טיפולי רפואה משלימה לשיקום הפה

הרפואה משלימה רואה את הגוף כיחידה הוליסטית ושלמה בה כל אחד מהאיברים משפיע על האחר. מגוון טיפולי הרפואה המשלימה מחזקים את הגוף, משפרים את המערכת החיסונית ומסייעים בכל תחומי החיים, החל מחולשה באיברים השונים, השמנה, בעיית קשב וריכוז, חרדות ועד טיפול בכאבי שיניים לפני ולאחר טיפול.

אחד מהטיפולים המובילים בתחום הרפואה המשלימה הוא הדיקור הסיני אשר משפיע ועוזר לטווח רחב של תופעות באמצעות מספר דרכים:

  1. העלמת הכאב באמצעות שחרורם של אנדורפינים (חומרים כימיים הקיימים במוח ומסייעים בהפחתת כאב). ממחקרים רבים עולה כי הטיפול מפעיל שחרור של אנדורפינים לתוך זרם הדם ובכך מביא לשיכוך כאבים ומעלה את מצב הרוח.
  2. השפעה על פעילות המוח. ממחקרים רבים עולה כי לטיפול ישנה השפעה עצבית נרחבת על פעילותו של המוח שבסופו של דבר מובילה להפרשה של חומרים משככי כאבים.
  3. השפעה הורמונלית. ממחקרים עולה כי לטיפול יש השפעה רבה על איברים ועל מערכות, הנגרמת כתוצאה מהפעלת המערכת האנדוקרינית אשר אחראית על ייצור ההורמונים בגוף.
  4. השפעה על רקמות החיבור. ממחקרים עולה כי נקודות הדיקור הנהוגות בטיפול ממוקמות במקביל למיקומן של רקמות החיבור בגוף ולכן במהלך הטיפול חל גירוי של המחטים ברקמות החיבור המשפיע על אזורים מרוחקים יותר בגוף.
  5. השפעה כל מערכת העצבים המרכזית. ממחקרים עולה כי בטיפול חלה השפעה על מערכת העצבים ובכך למעשה חלות שלל השפעות על הגוף: הפחתת לחץ וכאבים, איזון לחץ דם, שיפור השינה ועוד.

גם טיפול הרפלקסולוגיה ידועה כשיטה טבעית לריפוי והקלה על כאבים כרוניים או זמניים. במקרה של כאבי שיניים אשר נובעים מחור בשן או כתוצאה מטיפול שיניים לשיקום הפה, ניתן לחסוך בכדורים לשיכוך כאבים ולבחור בשיטת ריפוי טבעית אשר מקלה על כאבי שיניים וחוסכת לכם תופעות לוואי מזיקות. קיימים טיפולי שיניים שגורמים לכאבים שחולפים במשך הזמן, בדרך כלל מדובר בטיפולים מורכבים יותר של השתלות שיניים וקיימים כאבים שעוברים קצת אחרי הטיפול, בדרך כלל מדובר בטיפולים פשוטים יותר של סתימה וכו'. כאב הנגרם כתוצאה מטיפול שיניים אמור בסופו של דבר לחלוף, אך נוכחותו פוגעת באיכות החיים שלנו ובאופן ההתנהלות היומיומי שלנו ולכך בדיוק מתאימה הרפואה המשלימה המציעה לשכך את הכאב ולהעלימו לגמרי ללא צורך בשימוש בחומרים כימיים שעלולים להזיק.

על פי הרפלקסולוגיה קיימות מספר נקודות לחיצה אשר עוזרות להפחית את רמת כאב השיניים ואף להעלימו בכלל:

  • בפרקי הידיים – נקודה מספר אחת ממוקמת בפרק היד בחיבור של כף היד לזרוע.
  • נקודה מספר שתיים ממוקמת בשקע שבין האגודל והאצבע.
  • בכפות הרגליים – ברגל השמאלית, בין שני האצבעות השמאליות לבין שלושת האצבעות הימניות.
  • בכף רגל ימין, בין שתי האצבעות הימניות לבין שלושת האצבעות השמאליות.
  • באזור הפנים נמצאות שתי נקודות לחיצה בשני צדי הלחיים על גבי קמטי ההבעה.

לסיכום, לפני טיפול שיניים או כל טיפול אחר שבסיומו צפויים כאבים, חשוב לבדוק עם הרופא מהו הכאב שתחושו ולמשך כמה זמן לאחר סיום הטיפול, האם הכאב ירגיש כמו דקירה, האם אמורה להיות רגישות לקור או לחום, האם האב יהיה חזק ויקשה על ההתנהלות היומיומית הרגילה או שמה מדובר בכאב עמום שניתן להמשיך ולתפקד רגיל לצדו. חשוב לדעת זאת מראש על מנת להתארגן בהתאם ועל מנת לוודא שהכאבים מהם תסבלו הם בגדר הנורמה לטיפול שעברתם ולא חורגים ממנה. תמיד חשוב לזכור, טיפולי הרפואה המשלימה עוזרים לשפר מדדים רבים בגופנו גם אם באנו במטרה לטפל בבעיה נקודתית ביותר.

להתייעצות עם אתי קגן מרכז לרפואה משלימה

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.