תמונה של קינזיו טייפ

קינזיו טייפ מה זה ואיך זה עוזר לספורטאים? ספורטאים ואנשים אשר עוסקים בפעילות ספורטיבית תחרותית או מאומצת מחפשים דרכים שונות להקל על מערכות השרירים והגידים. מדבקות קינזיו – טייפ היא אחת הדרכים החדישות והפופולאריות לכך. המדבקות עשויות מאגד אלסטי העשוי מבד 100% כותנה בלבד שעליהם יש דבק רפואי. הבד יכול להימתח ב150% בדומה לעור האדם. הוא מיוצר בצורה מיקרו גלית באופן המדמה את עור האדם. המדבקות מונחות על הגב, הברכיים, הכתפיים והצוואר ומגיעות בצבעים שונים ובמספר צורות חיתוך. אחד היתרונות של  השיטה היא בכך שהטיפול מתבצע ממש בעת הפעילות הספורטיבית. בכך משיגים הקלה בכאבים ומגבירים מאוד את תפוקת המערכות בדרך לביצועים טובים יותר.

קינזיו טייפ השפעה ויתרונות

קינזיו טייפ – מדבקות מסוגלות להשפיע על מערכת  השרירים תוך כדי ניצול תכונות עור האדם ומנגנון פעילותו. העור מורכב משלוש שכבות אשר התחתונה בהן מחוברת ישירות למעטפת השרירים שמתחתיה והצמודה אליה. קיימים מכנו- רצפטורים תוך עוריים שגורמים לשינויים במתח העור ועל ידי כך הם יוצרים שינוי גם במתח שרירי התנועה. מעבר לכך, האגד מגדיל את החלל שבו נעים הנוזלים בשכבה שמחוץ לתאי העור ומעודדים זרימת נוזל  הלימפה ונוזלים אחרים. כל שריר באזור אחר בגוף מתנהג מעט אחרת ויש להתאים אליו את הטיפול, קרי, הדבקת האגד בשיטה שונה. מומחים לנושא ובעלי דיפלומה מתאימה יודעים לעשות זאת היטב. הם עושים זאת על ידי הדבקה וחיתוך אגד באופן המתאים לסיטואציה ובכך משיגים אפקט מקסימאלי.

לעוד מידע על קינזיו טייפ וטיפולים נוספים במרכז של אתי קגן

קינזיו טייפ לכתף הליך הטיפול כולל שש בדיקות מקדימות לצורך אבחון והן נעשות על ידי המטפל המוסמך. על פיהם הוא יקבל תמונה ברורה ויתכנן את הטיפול. הקינזו – טייפ מגיע בצורת סליל שניתן לחתוך אותו לפי הצורך ובהתאם למימדי המטופל. קיימו צורות חיתוך בצורת אותיות X, Y, והאות האנגלית I. ניתן לחתוך גם בצורת מניפת זרועות ולכל חיתוך יש משמעות והשפעה שונים. חיתוך הטייפ מפחית מהכוח האלסטי שלו ועל ידי כך ניתן לכוון את עומק הטיפול בשכבות הרקמות. במקרים רבים, הטייפ לא ייחתך כלל כדי למצות את כל עוצמתו על מנת להשפיע על השכבות העמוקות ביותר.

טיפולים מגוונים

בשלב הראשון בטיפול מדביקים חלק קטן מהרצועה (וללא מתיחתה) על העור בנקודת החיבור של הגיד לעצם. זוהי נקודת עוגן ולשם מובילים את השחרור.  לאחר מכן מותחים את הרצועות לאורך הרקמה שאמורה להיות מטופלת. הטיפולים מתאימים למקרים של בצקות, פציעות, כאבים ברצועות, גידים מתוחים, מפרקים כואבים ועוד. הצורך להגיע להישגים גבוהים יותר מחייב את הספורטאים למאמץ עילאי של גופם ושריריהם ומדבקות אלו מסייעות בכך. הן אינן מכילות חומרים משככי  כאבים ומחממים אבל נותנות מענה טוב לשיכוך כאבים ולגמישות נוספת בעת שמערכת השרירים של גוף האדם פועלת בעצימות מלאה. מומלץ להיעזר במטפל מוסמך בעל ידע וניסיון מרובים בתחום. הוא יסייע בעצות וטיפים, ילווה את הספורטאי ויכינו לקראת הפעילות הספורטיבית.

המרכז של אתי קגן מבצע חבישות קינזיו טייפ לכתף על הצד הטוב ביותר כבר שנים לתושבי השפלה, בעיקר לספורטאים.

למידע על יוגה לנשים בהריון במרכז.

למידע על עיסויי אבנים חמות במרכז.

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.