אבנים חמות

התרחשותו של אירוע מוחי מלווה במספר סימנים מקדימים, כגון: תחושת בלבול פתאומית, אסימטריה בפנים, חולשה פתאומית בצד הגוף, קושי בדיבור וקושי בבליעה. הופעתם של סימנים מקדימים אלו מחייבים אתכם להיערך לפינוי מיידי של האדם הלוקה באירועי מוחי לבית החולים, וזאת על מנת להעניק לו את הטיפול הראשוני העלול לעשות את ההבדל בין חיים למוות ובין  הופעתם של נזקים נוירולוגיים ברי שיקום לבין נזקים נוירולוגיים בלתי הפיכים.

מספר מילים על אירוע מוחי

אירוע מוחי הוא למעשה אירוע חירום רפואי המתרחש בעקבות הפרעה באספקת הדם לרקמות המוח. אירוע רפואי זה נחשב לאחד משלושת גורמי התמותה העיקריים, כאשר במקרים בהם האירוע המוחי אינו מסתיים במוות, עלולים להתפתח נזקים נוירולוגיים בלתי הפיכים (שיתוק), לצד נזקים נוירולוגיים ברי שיקום, כאשר היקפם ומידת הנזק שלהם נקבעת בהתאם למהירות בו ניתן הטיפול הרפואי הנדרש. על פי נתונים שונים, בישראל מתרחשים קרוב לעשרים אלף מקרים של אירועים מוחיים מדי שנה, כאשר שבעים אחוזים מהמקרים מחייבים הליך שיקומי.

הליכי שיקום לאחר אירוע מוחי

שיקום לאחר אירוע מוחי הוא תהליך שיקומי המותאם למצבו הפיזי, הקוגניטיבי והנוירולוגי של המטופל, כאשר משך השיקום נקבע בהתאם לתגובתו להליך השיקומי. בכל אתם מקרים בהם מדובר בהופעתם של נזקים נוירולוגיים ברי שיקום, האדם החווה אירוע מוחי נדרש בין היתר לטיפולי פיזיותרפיה וטיפולים נוספים מתחום הרפואה המשלימה אשר נועדו לצרכי טיפול בתופעות שכיחות המאפיינות פגיעה מוחית, כגון:

  • בעיות הליכה – קשיי הליכה המלווים בתחושת כבדות ונוקשות.
  • חולשה – כאן מדובר על חולשה תמידית הנובעת עקב תפקוד לקוי של אחד מצידי הגוף.
  • כאבים  – כאבים תדירים באזורי גוף שונים המלווים גם בתחושת נימול.
  • שיתוק  – שיתוק זמני של חצי הפנים.
  • פגיעה ביכולות הדיבור – קושי בהיגוי מילים.
  • בעיות ביציבות – חוסר שיווי משקל ופגיעה ביציבה הכללית של הגוף.
  • למעבר לעמוד דיקור סיני לחצו

טיפולי רפואה משלימה במסגרת הליך השיקום

טיפולי רפואה משלימה מהווים חלק בלתי נפרד כיום מכל הליך שיקומי הנדרש במצבים בהם מדובר בהופעתם של נזקים נוירולוגיים ברי שיקום לאחר אירוע מוחי. טיפולים אלו משתלבים בכל מסגרת שיקומית המתקיימת במוסדות שיקום כאלו ואחרים והם מוצעים גם במסגרת טיפולית לאחר שהמטופל שוחרר לביתו, וזאת לצרכי חיזוק מערכות הגוף והתפקוד היומיומי.

ברוב המקרים, נבנית עבור כל מטופל תכנית טיפולים פרטנית המותאמת למצבו הפיזיולוגי והנוירולוגי כאחד, כאשר תכנית זו משלבת בתוכה מגון רחב של טיפולים מתחום הרפואה המשלימה והיא נבנית על ידי צוות מטפלים מקצועי ומוסמך המלווה בין היתר הליכי שיקום לאחר אירוע מוחי.

תכנית שיקומית המשלבת בתוכה טיפולי רפואה משלימה, נועדה לכל אותם אנשים המתמודדים עם נזקים נוירולוגיים ברי שיקום, כאשר גם במקרים בהם מדובר בנזקים נוירולוגיים בלתי הפיכים, קיימת חשיבות רבה לשילובם של טיפולי הרפואה המשלימה בהתאם למצבו של המטופל.

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.