תמונה של מה זה שיאצו

שיאצו הוא סוג של עיסוי המבוסס על שיטת ריפוי יפנית עתיקה. בשל שמו ׳shi׳ (אצבע) ו-‘Atsu’ (לחץ) – השיאצו מתואר לעתים קרובות כצורה של אקופרסורה (Acupressure) – אחת משיטות הטיפול של הרפואה הסינית המסורתית המפעילה לחץ על נקודות מסוימות בגוף.

אז מה זה שיאצו? אמנם, כמו האקופרסורה גם השיאצו מבוסס על עקרונות הרפואה הסינית לפיה האנרגיה בגוף נעה דרך ערוצים הנקראים מרדיאנים, אבל השיאצו כולל יותר מאשר לחיצות על נקודות אקופרסורה, כמו מתיחות וטכניקות לישה שמסוגלות לשפר את טווח התנועה של המפרקים. בקיצור, שיאצו מציע צורה טיפולית דומה לאקופרסורה, המבוססת על מתיחת מרידיאנים ושרירים ותיקונם, שמקורה ביפן.

למה לצפות במהלך השיאצו?

כאשר תוהים מה זה שיאצו? צריך להבין שטיפולי שיאצו מציעים גישה שונה מהעיסוי השוודי או המערבי, אם כי כלל השיטות הללו עשויות לעזור להרגיע את הגוף והנפש.

הטיפול בשיאצו כרוך בעיסוי הגוף כולו, כשהמטפלת משתמשת באגודלים, באצבעות, במרפקים ובברכיים כדי להקל על המתח והכאב של המטופלים. המטפלת תשתמש בטכניקות השונות, בהתאם למבנה הפיזי ולרמות האנרגיה הכלליות שלכם: מתיחות עדינות, החזקה, לחיצה (עם כפות הידיים האגודלים, האצבעות, המרפקים והברכיים) ובמצבים מסוימים גם בסיבובים ובמתיחות דינמיות יותר.

אז לשאלה שלכם, מה זה שיאצו, יש המתארים טיפול זה הוא כמו ריקוד בין שני אנשים, לפעמים הטיפול הוא עוצמתי יותר ולפעמים פחות. כמו בכול עיסוי, המטופל רוצה לזכות במהלך הטיפול ברגעים של רוגע ונשימה קלה.

אחרי שהבנתם מה זה שיאצו, בטח תרצו לדעת אם זה כואב. ובכן, לאחר העיסוי יש אנשים שמרגישים כאב אבל הוא אמור להירגע תוך יום או יומיים. קחו בחשבון שאם עוצמת העיסוי הרפואי מגיעה לנקודה שבה המטופל עוצר את נשימתו או שגופו נכנס למתח, אזי המטרה מפוספסת.

מפגש שיאצו נמשך בין 60 ל-90 דקות.

מה זה שיאצו ומה היתרונות של עיסוי?

מה זה שיאצו, כבר פחות או יותר הבנו, עכשיו נבין גם למה זה עובד? פשוט משום שהטיפול משפיע על נוירוטרנסמיטורים במוח, מגביר את רמות הסרוטונין והדופמין, ובכך גם עוזר להפחתת חרדות.

הנה כמה מהיתרונות שנמצאו במחקרים שחקרו עד כה את נפלאות השיאצו:

  • שיפור תפקוד המעיים
  • ירידה בתחושת העייפות
  • הפחתת הכאב
  • איכות שינה משופרת
  • שיפור הרפיית הגוף
  • הפחתת הדיכאון
  • הפחתת כאבי הראש
  • שיפור במצבים של כאבי גב תחתון כרוניים

לסיכום:

המומחים טוענים שיש יתרון מרכזי לטיפולי שיאצו מקצועיים על פני המכשירים השונים המציעים מכשירי שיאצו ביתיים לטיפול ברגליים, בכתפיים, בגב, בצוואר או בראש.

אחרי הכול, שלא כמו מכשירי העיסוי שאין להם נפש או רגשות, המטפלת האנושית מעבירה את תחושת הריפוי והאנרגיה באמצעות הנוכחות שלה והמגע האישי הייחודי שלה. טיפולי שיאצו מעבירים למטופלים אנרגיה שמחה, בריאה ומאוזנת. אין מכשיר שיכול לשחזר את מלוא החוויה האנושית והחמלה המועברות באמצעות מגע אנושי. מחקרים כבר מצאו שלמגע האנושי כשלעצמו יש יתרונות מנחמים ומפחיתי מתח, עליהם לא תרצו לוותר!

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.