תמונה של דיקור סיני

הרפואה הסינית הפכה לאורך השנים לפופולרית מאוד בעולם המערבי ובתחום הרפואה המשלימה. מחקרים אשר נערכו בעבר, הוכיחו כי שיטות הטיפול של הרפואה הסינית מסייעות ביעילות להפחתת כאבים ולמציאת פתרון לבעיות גופניות שונות.

אחת מאותן בעיות שהרפואה הסינית מציעה לה פתרון, היא כאבי הגב הכרוניים והאקוטיים, שרבים מאוד בעולם סובלים מהם וכתוצאה מכך יורדת איכות חייהם.

לכאבי הגב יכולים להיות גורמים רבים, כשגם הרפואה הקונבנציונלית וגם הרפואה המשלימה מביאים פתרונות מגוונים לטיפול בהם. לעיתים הפתרון יכול להיות שילוב של השתיים, ולעיתים טיפול מסוים אחד יביא להיעלמות הכאב.

הדיקור הסיני, שנחשב כלי פופולרי לטיפול כחלק מהרפואה הסינית, הוכח כבר כיעיל מאוד נגד כאבים, וכיום ניתן למצוא מטפלים רבים וקליניקות טיפול אשר יציעו טיפול בדיקור נגד כאבים שונים בגוף.

מה זו בכלל הרפואה הסינית?

לעולם המערב לקח אמנם הרבה שנים להיפתח, אבל לאט לאט הוא נפתח לרעיונות שלאו דווקא מתיישרים עם המדע והרפואה המוכרים לנו. הרפואה הסינית היא דוגמא נהדרת לפתיחות שכזו.

הרפואה הסינית תופסת את גוף האדם כמכיל שני כוחות אשר נוגדים זה את זה, המוכרים לנו בשמות יינג ויאנג. בעזרת העבודה המשותפת של שני הכוחות נוצרת אנרגיית החיים הנקראת אנרגית הצ'י.

אנרגיית הצ'י זורמת בגוף האדם דרך ערוצים הנקראים מרידיאנים, ממש בדומה לדם אשר זורם בוורידים ומעשיר את הגוף בנוזל החיים המוכר.

הרפואה הסינית מאמינה שבעיות גופניות כמו מכאובים, מוגבלויות ועוד, נובעות בהכרח מחסימות במרידיאנים, אשר מונעות מאנרגיית הצ'י לזרום בגוף באופן תקין ופוגעת בשיווי המשקל שבין היינג ליאנג.

לכן, כשמדובר בכאבי גב, אחד מערוצי המרידיאנים בגב חסום, ובמקום בו נעצרת זרימת אנרגיית הצ'י מופיעים הכאבים.

איתור האזור החסום ופתיחתו לזרימה חופשיה של אנרגיה עשוי להקל משמעותית על כאבי גב ואף להעלימם לחלוטין.

שירותים נוספים:

מסג בהריון>>

טיפול שיאצו 

איך מתבצע טיפול דיקור?

ראשית נציין כי טיפול בדיקור כולל סדרה של מספר מפגשים לפחות, ולעיתים גם טיפולים עתידיים לשמירה על ערוצי המרידיאנים פתוחים.

הטיפול עצמו נפתח בתשאול רפואי שנועד לאתר את האזור החסום ולגבש את תוכנית הטיפול הנדרשת.

התשאול כולל שאלות שונות הנוגעות להיסטוריה הרפואית של המטופל, התזונה שלו, אופי הכאב ועוד. בהמשך ייעשו למטופל מספר בדיקות הכרחיות הכוללות בדיקת דופק, לשון, צבע עיניים ועור.

לאחר איתור הנקודות האסטרטגיות לדיקור, יחל המטפל לתקוע סיכות קטנות ולפרקי זמן קצרים יחסית בגוף המטופל, אשר שוכב ללא תנועה על מיטת הטיפולים. אורך כל טיפול לא יעלה בדרך כלל על ארבעים דקות.

לדיקור הסיני אין כלל תופעות לוואי, וביכולתו רק לסייע. לעיתים טיפולי הדיקור מספיקים בפני עצמם לפתרון בעיות כאב, ולעיתים ניתן לשלבם בטיפולים קונבנציונליים, כמו תרופות משככי כאבים. כך או כך, לרפואה הסינית יש פתרונות רבים להציע, וכדאי מאוד לבחון אותם לעומק וברצינות.

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.