תמונה של עיסוי במים

עיסוי במים, הוא טכניקה טיפולית המשתמשת במים כדי לסייע לעיסוי שרירים ורקמות רכות אחרות בגוף. שיטה זו נקראת לפעמים גם בשם הידרומסאז׳ (Hydro-massage). במאמר הקרוב נספק לכם את כל מה שצריך לדעת על עיסוי במים.

תהליך טיפול עיסוי במים

עיסוי במים, הידרומסאז׳, שימש כטכניקת ריפוי עוד בתרבויות יוון ורומי העתיקות, כאשר באותם זמנים הטיפול התמקד בשהייה באמבט מים חמים או קרים כדי להירגע. בעוד ששהייה באמבט וההתעמלות במים נחשבות גם הן כטכניקות הידרותרפיות, בימינו, העיסוי במים התפתח וכולל גם שימוש במתקנים שונים (כמו סילוני מים).
הטיפול עצמו מתרחש במים כשאתם לבושים בבגד ים ועוברים לסירוגין ממצבי ישיבה לציפה במים. במהלך הטיפול ייתכן גם שימוש בסילוני מים בלחץ, בהתאם להעדפות שלכם.
׳עיסוי במים׳ ללא מים – הוא שיטה הנקראת הידרומסאז׳ יבש, ומשתמשת בעיסוי המסורתי. במקום טבילה במים, שולחן הטיפולים עצמו כולל מזרון מלא מים וסילוני לחץ. במהלך הטיפול תרגישו הן את החום והן את הלחץ, מבלי להתפשט.

היתרונות של עיסוי במים

עיסוי במים מציע רבים מהיתרונות שמציע העיסוי המסורתי, עם הבונוס הנוסף של המים. אמנם, יש צורך בראיות קליניות נוספות שיתמכו בצורת טיפול זו כדרך לריפוי ולהקלה על מצבים רפואיים מסוימים, עם זאת, קיימים כמה יתרונות מוכחים, כולל:

– הרפיה ושיפור מצב הרוח

אחד היתרונות המבוססים של הטיפול בעיסוי הוא תחושת הרגיעה הכללית שהוא מציע. במקרים מסוימים, טיפול זה עשוי להקל גם על מתח וחרדה. מחקרים שבדקו אנשים עם דלקת מפרקים שגרונית מצאו שעיסוי במים מציע הקלה בכאב ושיפור מצב הרוח.

– שיכוך כאבים

מחקרים אחרים הראו כי לעיסוי במים יש השפעה על הכאב. העיסוי עצמו נוצר כשיטה משלימה לטיפול בכאבי ברכיים, גב תחתון, צוואר וכתפיים. עם זאת, נדרשים מחקרים נוספים כדי להעריך את הבטיחות והיעילות של ההידרומסאז׳ עבור כאבים כרוניים אחרים, כמו פיברומיאלגיה או כאבי ראש.

 למעבר לעמוד שיאצו לחצו>>

– הקלה לאחר אימון גופני

לפי המחקר, הידרותרפיה כללית יכולה לטפל בכאב. נראה כי זו הסיבה בגינה לא מעט חדרי כושר מציעים שולחנות הידרומסאז׳, כדרך להקלה על כאבי שרירים ועייפות לאחר האימון הגופני.

– הגברת זרימת הדם

יתרון פוטנציאלי נוסף של עיסוי במים נובע מהגברת זרימת הדם. לפי המחקר, מים קרים בעת ההידרותרפיה עשויים להגביר את זרימת הדם.

האם  ל- עיסוי במים יש תופעות לוואי?

למרות יתרונותיו של העיסוי במים, טיפול זה אינו בטוח לכולם.
ההידרומסאז׳ לא מומלץ:
– לנשים בהריון
– לאנשים עם לחץ דם גבוה
– לאנשים עם הפרעות דימום

למעבר לעמוד עיסוי רפואי לחצו>>

הידרומסאז׳ עלול לגרום לכמה תופעות לוואי, כגון:

– כוויות כתוצאה ממים חמים מדי.
– החמרה של פריחות בעור לאנשים עם אקזמה או מצב עור דלקתי אחר.
– חבורות.
– פגיעות עצביות.
– שברים, במיוחד בקרב מטופלים מבוגרים או אנשים עם אוסטיאופורוזיס.
– קריש דם – תופעת לוואי נדירה ביותר.
בכול מקרה, עדיף להתייעץ עם הרופא באשר לעיסוי במים.

 

למעבר לעמוד מרכז לרפואה משלימה >> www.eti-kagan.com

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.