אתי קגן

תחום הרפואה המשלימה והטיפול האלטרנטיבי תפס תאוצה משמעותית גדולה בישראל ובעולם כולו בעשור האחרון, כאשר רבים מאיתנו מחפשים אחר פתרונות משלימים לבריאות הגוף והנפש, לסינרגיה ולהתרגעות.

מלבד היכולות המקצועיות כמובן של המטפל/ים שמהוות את בסיס השירות, תכנון ועיצוב הקליניקה ויצירת אווירה מתאימה לטיפול חשובה מאין כמותה, ומהווה את אחד מן הצעדים הראשונים בתחום. תכנון ראשוני של כל קליניקה מצריך בחירה של מקום מתאים, רצוי בעל כניסה פרטית ואווירה שקטה, תכנון אדריכלי מתאים ורכישת ציוד, כאשר ציוד למטפלים ברפואה משלימה נחלק לשני סוגים עיקריים:

ציוד קבוע

לרוב הפריט הבולט והיקר בחלק זה הוא מיטת הטיפול וישנן סוגים רבים של מיטות בהתאמה לסוג הטיפול: מיטות לעיסוי רפואי, מיטות כירופרקטיקה, מיטות מתכווננות או קבועות, מיטות ניידות למטפלים אשר נותנים שירות בבית הלקוח ואחרות. בבחירת מיטת טיפולים חשוב לתת את הדעת על גובה המיטה, כך לדוגמא מיטות הניתנות לכיוון הגובה יהיו יעילות ונוחות יותר, הן למטפל והן למטופל. פרמטר חשוב נוסף הוא נגישות המטפל ורצוי לבחור במיטה בעלת שוליים צרים המאפשרת נגישות למטופל מכל כיוון, ולמקם אותה במרכז החדר ולא בסמיכות לקיר או רהיט.

מיטת טיפולים איכותית תכלול לכל הפחות 6 רגליים מה שיעניק לה יציבות גם במקרים של מטופלים כבדי משקל. קיימות מיטות מעץ או מברזל, כאשר שני החומרים נותנים רמת יציבות טובה ומגוון עיצובים לבחירה. במידת הניתן רצוי להעדיף מיטה קבועה ולא מתקפלת, שמציגה עמידות גבוהה ויציבות טובה יותר, גם אם במחיר רכישת מיטה ניידת נוספת לטיפולי חוץ.

ציוד קבוע נוסף בהתאם לאופי הטיפול בקליניקה: תאורה רכה ומודולרית, סט אבנים חמות לעיסוי ולהרגעה, מבערים להפצת ריח ואווירה, סדינים רכים ונעימים לתחלופה ואביזרים נוספים על פי הצרכים הטיפוליים בקליניקה.

ציוד מתכלה

ציוד מתכלה הוא ציוד לשימוש חד-פעמי ו/או לשימוש מוגבל, לצרכים הטיפוליים או ליצירת אווירה, ולתחזוקת הקליניקה. בין המוצרים הנפוצים בתחום הציוד המתכלה:

  1. ציפה למנח הראש – ציפה חד פעמית אשר מתלבשת על מנח הראש של המיטה באמצעות גומי ומסייעת בשמירה על היגיינה (נקראת גם "כיסוי לבייגלה").

 

  1. נרות – נרות ריחניים למבערים, ליצירת ריח נעים, חמימות ואווירה רגועה.

 

  1. מחטים – בקליניקות המתמחות בדיקור סיני נדרש השימוש בכמות גדולה של מחטים, במידות שונות של אורך ועובי, להחדרה לאזורים שונים בגוף המטופל.

 

  1. שמנים – שמנים ריחניים למבערים, שמני עיסוי ושמנים טיפוליים שונים.

 

  1. אלכוהול – אלכוהול בריכוז גבוה משמש פעמים רבות לחיטוי העור והגוף בנקודות מסוימות ולייצר טיפול סטרילי ברמה גבוהה גבוהה, ומשמש כמוצר בסיס בקליניקות טיפוליות רבות.

ברכישה של ציוד מתכלה מומלץ להשוות מחירים ואיכויות בין מספר ספקים ולבחור בספק קבוע תוך יצירת הזמנה קבועה ברמה השבועית או החודשית על פי צורך. ספקים רבים נוהגים לספק משלוחים ללא עלות לקליניקות ובאמצעות סוכני השטח לעדכן על מוצרים חדשניים ופיתוחים בתחום. מארזי חיסכון גדולים לרוב יהיו כלכליים יותר לרכישה של מוצרים מתכלים מרכישות קטנות ונקודתיות. למעבר לעמוד מרכז לרפואה משלימה >>

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.