תמונה של רפלקסולוגיה בהריון

רפלקסולוגיה בהריון היא חלק מהטיפולים המשלימים והיא עשויה לעזור לנשים שהן לפני, במהלך או אחרי ההריון. הטיפול הרפלקסולוגי מתמקד בעיסוי אזורים בכפות הרגליים ולעתים גם בידיים ובאוזניים, כדי לספק הרפיה ושיכוך כאבים לחלקים אחרים בגוף.

רפלקסולוגיה נחשבת כטיפול משלים ואינה חלק מהטיפול הרפואי הקונבנציונלי. למרות שנשים משתמשות בשיטה זו לצד טיפול רפואי אחר, הרפלקסולוגיה היא לא אלטרנטיבה לטיפול הרפואי של נשים בהריון.

האם ררפלקסולוגיה בהריון יכולה לעזור?

ישנן מספר סיבות בגינן נשים עשויות לבחור בטיפולים משלימים, כמו טיפולי רפלקסולוגיה לנשים בהריון סיבות אלה כוללות, בין השאר, בחילות בוקר, נדודי שינה או כאבי אגן. הרפלקסולוגיה יכולה לשמש גם כטיפול מסייע למהלך הצירים והלידה.

מה חשוב לדעת על טיפול ברפלקסולוגיה בזמן ההריון?

כמו בכול הטיפולים המשלימים, אם את מתכננת לנסות רפלקסולוגיה בהריון, כדאי ליידע את הרופא שלך.

רפלקסולוגיה אינה כרוכה בנטילת איזו תרופה שעלולה להשפיע על התינוק המתפתח. כמו כן, במהלך הטיפול הרפלקסולוגי את יכולה לשבת או לשכב במצב הנוח לך.

רפלקסולוגיה לנשים בהריון נחשב טיפול בטוח

אמנם, רפלקסולוגיה בהריון נחשבת כטיפול בטוח, אבל יש נשים שחוות תופעות לוואי המתבטאות בתחושה רגשית או בעייפות רבה.

יש רפלקסולוגים שמסרבים לבצע רפלקסולוגיה בהריון, בנשים שנמצאות ב-12 השבועות הראשונים של ההריון, בגלל חשש שהטיפול עלול לגרום להתכווצויות. יחד עם זאת, אין ראיות לכך שרפלקסולוגיה יכולה לגרום ללידה מוקדמת.

למעשה, הסיכון ברפלקסולוגיה, כמו בכול טיפול משלים אחר, נוצר כאשר אישה בוחרת בטיפול רפלקסולוגי במקום לפנות קודם כל לרופא שלה.

מה קורה במהלך הטיפול הרפלקסולוגי?

בטיפול הראשון שלך הרפלקסולוג ישאל אותך מספר שאלות הנוגעות לבריאות הכללית שלך ולבעיות שבהן תרצי עזרה. לאחר מכן תסירי את הנעליים ותשבי או תשכבי בזמן שהרפלקסולוג מעסה את כפות הרגליים שלך. במקרים מסוימים הוא עשוי לעסות גם את הידיים והאוזניים שלך.

לפי הרפלקסולוגיה, אזורים בכפות הרגליים והידיים מחוברים לאיברים הפנימיים ולחלקים אחרים בגוף. לדוגמה, קצות האצבעות מחוברות לראש ולמוח; רגל שמאל מחוברת לצד השמאלי של הגוף ורגל ימין לצד הימני.

ישנן כמה תיאוריות באשר לדרך שבה רפלקסולוגיה בהריון עובדת, כגון:

  • עיסוי רפואי מומלץ לכפות הרגליים שולח למוח דרך המערכת העצבית אותות מרגיעים שיכולים להפחית מתחים וחרדות.
  • הרפלקסולוגיה יכולה לשנות את זרימת ׳שדות האנרגיה׳ בגוף, שחיוניים לבריאות טובה.
  • ואולי רפלקסולוגיה לנשים בהריון היא פשוט טיפול נעים ומרגיע שיכול לגרום לך להרגיש פחות לחץ או חרדה, מה שעשוי בתורו לשפר תסמינים שאת חשה במהלך ההריון כמו נדודי שינה או כאבים.

שירותים נוספים שתמצאו אצלי:

עיסוי רקמות עמוק >>  | עיסוי רפואי הוליסטי >> 

הרפלקסולוגיה להקלה על לידה טבעית

רפלקסולוגיה בהריון משמשת גם כדי לעזור ללידה טבעית כאשר הליך הלידה מתעכב. שיטה זו אמורה לעבוד רק כשהתינוק מוכן ללידה ולא לפני כן. אימהות לעתיד, המבקשות להימנע מהתערבויות רפואיות, יכולות למצוא שכדאי להן לקבל טיפול רפלקסולוגי כאשר תיק בית החולים שלהן ארוז ומוכן ליציאה לדרך.

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.