תחום הרפלקסולוגיה נחשב לענף טיפולי מרתק בעת המודרנית. מן הצד האחד הוא נשען על השקפות עולם מן הרפואה המסורתית אשר לוקחת אותנו אל תרבויות עתיקות יומין ומרתקות, ומן הצד השני זהו תחום אשר הולך יד ביד עם תפיסות עולם רפואיות מערביות המצדדות בטיפול באמצעות מגע ונקודות לחיצה לתרפיה ושיפור הבריאות.

כיצד הרפלקסולוגיה פועלת?

טכניקת טיפול זו מתבססת על תפיסת היסוד שכף רגלנו מקושרת ומשקפת את איברי הגוף השונים. כל נקודה מתאימה לאיבר אחר, וכל נגיעה בנקודה זו וטיפול בה, משפיעה על אותו איבר ועל פעילותו.

הדעה הפופולרית היא שרפלקסולוגיה היא טכניקת טיפול ותו לא, אולם היא גם מאפשרת למטפל או המטפלת לבצע אבחון ולהצביע על הסוגיה ממנה סובל המטופל, ואופן הטיפול הנדרש.

למעשה, רפלקסולוגים רבים נוטים לתאר את כף הרגל כמעין דו"ח מפורט אשר מגולל על התהליכים השונים המתרחשים בגופנו, לא אחת עוד מבלי שהמטופל או המטופלת מודעים אליהם.

ספרות ענפה בנושא זה ניתן למצוא כאן

התפתחות השיטה

למעשה מדובר בשיטת טיפול ישנה-חדשה.

אזכורים לטכניקות הטיפול הללו ניתן עוד למצוא בכתבים עתיקים מתרבויות עתיקות יומין בכל רחבי העולם. מציורי קיר מפורסמים שהתנוססו במצרים העתיקה ועד לטכניקות טיפול דומות שתוארו בכתבים הסיניים וההודיים.

טכניקת טיפול זו נעלמה באופן יחסי לאורך מאות שנים, והיא החלה לחזור לאיתנה בראשית המאה העשרים, אז בר פיצג'רלד, רופא אמריקאי, החל לפתחה מחדש כאשר שם לב שנקודות לחיצה מסוימות בכפות הרגליים, מאפשרות לו להקל על מכאוביהם של מטופליו ולעתים אף להפחית את משך הזמן הנדרש להחלמתם המלאה.

שיטתו צברה לה קהל מאמינים רחב שאף נטל על עצמו את המשימה להמשיך ולפתחה עד לכדי תרשים הממפה את כפות הרגליים ושמדגיש את השפעתה של כל נקודת לחיצה והתאמתה אל האיבר שבגוף.

האם עלי לשקול טיפול רק כאשר אינני חש בטוב?

מן השאלה וודאי אתם יכולים לנחש את התשובה – הרפלקסולוגיה יכולה להתאים לכל מי שמעוניין ומעוניינת לשפר בריאותם ואת תחושת חיוניותם.

הטכניקה מתאימה לאנשים הסובלים ממכאובים פיזיים והן למטופלים המעידים על בעיות רגשיות שונות.

ככלל, ניתן להתאים את הטיפול לאנשים המעידים על תחושת תשישות ממושכת שאיננה מתפוגגת לאחר שנת לילה טובה, אנשים המעידים על סטרס מתמשך או הלוקים בחרדות, אנשים הסובלים ממעי רגיז, כאבי גוף ואף בעיות נקודתיות דוגמת אלרגיות או חוסר איזון הורמונלי.

למעבר לעמוד דיקור סיני לחצו>>

כיצד המדע מתייחס אל הרפלקסולוגיה?

בדומה לתחומים רבים בענף הרפואה המשלימה, הדעות נוטות לכאן ולשם ועודנה ישנה מחלוקת.

כן ניתן ואף חשוב לציין שמדובר בטכניקה שאף מוצעת על-ידי קופות החולים השונות במסגרת המחלקות לרפואה אלטרנטיבית, וכן ניתן להפנות לספרות מקצועית ענפה בנושא רפואה משלימה בכלל ורפלקסולוגיה בפרט.

התייעצו איתי

מעוניינים בטיפול? עוד טרם הספקתם להכיר את הרפלקסולוגיה וזקוקים לפרטים נוספים?

אני מזמינה אתכם ליצור עמי קשר טלפוני או להשאיר פנייה באתר, ואשוב אליכם בהקדם האפשרי.

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.