תמונה של רפלקסולוגיה אבחון מחלות

רפלקסולוגיה אבחון מחלות – רפלקסולוגיה היא טיפול אלטרנטיבי המתמקד בעיקר בהפעלת לחץ על כפות הרגליים, הידיים והאוזניים. יש היום בסיס ראיות קטן, אם כי הולך וגדל, המצביע על כך שהרפלקסולוגיה מציעה תוצאות חיוביות באשר לניהול ולשיפור תסמינים במגוון מצבים.

מהי רפלקסולוגיה אבחון מחלות?

לפני שנתמקד ברפלקסולוגיה אבחון מחלות, ננסה להבין מהי רפלקסולוגיה. ובכן, מדובר בטכניקה הכרוכה בלחץ ממוקד המכוון לרוב לכפות הרגליים או הידיים. הרפלקסולוגיה מבוססת על הנחת היסוד שישנם אזורים ורפלקסים בחלקים השונים של הגוף שקשורים לכול האזורים, הבלוטות והאיברים בגוף.

אבחון רפלקסולוגי

נקדים ונאמר שרפלקסולוג אינו מאבחן של מצבים רפואיים, אלא אם כן הוא מוסמך לעשות זאת. לכן כשמדובר על רפלקסולוגיה אבחון מחלות, הכוונה היא לאבחון רפלקס רגיש שיסייע לרפלקסולוג להעניק טיפול ממוקד שיוכל לסייע לכאב או למחלה שמטרידים את המטופל.

רפלקסולוגיה אבחון מחלות – הטיפול ברפלקסולוגיה מתחיל בסקירה  קצרה של ההיסטוריה הבריאותית שלכם, ובדיקה אם הרפלקסולוגיה היא הבחירה היעילה ביותר עבורכם. תהליך האבחון כולל כמה היבטים.

התשאול והאבחון

התשאול והאבחון במפגש הראשון עם הרפלקסולוג, יעזרו לו להבין את הבעיה ספציפית שלכם כדי שיוכל להתמקד בבעיה זו, תוך כדי עיסוי רפואי כפות הידיים, הרגליים או האוזניים שלכם (תלוי בבעיית הבריאות הספציפיות שלכם).

רפלקסולוגיה אבחון מחלות – הרפלקסולוג יתמקד באזור היעיל ביותר לפתרון הבעיה שלכם. חלק מבעיות הבריאות מגיבות טוב יותר לעבודה על כפות הרגליים, ואחרות לעבודה על כפות הידיים. בלי קשר למצב הבריאותי שלכם, כמו מיגרנה, בחילות או כאבי גב כרוניים.

טיפול רפלקסולוגיה אבחון מחלות – כשהרפלקסולוג מתייחס לבעיה הספציפית שלכם זה מאפשר לו לחוש את המצב בזהירות ולעבוד על האזור המתאים לזיהוי הבעיה הנוכחית.

איך זה עובד?

הטיפול הרפלקסולוגי מתמקד בכול חלקי כף הרגל, כשהוא מתחיל בבהונות ומשם עובר לכול כף הרגל, תוך שהוא מפעיל לחץ עדין בידיו, בהתאם לגישת רפלקסולוגיה אבחון מחלות.

כאשר הרפלקסים מגורים על ידי הטיפול הרפלקסולוגי, האנרגיה החשמלית הטבעית של הגוף מתחילה לזרום לאורך מערכת העצבים כדי לפתוח חסימות הקיימות באזורים הקשורים לנקודות בכף הרגל. העיסוי הרפלקסולוגי לכף היד הנקודתי מפרק את הפסולת (שמורגש כאזור גרגרי או חולי מתחת לעור), שעלולה להפריע לזרימה הטבעית של אנרגיית הגוף.

לסיכום:

העבודה על רפלקסים ספציפיים מסירה מתחים ומפעילה תגובה של מערכת העצבים הפאראסימפתטית (זו האחראית על פעולות ההרגעה והשימור כשהגוף במנוחה ועל האטת הפעולה הגופנית בעתות לחץ כדי לאפשר לגוף להגיב כראוי). ההפעלה של המערכת הפאראסימפתטית יוצרת שינוי פיזיולוגי בגוף שמשחרר חוסר איזון. עם הסרת המתח ושיפור זרימת הדם, הגוף יכול לחזור לאיזון הפנימי שנקרא הומאוסטזיס (Homeostasis).

דמיינו את ה׳הומאוסטזיס׳ כאילו הגוף מעביר להילוך ׳אוטומטי׳ כדי להחזיר את עצמו למצב ׳רגיל׳. לדוגמה, אם לחץ הדם אינו תקין, הכליות יפרישו את האנזים רנין (Renin), המעורב בלחץ הדם ואת ההורמון אריתרופויאטין (Erythropoietin), המגביר את קצב ייצור תאי הדם האדומים – כדי להחזיר את לחץ הדם למצב תקין.

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.