מסאג

כאבי שרירים ומפרקים עלולים להופיע בכל גיל ובכל מצב גופני ויש לכך סיבות רבות ומגוונות, החל מפציעות ספורט ועד גנטיקה, ואפילו גורמים חיצוניים כמו מזג האוויר, המיטה עליה אתם ישנים או הנעליים שאתם נועלים מדי יום. אז כיצד תוכלו לטפל בהם ולהקל על הכאב? המשיכו לקרוא ותגלו את כל התשובות

סובלים מכאבי שרירים, מפרקים דואבים וקושי וכאב בתנועה ואפילו בזמן מנוחה? אתם ממש לא חייבים לקבל זאת כגזירה משמיים. כיום תוכלו למצוא מגוון פתרונות לכאבים, הן רפואיים והן מתחום הרפואה המשלימה, אשר מאפשרים למטופל הקלה בכאבים ושיפור משמעותי באיכות החיים. בפן הרפואי, מומלץ להתייעץ ראשית עם רופא מטפל לצורך אבחון ראשוני, ובמקביל כדאי ללמוד מראש את הסיבות לכאבים ואת אמצעי הטיפול העומדים לרשותכם, באמצעות פורטל מידע רפואי אשר יאפשרו לכם גישה למידע רפואי אונליין. לאחר שתעברו אבחון על ידי גורם מטפל, תוכלו לדעת האם מצבכם מצריך שינוי באורח החיים – כמו בניית תפריט מותאם והקפדה על פעילות ספורטיבית וביצוע תרגילים לתרגול תנועתיות באופן יומיומי, וכן האם יש צורך בטיפול תרופתי וטיפולים נוספים כמו פיזיותרפיה.

טיפול והקלה בכאבים באמצעות טיפולים במגע

בנוסף לאמצעים רפואיים, נחשבים טיפולי רפואה משלימה כאמצעי טיפול יעיל להקלה בכאבים. בין סוגי הטיפולים תמצאו עיסויים המתמקדים באזורים שונים בגוף לצד טיפולים נוספים שמטרתם לטפל בכאבי שרירים ובעיות מפרקים באמצעות מגע וטכניקות שונות ומגוונות. בין השיטות המוכרות אשר נחשבות כאמצעי יעיל לטיפול בכאבים נמצאים עיסוי רפואי, דיקור סיני, עיסוי רקמות עמוק, רפלקסולוגיה, שיאצו ועוד.

עיסוי רפואי מומלץ למשל, הינו טיפול אשר מותאם לכל מטופל ונועד לספק מענה לבעיה הספציפית ממנה הוא סובל. לעיסוי הרפואי יש יתרונות רבות היות והוא מעודד הפרשה של חומרים כימיים אשר מגבירים את זרימת הדם בשלד ובשרירים, בזכות גירוי של אזורים ונקודות שונות בגוף. העיסוי תורם להגדלת הגמישות במפרקים פגועים, להרפיה של שרירים תפוסים והוא מספק הקלה משמעותית בכאבים. עיסוי רפואי הינו סוג טיפול הנחשב כמתאים לכל אדם וניתן למצוא טיפולים מותאמים לנשים בהיריון, ספורטאים, אנשים הסובלים מטראומות ופגיעות גוף שונות ועוד.

דיקור סיני הינו שיטת טיפול מסורתית אשר נחשבת אף היא כיעילה ביצירת הקלה בכאבי שרירים ומפרקים. הטיפול הוכח כיעיל בקרב מטופלים בגילאים שונים, נשים וגברים כאחד. שיטת הדיקור מאפשרת למטופל ליהנות מהקלה משמעותית בכאבים ללא צורך בנטילת תרופות או בטיפול רפואי צמוד.

עיסוי רקמות עמוק הוא סוג טיפול המפעיל לחץ רב על אזורים שונים בגוף וכך מגביר את זרימת הדם. הטיפול מסייע בהקלה בכאבי שרירים ומפרקים, אך היות והינו עיסוי אינטנסיבי אשר לא מתאים לכל מטופל, יש לבצע אבחון מקצועי אצל גורם מוסמך טרם תחילת הטיפול.

טיפולי רפלקסולוגיה מתמקדים במגע בכף הרגל באמצעות לחיצות, דרכו הם מספקים מענה לשלל בעיות רפואיות. טיפול רפלקסולוגי קבוע תורם בשיפור זרימת הדם ומאפשר לשחרר חסימות במערכות הגוף השונות.

שיאצו הינו טיפול באמצעות מגע אשר מקורו ביפן והוא משלב ידע מערבי לצד מסורתי. הטיפול מספק הקלה בכאבי שרירים ומפרקים וכן שחרור חסימות שונות בגוף. שיאצו כוללי סוגי טיפול מגוונים אשר הבסיס להם משותף: לחיצות באגודלים והפעלת לחץ בחלקים שונים של הגוף, המבוצע בתנוחות שונות.

לא משנה באיזה טיפול בחרתם, ההמלצה הרווחת היא להתייעץ עם גורם רפואי טרם תחילת טיפול. בנוסף חשוב לוודא שהמטפל אותו בחרתם עבר הסמכה והינו מורשה לספק טיפול באותו תחום.

 

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.