תזונה נוכנה

המודעות לכל נושא התזונה הנכונה הולך ומתפתח בצורה מהירה מאד בשנים האחרונות. נושא ההשמנת יתר או נושא האנורקסיה גוברים ברחבי העולם, נושאים אלו מהווים גורם לבעיות בריאותיות רבות והופכות למעמסה על מערכת הבריאות. מעבר לתזונה נכונה ואורח חיים בריא מצמצם סיכויים לחלות במחלות שונות ומגביר את הסיכויים לאריכות ימים.

המעבר לתזונה נכונה מצליח להתריע אנשים רבים מאחר והם די בטוחים שהשינויי יהיה דרמטי מידי וקשה באופן יום-יומי. רוב האנשים חושבים ששינוי תזונתי הוא מצב של "הכל או כלום". מחשבה זו גורמת לאנשים רבים לא לעשות את הצעד החיוני הזה והם נאלצים לוותר על התהליך.

תזונה נכונה גם לבריאים

חשוב לציין, מעבר לתזונה נכונה או שמירה על שגרה שבה שומרים על אורח חיים בריא ומאוזן מתאימה ונכונה לכל אחד מאיתנו ללא קשר למצבו הבריאותי. אנשים בריאים, אנשים מוגבלים, אנשים מבוגרים, ילדים, נשים בהריון וכדומה, כל אלו יכולים ואפילו מומלץ שינהלו אורח חיים בריא תוך שמירה על תזונה בריאה ונכונה.

  • אנשים בריאים – כן כן, גם אנשים בריאים צריכים לשמור על תזונה נכונה, אמנם במידה מופחת. אנשים בריאים יעברו לאורח חיים בריא בהדרגה תוך שמירה על תפריט בריא ומגוון.
  • מבוגרים – לאנשים בגיל הזהב או אנשים מבוגרים מומלץ מאד לעבור לאורח חיים בריא ותזונה מאוזנת. התזונה הנכונה תעזור לחיזוק הגוף למצב רוח טוב יותר, צמצום תחושת עייפות ועוד מגוון יתרונות.

שירותים נוספים:

עיסוי רפואי מקצועי

רפלקסולוגיה כף יד>>

עוד סוגי תזונה

  • נשים בהריון – גם במקרים של נשים בהריון נושא הזונה עולה לא מעט. חשוב לזכור כי נשים בהריון יכולות ואף צריכות לשמור על תזונה נכונה זאת תוך ליווי של איש מקצוע כגון רופא, דיאטנית וכדומה.
  • ילדים – חוץ מהעובדה שתזונה נכונה תורמת לבריאות הגוף נזכור כי ילדים מרבים באכילה של ממתקים, שתיה מתוקה וסוכרים שונים ובצרות רבות. אורח חיים בריא ותזונה בריאה לילדים תופסת משקל משמעותי וקריטי מאד. מעבר לאורח חיים בריא יצמצם אכילה של מאכלים לא רצויים.
  • אנשים עם מוגבלויות – גם אנשים עם מוגבלויות יכולים ליהנות מתזונה נכונה, נכון שבמקרים כאלו יהיה יותר קשה לשמר ולטפח את התהליך אך אין שום הבדל בינם לבין אנשים אחרים. החשיבות לאורח חיים בריא במקרים אלו הינו בעל חשובית עליונה, בדרך כלל אנשים עם מוגבלויות זזים פחות ולכן הם יכולים לפצות על כך עם תזונה בריאה ונכונה. לעוד פרטים על תזונה נכונה ואורח חיים בריא לחצו כאן.

לסיכום

בכל נושא התזונה הבריאה חשוב לזכור כי לכוח הרצון יש משקל משמעותי מאד. ללא כוח רצון אמיתי של ה"מטופל" שמירה על אורח חיים בריא לא יצא לפועל. על מנת שתהליך המעבר לאורח חיים בריא יצליח צריך להתמיד, להבין את המשמעות של התהליך, להגדיר מטרה והכי חשוב הוא לפתח ולחדש כל הזמן את התפריט, את תרגילי הכושר ובכלל את המחשבה הכללית על התהליך. בהצלחה.

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.