הביטוי המוכר נפש בריאה בגוף בריא קיבל בעשור האחרון חיזוקים ממחקרים רבים שהוכיחו שאכן יש קשר מובהק בין הפן הרגשי לפן הפיזי בחיים. בהתאם מומלץ לכל אחד ואחת למצוא דרכים להעצים את הנפש ולספק לה שלווה חיונית, ובפרט להכיר את אחת השיטות האפקטיביות ביותר – מיינדפולנס.

גוף בריא – באמצעות כושר ותזונה נכונה

המודעות לתזונה נכונה, כושר גופני, צריכת חלבונים ופחמימות לאחר אימון, פעילות אירובית ואנאירובית ועוד.. עלתה מאוד בקרב כלל האוכלוסייה ברחבי העולם בעשור האחרון. אך תזונה נכונה וספורט הם רק 50% מהשמירה על הגוף שלנו מכיוון שגוף בריא לא מסתכם רק בכושר גופי גבוה אלא גם בנפש בריאה.

מה זה מיינדפולנס?

מיינדפולנס (Mindfulness) – ובעברית קשיבות – היא קודם כל קונספט. המהות שלה היא פיתוח היכולת למקד את תשומת הלב, כלפי חוץ ובעיקר כלפי פנים, תוך נטרול אינספור הסחות הדעת שקיימות סביבנו בכל מקום כמעט ובכל נקודת זמן כמעט.

התועלת המידית היא העלאת רמת המודעות שלנו למה שקורה מסביבנו ועוד יותר מכך למה שקורה בתוכנו. רווח משמעותי נוסף הוא פיתוח היכולת לעבור ממצב אוטומט שמאפיין חלק ניכר מההתנהלות של רוב בני האדם למצב של בחירה מודעת.

לקבלת פרטים על דיקור סיני לחצו>>

למה כדאי לתרגל מיינדפולנס?

תרגול קבוע של מיינדפולנס מסייע לנו להיות ממוקדים יותר וגם יצירתיים יותר. בנוסף היכולת למסך הפרעות שונות והסחות דעת מייצרת בהירות מחשבתית, ובזכותה קבלת ההחלטות משתפרת מאוד. בעזרת הקשיבות אנחנו גם לומדים לזהות את הטוב שבחיינו ולהעריך אותו (כשללא הכלי המופלא הזה במקרים רבים המרכיבים החיוביים במציאות נחווים כמובנים מאליהם וכלל לא נלקחים בחשבון – כך שבאמצעות המיינדפולנס עולה גם מפלס שביעות הרצון מהחיים ואפילו האושר).

בנוסף ישנם מחקרים שמצאו קשר בין מיינדפולנס לשיפור יכולות הלמידה, לאכילה מודעת ולכן מאוזנת ובריאה יותר, להפחתת רמות הסטרס ומאחר שהגוף והנפש כאמור שלובים זה בזה גם לחיזוק מערכת החיסון ולהתמודדות מוצלחת יותר עם מצוקות בריאותיות כרוניות. להתייעצות עם אתי קגן לצורך מסאג רפואי לחצו כאן>>

איך רוכשים את יכולת הקשיבות?

בעידן של מולטי-טסקינג, אינספור גירויים מסוגים שונים וקשיי קשב וריכוז משמעותיים לא קל, ובוודאי שלא מובן מאליו, לפתח קשיבות אמיתית.

המפתח לרכישת היכולת המועילה הוא תרגול. ככל שמתרגלים יותר מיינדפולנס, כך משתפרת הקשיבות ומושגות כל התועלות יקרות הערך. מפתח נוסף הוא תיאום ציפיות – חשוב להבין שמדובר בתהליך, ולכן אין סיבה להילחץ גם אם בפעמים הראשונות תשומת הלב במהלך התרגול נודדת למחוזות אחרים והריכוז אינו מלא. סדנת מיינדפולנס למתחילים מאפשרת לתרגל קשיבות בתנאים אופטימליים בתחילת הדרך וגם לקבל כלים ליישום נוח בהמשך. מדיטציה מסייעת מאוד לתרגול מיינדפולנס, ולכן כל אחד וכל אחת יכולים להיעזר בשיטה בכל מקום ובכל נקודת זמן, בלי צורך בעזרים או באביזרי למעבר לעמוד מרכז לרפואה משלימה לחצו כאן>>

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.