תמונה של פלדנקרייז

את שיטת פלדנקרייז פיתח ד״ר משה פלדנקרייז (1984-1904) שיצר תהליך חווייתי המדריך את המתרגל לאורך סדרת חקר המבוססת על תנועה ותחושות, כשהמתרגל מוזמן לבדוק מה קל לו יותר לבצע או מה מצריך פחות מאמץ. התרגול עצמו נועד לשנות הרגלים, לבחור בתנועה יעילה ובסופו של דבר לשחרר את הגוף ממתחים ולהבטיח גוף ונפש בריאים יותר.

שיטת פלדנקרייז מתמקדת בשיפור האדם. השיטה רותמת את היכולת הנוירו-פלסטית של המוח כדי לארגן מחדש את השליטה הנוירו-שרירית. ארגון מחדש זה מציע קואורדינציה משופרת אשר מסיטה את האדם מהרגלי התנועה הלא מודעים, הלא יעילים והכואבים שלו, לעבר דפוסים חדשים המציעים נוחות, יעילות והפעלת כוח ללא מאמץ.

הכול על שיטת פלדנקרייז

המוח שלנו הוא למעשה הליבה של הכוח, היציבות והגמישות שלנו. לאור זאת, כאשר אנחנו משפרים את האופן שבו המוח שלנו מתאם את פעולת השרירים שלנו, אנחנו מסוגלים להפוך לא רק לחזקים יותר אלא גם לגמישים יותר. וזאת, מבלי שנצטרך לקחת חלק לא באימוני כוח וגם לא בתרגילי מתיחה.

שיעורי פלדנקרייז הם מסקרנים מאוד:

  • הם מעוררים אותנו לחשיבה
  • הם מאמנים את הפרופריוספציה שלנו (proprioception), כלומר, את המודעות שלנו למיצוב ולתנועה של הגוף שלנו
  • הם משפרים את הקואורדינציה
  • הם מרחיבים את היכולת שלנו מעבר למה שחשבנו שאנחנו בכלל יכולים לעשות.

וכל זה, תוך כדי כיף!

יתרונות

לשיטת פלדנקרייז יש יתרונות רבים, וביניהם:

מוּדָעוּת

בלב השיטה שפיתח משה פלדנקרייז עומד הרעיון של מודעות באמצעות תנועה. לפי שיטה זו, כאשר האדם חווה את התנועה שלו עצמו והופך מודע יותר לגוף ולאופן שבו הוא נע במרחב, הוא גם מסוגל לחבר את הגוף והנפש עם הסביבה שלו.

נשימה

אנשים רבים, שהשתתפו בשיעורי פלדנקרייז, מדווחים שהם מרגישים שהנשימה שלהם הפכה לחופשית יותר. הנשימה החופשית מפחיתה את רמות הלחץ ומפחיתה את השפעתו השלילית של הלחץ על המערכת העצבית. המשמעות של נשימות עמוקות יותר היא שהגוף מקבל יותר חמצן שמזין את הגוף ואת המוח.

עוד שירותים שאנו נותנים:

עיסוי רפואי מתקדם >> 

טיפול שיאצו מתקדם >> 

הפגת מתחים

מתח שרירי מתפתח כאשר האדם מאמץ את השרירים יותר מכפי שהוא צריך, בדרך כלל כתוצאה מהרגלים מגונים. מתח והתכווצות של שרירים יכולים לגרום לכאבים ולעייפות. שיטת פלדנקרייז מציעה טכניקות ספציפיות להפגת מתחים המסייעות להרפיית השרירים.

פלדנקרייז הגברת החיוניות

לפי שיטת פלדנקרייז, כאשר האדם מצליח להשקיע את כל גופו לתוך מה שהוא עושה, הוא ניגש לעתודות אנרגיה שבדרך כלל אינן מנוצלות על ידו. זה מעניק לגוף יותר חיוניות ומאפשר לאדם לנוע לאורך חייו ביתר עוצמה.

שיפור ביצועים

במהלך שיעורי פלדנקרייז רוכשים המתרגלים תנועה מדויקת, מהירה ויעילה יותר, אשר מצדה משפרת גם ביצועים בתחום הספורט או האומנות. למעשה, שיטת פלדנקרייז מלמדת את המתרגלים להשתמש בכול הגוף שלהם ולהשתמש בו בצורה יעילה יותר, באופן שהתנועה תרגיש יותר טבעית ופחות מאולצת.

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.