מצבים של התמכרויות, להפסיק תהליכי התמכרות בעודם בשלביהם הראשונים ואף לא להיכנס אליהם מלכתחילה

רפואה משלימה לחוסן נפשי

הרפואה המשלימה יכולה מאוד לסייע ביצירת חוסן נפשי כללי ככלי למניעת מחלות והתמכרויות. אנשים שמקפידים לקבל טיפולים משלימים לנפש, כדוגמת שיאצו ורפלקסולוגיה, מרגישים בטוחים יותר ביכולות שלהם לשמור על עצמם ולהימנע ממצבים מסכני בריאות. בקרב מטופלים ברפואה משלימה ניתן לזהות תהליך חיובי קבוע של התגברות החוסן הנפשי, בניית בטחון עצמי ויכולת התמודדות עם אתגרי החיים. מן הסתם, החוסן להתמודדות עם התמכרויות לא בא לידי ביטוי בכל יום ויום לאורך הטיפול, שכן אנו לא נמצאים בסכנת התמכרות בכל רגע נתון, אך בסך הכל ניתן לזהות התגברות של החוסן הנפשי, של העמידות בפני קשיי החיים ושל שינוי בחוזק הרגשי של המטופל. שינויים אלה יעמדו בסופו של דבר לרשות המטופל גם כאשר, חס וחלילה, יעבור תהליך של פציעה טראומתית או כאשר יהיה עליו להתמודד עם התמכרות קשה שפוגעת באורח חייו באופן משמעותי.

הרפואה המשלימה באה לעזרתנו אם כן, לא רק ככלי טיפולי בקרב אנשים שנזקקים לחוסן נפשי מוגבר כדי להבריא, אלא גם ככלי מניעתי בעל חשיבות מדרגה ראשונה.

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.