תאונת דרכים קשה, אירוע מוחי, פגיעה אורטופדית או אולי התאוששות מניתוח. אלה הם מצבים שיתכן ויחייבו תהליך שיקום, קצר או ארוך. תהליך שיקום נועד להעניק למשתקם מסגרת תומכת עם כל הטיפולים והשירותים להם הוא זקוק על מנת להתחזק ולשפר את התפקוד בדרך חזרה לשגרה. בשנים האחרונות ועל אחת כמה וכמה על רקע הקורונה עלתה המודעות לשיקום ביתי בסביבת המגורים הבטוחה, המוגנת והמוכרת של המטופל.

בדרך זו, המטופל נמצא במקום הטבעי לו והשיקום פחות משפיע על שגרת החיים של בני הבית. ניתן לשמור על סביבה סטרילית ככל שניתן בנוחות המבוקשת ולצמצם הגעה לטיפולים במרכזים רפואיים, חיסכון של אנרגיות וזמן בנסיעות ובתורים וכן לשמור על צוות מטפלים קבוע שמגיע ישירות לביתו של המשתקם. לצד הטיפולים הקונבנציונאליים, מתן תרופות, תמיכה של אנשי סיעוד, קלינאית תקשורת, ריפוי בעיסוק וכדומה, יש חשיבות רבה גם לרפואה משלימה בתמיכה בהצלחת השיקום.

מהי התרומה של הרפואה המשלימה בהצלחת השיקום הביתי?

רפואה משלימה מסייעת בחיזוק הגוף, הפחתת לחץ שבאופן טבעי נלווה לתהליכי השיקום המורכבים והמאתגרים והפחתתו חיונית למסוגלות של המשתקם, שיפור השינה שחיונית לתפקוד ותמיכה במערכת החיסונית החלשה. חשוב כמובן לבצע אבחון לפי הצרכים והרקע על מנת להתאים את הטיפולים המשלימים הרלבנטיים למטופל בתהליך השיקום כאשר ניתן לבצע את הטיפולים גם בסביבת המגורים. מדובר בטיפולים במגע או בחומרים טבעיים לחיזוק הגוף.

הקשר בין עיסוי רפואי לשיפור התפקוד והפחתת הלחץ בשיקום

עיסוי רפואי יכול מאוד לסייע בחיזוק המבוקש בזמן השיקום בבית והוא ממוקד באזורים ספציפיים בגוף הכואבים או דרושים חיזוק בין אם מדובר בטיפול עצבי שרירי או עיסוי רקמות עמוק, עיסוי רקמות הגוף הרכות דוגמת השרירים, רקמות החיבור, גידים ורצועות על מנת לייצר תנאים אופטימאליים לתיקון הגוף במיוחד לאחר פציעה או טראומה שעבר הגוף. כמו כן, העיסוי הרפואי מרגיע מאוד ויכול לסייע גם בהפחתת הכאב וגם בהשגת השלווה המבוקשת.
שיאצו אף היא שיטת טיפול הוליסטית שיכולה לקדם ריפוי ורגיעה, באיזון בין גוף לנפש, באמצעות לחץ אצבעות ויכולה לסייע בבעיות אורתופדיות, נוירולוגיה ובעיות רגשיות הנלוות למצבי שיקום.

יעילות הדיקור הסיני והרפלקסולוגיה למשתקמים בסביבת המגורים

שיטת טיפול יעילה נוספת שיכולה לתמוך ולסייע בהצלחת תהליכי שיקום היא דיקור סיני שנבחנה בהקשר של האצת החלמה במקרים של פציעות ספורט, ניתוחים אורטופדיים ועוד פגיעות שיצרו טראומה למערכת השלד, השרירים והרקמות הרכות. הטראומה גורמת לכאב ותפקוד לקוי ויש צורך לשפר את זרימת הדם, להפחית דלקת ולחזק את המערכת החיסונית ולווסת את המערכת האנדוקרינית. דיקור סיני יכול לסייע בהפחתת הדלקת, הפחתת הצורך בתרופות נגד כאבים, לקצר את זמן הריפוי ולהעלות את קצב ההתאוששות.
טכניקת ריפוי עתיקה ואפקטיבית לתהליכי שיקום היא רפלקסולוגיה להפעלת לחץ באזורים מסוימים בכפות הרגליים והידיים להאצת זרימת דם משופרת לאיבר מסוים ולקידום ההתאוששות, הקלה על כאבים והתמודדות עם המצב. אופיו הלא פולשני של טיפול רפלקסולוגיה מתאים מאוד לסובלים מרגישות או למי שמחפש שיטת טיפול שיכולה גם להרגיע ולא רק לסייע מהבחינה הפיזית. בכל מקרה, טיפול רפלקסולוגי לא דורש היערכות מיוחדות.
טיפולים מהרפואה המשלימה מתאימים מאוד לביצוע בסביבת המגורים כשהמטופל יכול לשכב תוך כדי הטיפול, ניתן להביא לחלל מיטת טיפולים או לבצע טיפולים שונים בתנאים הקיימים. בכל מקרה, חשוב לפנות לאנשי טיפול מומלצים שיוכלו לבצע את הטיפול האופטימאלי במסגרת השיקום הביתי.

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.