שגרת החיים העמוסה שלנו כמעט ולא מאפשרת לנו להבחין בזמן החולף, אך בסופו של דבר, הגוף שלנו אינו מכונה והשנים החולפות נותנות את אותותיהן בגופנו, כשפעולות יום יום יומיות ושגרתיות הופכות למסורבלות ומאתגרות. קלנועיות למבוגרים נועדו למעשה לאפשר להם לשמור על איכות החיים ותנועה תקינה ולכן חשוב שנדע כיצד לבחור אותן

הזמן עושה את שלו

בעולם המודרני והמתקדם בו אנו חיים, כשתוחלת החיים הכללית נמצאת במגמת עלייה, התרגלנו לשמור על שגרת חיים בעצימות גבוהה ולהתייחס אל הגוף שלנו כמו למכונה. אך בסופו של דבר, עם הזמן החולף והשנים העוברות, הגוף שלנו מזכיר לנו כי עייפות החומר הגיעה גם אליו, כשפעולות שנראה לנו עד כה פשוטות ומובנות מאליהן, כמו הליכה, הופכות לקשות ומאתגרות.

כשפעולת ההליכה הופכת לפעילות מאומצת, הנטייה הרווחת של מבוגרים רבים היא פשוט להישאר בבית ולהפחית למינימום הנדרש כל פעילות המצריכה תנועה והליכה. אך כיום, עם התפתחות עולם הטכנולוגיה, קיימים מגוון עזרים יעילים ומתקדמים, המאפשרים לכל מבוגר להמשיך בשגרת החיים הנורמטיבית שלו ולהתנייד בקלות ובמהירות ממקום למקום באמצעות קלנועיות למבוגרים.

מהי קלנועית?

קלנועית למבוגרים היא למעשה סוג של רכב קל ממונע, בעל אפשרות תפעול פשוטה נוחה וקלה, המאפשרת למבוגרים בגיל השלישי המתקשים בהליכה להתנייד בקלות וביעילות ממקום למקום ולשמור על עצמאותם.

קלנועיות חשמליות מונעות על ידי סוללה אחת או שתיים, הנטענות באמצעות מטען חשמלי, המאפשר לקלנועית שעות נסיעה רבות. בקלנועית קיים מוט היגוי המאפשר לנוהג בה לכוון את הכלי, כשניתן לשלוט על המהירות שלה באמצעות כפתור מובנה

עוד שירותים שתמצאו אצלי:

דיקור סיני>>

מסאג רפואי>>

סוגי קלנועיות

אין ספק כי קלנועית חשמלית היא הבחירה האידיאלית ביותר לשמירה על איכות חיים ושגרה נורמטיבית של המבוגרים, אך מגוון הדגמים והאפשרויות הקיימות, הופכים את הבחירה של הקלנועית למעט מבלבלת. לכן, כדאי שנכיר ההבדלים העיקריים בין הסוגים השונים:

גודל – קלנועיות חשמליות מתחלקות למספר סוגים, הנבדלים בעיקרם בגודלה של הקלנועית. קלנועית חשמלית מגיעה בדגמי מיני, מיקרו, דגמים בינוניים ודגמים גדולים. כאשר גודל הקלנועית החשמלית משפיע כמובן על מספר האנשים היכולים לנסוע בה, כמו גם על מהירותה.

הנעה – קלנועית חשמלית בעלת הנעה קדמית מאפשרת נסיעה בתוואי שטח סטנדרטי יחסית, בעוד שהנעה אחורית מאפשרת גם נסיעה בכבישים, עם משקל מקסימלי של עד 160 ק"ג.

מספר גלגלים – קלנועית חשמלית בעלת 3 גלגלים מאפשרת תמרון אופטימלי ושימוש נוח בתוך הבית, כשקלנועית בעלת 4 גלגלים מאפשרת בטיחות ויציבות מקסימלית.

איך נבחר קלנועית מתאימה?

קלנועית חשמלית נועדה בסופו של דבר לאפשר תנועה ואיכות חיים עבור האדם המבוגר, ולכן, בבואנו לבחור קלנועית, עלינו להתאים אותה אליו באופן המיטבי ביותר. כך, מומלץ לעשות נסיעת מבחן קצרה בכדי לוודא כי המושב נוח ואפשרויות תפעול הקלנועית פשוטות ונוחות למשתמש.

לאחר מכן, מומלץ להתאים את הקלנועית לאופן השימוש המיועד – תוואי הנסיעה העיקרי המיועד, תדירות השימוש ומספר האנשים העתידים לנהוג ברכב בו זמנית.

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.