אסתמה של העור: סימפטומים וטיפולים טבעיים

אסתמה של העור יכולה להתפרץ בכל שלב בחיים. החל מיום הולדתו של ילדכם, שלבי התבגרותו כנער ואפילו בגילאים מאוחרים יותר. מדובר על דלקת עור כרונית בעלת תסמינים שגורמים לפריחה אדומה, יובש העור ופעולת גירוד בלתי פוסקת שעלולה לפגוע בסדר היום של הסובל ממנה.

במרבית המקרים, אטופיק דרמטיטיס מופיעה אצל תינוקות (50%) ולרוב היא נעלמת עם השנים אך ישנם מקרים שהיא עלולה ללוות את הסובל ממנה גם לגילאים מבוגרים יותר. מרבית האנשים אשר סובלים במחלה מתאפיינים במערכת חיסונית חלשה והיסטוריה גנטית של אלרגיות במשפחה. כיום, אין פתרון בדמות הרפואה המערבית ולכן ישנה נהירה לכיוון הרפואה האלטרנטיבית שמציע פתרונות איכותיים לשיקום העור.

אסתמה של העור מדוע מופיעים הסימפטומים הללו?

כאמור, האסטמה נגרמת כאשר המערכת החיסונית אינה במיטבה והיא מותקפת על ידי נוגדן שתגובתו הפעילה מייצרת אלרגיה באזורים מסוימים. כאשר מתעוררת תגובה אלרגית בגופנו כתוצאה מחשיפה לקרדית אבק, בושם מסוים, עעש או כל אלמנט אחר, הסימפטומים של הדלקת עור נהפכים לקיצוניים ועלולים לייצר תחושות מטרידות ובלתי נסבלות.

אין דרך למנוע את החשיפה למקורות האלרגניים הללו אך רצוי לנסות ולהימצא במקומות שלרוב הם נטולים מגורמים אליהם אנו רגישים. כך לדוגמא, עבור אדם שאלרגי לקרדית אבק בביתו, מומלץ לבצע ניקיון בחדרים על בסיס קבוע ובכך להקטין את החשיפה.

שירותים שתמצאו אצלי:

עיסוי רפואי מקצועי>>

טיפול רפלקסולוגיה >> 

תופעות לוואי של אסתמה של העור 

כמובן שכל אדם סובל מתופעות לוואי שונות ובדרגות אחרות. הסקאלה די רחבה אך ישנן מספר תופעות נפוצות אצל מרבית הסובלים מהמחלה. יובש העור, גירודים טורדניים, פצעים שמתפתחים לדלקות ואף זיהומים שעלולים לעבור במחזור הדם ובמקרים קיצוניים מסוגלים לשלוח את החולה לאשפוז מסכן חיים.

הטיפול הטבעי במחלה

אסתמה של העור הינה מחלה שלרוב מתפרצת בגילאים צעירים ואכן חולפת לאחר תקופה מסוימת באופן עצמאי. עם זאת, כאשר ישנם מקרים שהמחלה מסרבת להיעלם, יש צורך לטפל בה על בסיס קבוע.

אין שיטה קבועה לטיפול במחלת אטופיק דרמטיטיס, לא על ידי הרפואה הקונבנציונאלית ולא על ידי הרפואה האלטרנטיבית. ובכל זאת, מחקרים רבים הביאו לכמה שיטות טיפול שמסוגלות לשפר את המצב פלאים:

  • דיקור סיני – ממריץ את מגוון החומרים בדם ותורם רבות לשיפור וחיזוק המערכת החיסונית.
  • צמחי מרפא – צמחים שמועילים למערכת החיסונית וגורמים להפחתת הדלקות.
  • משחות טבעיות – הרכבי צמחים שמאפשרים שיקום וחידוש של העור הדלקתי ואינן כוללות חומרים כימיים, לכן הן בטוחות לשימוש גם בקרב ילדים.
  • תזונה – למזון שאנו צורכים ישנו תפקיד חשוב בתפקוד הבריאותי שלנו. צריכה מוגברת של ירקות ופירות מספקת המון מינרלים וויטמינים שמחזקים את המערכת החיסונית.

שיטות הטיפול במחלת אטופיק דרמטיטיס נמצאו יעילות ומסוגלות לתרום רבות לשיפור חייהם של הסובלים מהמחלה בצורה משמעותית. ייעוץ ואבחון על ידי המטפל אמיר קלי יאפשר לכם להבין מה שיטת הטיפול האולטימטיבית עבורכם.

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.