תזונה נכונה

 

היום כאשר העולם מתקדם בקצב מהיר מאד ונושא התזונה, דיאטה ואורח חיים בריא עולה שוב ושוב לכותרות קשה לעמוד בקצב ואכן לשמור על בריאות גופנו בעזרת תזונה נכונה. אז מה בכל זאת ניתן לעשות על מנת לשמור על גופנו בעזרת תזונה נכונה? כל התשובות במאמר הבא:

בראש ובראשונה נסביר כי אורח חיים בריא הוא בעצם דרך חיים אשר עלינו ליישם במהלך שגרת היום יום שלנו. דרך חיים זו משלבת בתוכה הסתכלות כוללת על בריאות הגוף והנפש ותורמת ומסייעת במצבי לחץ, שינה וקשיים בשינה, עייפות כרונית, חיזוק גופנו ועוד.

תזונה נכונה לכל המשפחה

שמירה על תזונה נכונה מקבלת חשיבות עליונה בכל הנושא של משפחה וילדים. כדי שכלל המשפחה תשמור על תזונה נכונה צריך להקפיד על כמה כללי יסוד.

  • הוו דוגמה לבני המשפחה:
    אם ברצונכם שהילדים שלכם יאכלו אוכל בריא וידבקו בתזונה נכונה חשוב להראות להם שגם אנחנו, ההורים, שמרים על תזונה נכונה. הקפידו לאכול עם הילדים ארוחות מזינות עם מרכיבים בעלי ערכים תזונתיים גבוהים, שלבו בארוחות המשפחתיות ירקות על ומרכיבים בריאים.
  • שמירה על סדר תזונתי:
    הכוונה בסעיף זה היא לשמור על שעות וזמנים קבועים של ארוחה. נסו לעשות ארוחות בשעות קבועות ככל שניתן, אל תשאירו מקום וזמן מיותר המאפשר נשנושים לא רצויים. במקום להשאיר שוקולדים על שיש המטבח השאירו קערת ירקות צבעונית במרכז השולחן כך שתהיה נגישה לכלל בני הבית.
  • שלבו פעילות גופנית:
    אחד הדברים החשובים ביותר כאשר עושים שינוי בתפריט התזונתי שלנו הוא שילוב של פעילות גופנית. תזונה נכונה ופעילות גופנית משתלבים בצורה מושלמת יחד ומשלמים זה את זה. על מנת שכלל המשפחה תיקח חלק בפעילות הגופנית ניתן לעשות ריצה בפארק, שחייה בבריכה, קפיצה על חבל עם הילדים ועוד.

כתבות נוספות:

המסת אבנים בכליות בדרך טבעית>

מסאז בהריון>>

תזונה נכונה ושילובה במהלך היום

מעבר לתזונה נכונה הוא שינוי משמעותי שאנו עושים במהלך חיינו והוא כרוך בשינויים משמעותיים ולכן חשוב לסדר אותו בצורה נכונה במהלך היום שלנו. בשלב הראשון נסו לשלב מאכלים מזינים המוכרים לכם כגון עוף, בורגול, סלט וכדומה.
בשלב השני נסו להיפתח למאכלים שאינכם מכירים ושלבו אותם במנה מוכרת כגון עוף עם קינואה, סלט ברגול ועדשים שחורות, שניצלים אפויים וכדומה.
בשלב האחרון אתם כבר ממש בתוך תפריט חדש ומזין אותו עליכם לשמר ולחדש על בסיס קבוע.

לסיכום

אורח חיים בריא עם תזונה נכונה הוא דרך חיים המשלבת תחומים רבים אשר מטרתם העיקרית היא שיפור מצבו של גופנו מבחינה בריאותית ונפשית. נושא התזונה הינו נושא בעל חשיבות עליונה והוא בלתי נפרד מנושא אורח החיים הבריא. עשו פעילות גופנית, שלבו זאת עם תזונה נכונה ואתם בדרך הנכונה להצלחה.

להתייעצות עם אתי קגן מהמרכז לרפואה משלימה לחצו כאן>>

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.