רפלקסולוגיה היא שיטת טיפול אשר נולדה ברפואה הסינית המהווה כיום רפואה משלימה לצד שיטות האבחון והטיפול המסורתיות הקונבנציונליות. טיפול רפלקסולוגיה מתבצע אל מול כף הרגל, כאשר השיטה מתבססת על אמונה כי קיים קשר בין נקודות שונות על גבי כף הרגל לאיברי הגוף השונים.

כיצד מתבצע טיפול רפלקסולוגיה?

הטיפול מתחיל באבחון המתבצע על ידי תשאול המטופל ובדיקה פיזית. בהתאם לתלונות המטופל ולהיסטוריה הרפואית שלו, ובהמשך באמצעות לחיצות ועיסוי כף הרגל בהתאמה לאופי הבעיה והצורך הרפואי.

האן מדובר בטיפול חד פעמי?

טיפול רפלקסולוגיה אינו חד פעמי ומתבצע בסדרות של טיפולים על פי אבחון וקביעת המטפל. לשמירה על רצף הטיפולים חשיבות רבה בריפוי ובהחלמה, כאשר כבר לאחר שניים או שלושה טיפולים יחוש המטופל הקלה בתסמיני הבעיה. יחד עם זאת, מדובר בהקלה זמנית ויש להשלים את סדרת הטיפולים האמורה על מנת למצות את הצלחת הטיפול.

זמן הטיפול

טיפול רפלקסולוגיה אורך כארבעים וחמש דקות ועד לשעת טיפול. מדובר בזמן הנדרש והמספק לעבודת המטפל על נקודות המכאוב והרגישות בכף הרגל לטובת החלמה ומרגוע של בעיות רפואיות.

באילו סוגי בעיות מטפלת הרפלקסולוגיה?

היריון- היריון יוצר לחץ ומכאובים על גוף האישה, לרבות תופעות נוספות בניהן בחילות, הקאות, צרבת, עייפות כרונית וכאבים בשלד. טיפול רפלקסולוגיה סדיר בזמן ההיריון יסייע בשחרור הלחצים ויביא להקלה משמעותית בתסמינים ובמכאובים השונים.

מיגרנות- מיגרנות נגרמות מסיבות רבות ושונות, ואופן הופעתן משתנה ממטופל למטופל. טרם תחילת הטיפול ברפלקסולוגיה להקלה במיגרנות יאתר המטפל והמאבן את הסיבה העיקרית למיגרנה וממנה יגזור תכנית טיפולית מתאימה.

בעיות במערכת העיכול

בעיות במערכת העיכול- רפלקסולוגיה נוגעת גם בבעיות רב מערכתיות, בניהן קשיים במערכת העיכול, כאבי בטן, בעיה ביציאות, מחלות מעיים ואחרות. באמצעות סדרת טיפולים מותאמת העובדת על נקודות המקושרות למערכת העיכול ניתן להגיע לתוצאה מצוינת ובדרך טבעית.

מחלות גריאטריות- בגיל השלישי סובלים לא מעט ממחלות גריאטריות, בניהן מכאובים שונים בחלקי השלד, השרירים ובכפות הרגליים. טיפול נכון בכפות הרגליים גם יחזק ויסייע במרפא למחלות ולאזורים אחרים בגוף, וגם יחזק את כף הרגל עצמה, את היציבה ואת חלוקת העומס בגוף.

בעיות נשימה

בעיות נשימה- רפלקסולוגיה מטפלת בבעיות נשימה כרוניות ובבעיות נשימה ארעיות החל מאסתמה וכלה בהתקררות. באמצעות הרפלקסולוגיה לוחץ המטפח על נקודות מסוימות המקושרות למערכת הנשימה ועל ידי כך משחרר גודש, עודף לחות ומעברי נשימה סתומים.

דלקות שונות- מעבר לטיפולים המסורתיים לדלקות מסייעת גם הרפלקסולוגיה, בטיפול באזור הפגוע, ריכוך, הקלה בכאב וסיוע לתהליך הטיפולי הקיים.

האם מדובר בטיפול כואב?

רפלקסולוגיה אינה מציעה טיפולים כואבים כי אם טיפולי עיסוי נעימים ומותאמים אישית בכף הרגל ועד לשוק. במקרים של חולי או מכאוב מהותי תיכן רגישות בנקודת הרפלקסולוגיה המטופלת בזמן הטיפול. לאחר הטיפול עשויה להיווצר ריאקציה ורגישות שיחלפו בתוך יום או יומיים מן הטיפול.

 

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.